Akumulator do Swifta
-
Wszystko pięknie, ale z tego co pamiętam to w swifcie był akumulator 34 Ah
Bez przesady
W specyfikacjach, które znalazłem było 38 -
Bez przesady
W specyfikacjach,
które znalazłem było 38Właśnie zastanawaiałem się czy nie zaniżyłem i czy przypadkiem nie było 38 Masz racje, tak czy inaczej podtrzymuje moją wypowiedź, tylko oczywiście z wartościami 38 Ah.
-
Chyba te 6-8Ah więcej to nie taki ból?
Poza tym pytanie: czy gdy akumulator miałby dużo większą pojemność niż zalecana to może zaszkodzić to alternatorowi czy jedynie akumulator będzie niedoładowany? Pytam z ciekawości.
-
Chyba te 6-8Ah
więcej to nie taki ból?Wydaje się, że nie, ale tak jak napisałem wyżej spotkałem się z opiniami, że będzie niedoładowany, a tym samym może gorzej kręcić niż naładowany o mniejszej pojemności.
Poza tym pytanie:
czy gdy akumulator miałby dużo większą pojemność niż zalecana to może zaszkodzić to
alternatorowi czy jedynie akumulator będzie niedoładowany? Pytam z ciekawości.Jak na mój rozum alternatorowi to nie zaszkodzi
-
Zobaczymy co powiedzą inni
Jak nie to zejdę trochę z pojemnością.Oczywiście rozruch jest priorytetem. Zwłaszcza ten zimowy przy np. -25 czy może -30 się zdarzy
Poza tym chciałbym, żeby radził sobie z audio. Chodzi mi o wzmacniacz, bo radio można pominąć. -
ups to ja mam 2 x za duży :]
Sam ostatnio testuje Centrę Futurę, bo Optima poszła do krainy wiecznych ładowań -
I jak to się sprawuje?
-
I jak to się
sprawuje?na razie bardzo dobrze, ale za krótko jest co by więcej, oraz co innego napisać
-
Ja mam 60, który ma już swoje lata i na prawdę trzeba się postarać, żeby padł. W zimę mnie nie zawiódł
-
alternator w swifcie 1.0, 1.3 to 50A, a z tego co pamietam 1.3 GTI i 1.6 to 55A
-
Możesz Sobie kupić takiego Boscha jak ja kupowałem zeszłej jesieni(40Ah i 330A).
Co prawda nowy aku, ale jak były te tęgie mrozy tej zimy to przy -30 odpalał bez większych problemów(mimo że w ogóle go nie doładowywałem i jeździłem na krótkich odcinkach). -
Nic mu nię będzie możesz sobie i 88Ah wsadzić i będzie wszystko ok
-
jaki sens w pełni obciążać alternator przez cały czas z powodu niedoładowanego akumulatora. nie przesadzajmy.
-
A dlaczego on ma być nie doładowany ?? Jeżeli pobierze cześć energi to taką samą część będzie musiał dostarczyć
-
Już sam nie wiem
Widzę tu dwie grupy osób:
jedni, którzy są zwolennikami identycznych parametrów jak podaje producent i
druga grupa - "mam 80Ah i jest dobrze"Ja chyba będę pośrodku i kupię coś w okolicach 45Ah, czyli trochę "większy", ale nie mega
Którego z moich kandydatów byście wybrali? Może jakieś inne propozycje.Właściwie pojemność to sprawa bardzo ważna, ale nie można zapominać o mocy rozruchowej.
Bo co mi po takim co będzie miał sporą pojemność jak nie będzie potrafił z siebie wypluć zimą wystarczająco dużo prądu.Zimą woziłem dwa akumulatory po 44Ah i nie było takiego mrozu, który by mnie pokonał
Działo się to w sumie bez dodatkowego ładowania, czyli alternator dawał radę
Dodam, że samodzielnie żaden z tych dwóch nie radził sobie poniżej zera -
Którego z moich
kandydatów byście wybrali? Może jakieś inne propozycje.
Właściwie pojemność
to sprawa bardzo ważna, ale nie można zapominać o mocy rozruchowej.
Bo co mi po takim
co będzie miał sporą pojemność jak nie będzie potrafił z siebie wypluć zimą
wystarczająco dużo prądu.Bosch'a bo ma najlepszy stosunek cena - moc rozruchowa
Ew. Vartę, a na pewno nie MOLL'a. -
Czemu nie MOLL?
Test
Test youtubeWedług mnie MOLL lub Bosch S4
Bosch i Varta zalecają do Swifta 40Ah i 330A
-
Czemu nie MOLL?
30 zł droższy, a 20A mniej.
-
Ale może będzie trzymać kilka lat dłużej? Lepiej będzie sobie radził zimą?
-
Ale może będzie
trzymać kilka lat dłużej? Lepiej będzie sobie radził zimą?W dzisiejszych czasach nie ma lepiej, bądź gorzej. Albo trafiasz dobrze i masz aku na kilka lat, albo źle i starcza Ci na rok lub dwa. I to niezależnie od marki, dlatego nie ma sensu przepłacać...