padło podświetlenie środka (zegary i konsola centralna)
-
Jak kupiłem auto to
miałem zegary bez obrotomierza i tam faktycznie siedziały 2 żarówki W3W. Te zegary,
które mam obecnie pochodzą z 1.3 8V z 1993 roku.
P.S. Jak tam ramki
zegarów się trzymają? Chcialem ostatnio kupić, ale oferta z Allegro zniknęła -
widocznie popyt na nie był znikomy...Ramki się trzymają. I nawet nie rdzewieją.
Zakładam, że ruch mieli znikomy. Ale jak napiszesz do nich to ci zrobią.
Email do nich: -
Zabrałem sie za to ale mam trochę problemów...
http://swiftklub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=53:demonta-zegarow-na-podstawie-swifta-mk-iii&catid=913:wntrze&Itemid=23 na nowej www nie działają obrazki
Dolny plastik odkręciłem, poszło bez problemów.
"Odkręcamy osłonę plastykową kierownicy - 4 śrubki"
Odkręciłem 2 śródki od dołu kierownicy gdzie reszta ? - tych śrubek od plastiku dolnego chyba coś więcej miałem niż 2.Nie mogę wyciągnąć szarego plastiku tego jakby 2 częściowego w którym jest stacyjka ta za pod i nad kierownica w głąb (nie wiem jak to precyzyjniej określić) :E
"Należy pamiętać o wypięciu kostki ogrzewania tylnej szyby." ktore to ?
Aktualny (marny)postęp prac...
Jak prawidłowo odciągać plastiki za taką zaślepką ? - ciągnąć na siłe można czy może to zewnętrzne kółeczko podwadzić i próbować jakoś odczepić ? -
odciągać plastiki za taką zaślepką ? - ciągnąć na siłe można czy może to zewnętrzne
kółeczko podwadzić i próbować jakoś odczepić ?wciskasz lekko środek spinki ( jak wciśniesz za mocno to odleci do krainy wiecznej otchłani ), słyszysz klik i paznokciem odciągasz spinkę.
-
@Hellsin Dzięki.
Małe postępy ten 2 częściowy plastik (przylega min do stacyjki) aby odszedł trzeb wsunąć sie na plecach pod kierownicę i ścisnąć od tyłu aby zatrzaski zeszły potem odciągamy łatwo dolną część potem trzeba mocno manewrować górną częścią i górną osłoną plastików...
EDIT: Odkręciłem wszystkie śrubki ale zegary nie chcą się wysunąć do przodu - nie wypiąłem tylko kostki ogrzewania tylnej szyby ale nie wiem które to...
hmm odkręcać całą tapicerkę środka aby ułatwić sobie dostęp do zegarów ?
-
a linka ze spkrzyni biegów ? tez chyba trzeba bylo odpiac
-
hmm a gdzie ta linka skrzyni biegów ?
Wyodkręcane mam wszystko (to co na fotkach wyżej + 2 częściowy plastik kierownicy i ramka zegarów) co niby trzeba ale zegary max wysunę do siebie z 1cm tj tyle w miarę lekko idzie jak patrze pod kierownicy to żadnych kabli nie ciągnie niby i teraz widzę 2 opcje albo pociągnę mocnieje i wyjdzie lub coś się urwie albo muszę odkręcić całą tapicerkę z przodu tak aby mieć swobodny dostęp do zegarów od góry... lepiej rozkręcić 2 razy więcej niż trzeba czy zaryzykować i mocniej pociągnąć a może o czymś zapomniałem czy coś ?
A tak na przyszłość może ktoś polecić specjalistę z Rzeszowa/Podkarpacia od Swiftów ? (chciałbym mieć jedną osobą która "opiekowała" by się autkiem a nie jeździć do różnych "speców"...
-
hmm a gdzie ta
linka skrzynie biegów ?
Wyodkręcane mam
wszystko (to co na fotkach wyżej + 2 czesciowy plastik kierownicy i ramka zegarów)
co niby trzeba ale zegary max wysunę do siebie z 1cm tj tyle w miarę lekko idzie jak
patrze pod kierownicy to żadnych kabli nie ciągnie niby i teraz widzę 2 opcje albo
pociągnę mocnieje i wyjdzie lub coś się urwie albo muszę odkręcić całą tapicerkę z
przodu tak aby mieć swobodny dostęp do zegarów od góry... lepiej rozkręcić 2 razy
więcej niż trzeba czy zaryzykować i mocniej pociągnąć a może o czymś zapomniałem czy
coś ?
A tak na przyszłość
może ktoś polecić specjalistę z Rzeszowa/Podkarpacia od Swiftów ? (chciałbym mieć
jedną osobą która "opiekowała" by się autkiem a nie jeździć do różnych "speców"...A odkręciłeś dwie nakrętki trzymające kolumnę kierowniczą ?
Ściągasz tylko dolną część osłony za kierownicą. Odkręcasz dwie nakrętki.
Kierownica do dołu.
Bez tego nie wyciągniesz.
Linka od skrzyni jest przy skrzyni (przy rozruszniku). Ściągasz gumową osłonę, wyciągasz zawleczkę i po sprawie.
Dobrze byłoby, żeby jedna osoba wpychała ją w ścianę grodziową a druga wyciągała zegary.
Wtyczki masz za zegarami. Poszukaj foto zegarów (wrzucałem tył) to będziesz wiedział w których miejscach. Linka obrotka ma zatrzask !
Deski do tej operacji nie ma potrzeby wykręcać. -
1. Nakrętek nie odkręcałem tylko śrubki, wiem już o które 2 nakrętki chodzi to się tym zajmę. I potem kierownica w dół...
Linka od skrzyni hmm to muszę poszukać rozumiem że w komorze silnika...
-
1. Nakrętek nie
odkręcałem tylko śrubki, wiem już o które 2 nakrętki chodzi to się tym zajmę. I
potem kierownica w dół...
Linka od skrzyni
hmm to muszę poszukać rozumiem że w komorze silnika...Napisałem, że przy rozruszniku, więc szukaj w komorze.
Taka w grubej czarnej otulinie. Wychodzi ze ściany grodziowej nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego.TUTAJ masz foto tyłu zegarów.
Na zdjęciu poniżej zaznaczona linka prędkościomierza.
-
Zabrałem sie za to
ale mam trochę problemów...
http://swiftklub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=53:demonta-zegarow-na-podstawie-swifta-mk-iii&catid=913:wntrze&Itemid=23
na nowej www nie działają obrazkiJuż powinny działać
-
nie linka obrotka, tylko prędkościomierza...
Dzięki za kontakt do ramek
-
nie linka obrotka,
tylko prędkościomierza...
Dzięki za kontakt
do ramekSkleroza
Oczywiście prędkościomierza. -
@nanbu Dzięki za fotkę.
No cóż w weekend nie miałem czasu na dokończenie czynności i poskładałem wszystko do "kupy" - przynajmniej już teraz potrafię to rozkręcić szybko i skręcić mam nadzieje że w następnym tygodniu w końcu to zrobię ale bez rozmontowania całej tapicerki z przodu się chyba nie obejdzie (muszę wymienić jeszcze żarówkę podświetlenia konsoli centralnej min. to co podświetla nawiewy itp.) W środku mam jeszcze jeden problem mianowicie nie działa mi 1 i 2 stopień nawiewu 3 i 4 są OKi jakieś przypuszczenia co to może być ?
Wracając do podświetlenia to mam nadzieje że to tylko żaróweczki się poprzepalały... -
@nanbu Dzięki za
fotkę.
No cóż w weekend
nie miałem czasu na dokończenie czynności i poskładałem wszystko do "kupy" -
przynajmniej już teraz potrafię to rozkręcić szybko i skręcić mam nadzieje że w
następnym tygodniu w końcu to zrobię ale bez rozmontowania całej tapicerki z przodu
się chyba nie obejdzie (muszę wymienić jeszcze żarówkę podświetlenia konsoli
centralnej min. to co podświetla nawiewy itp.) W środku mam jeszcze jeden problem
mianowicie nie działa mi 1 i 2 stopień nawiewu 3 i 4 są OKi jakieś przypuszczenia co
to może być ?
Wracając do
podświetlenia to mam nadzieje że to tylko żaróweczki się poprzepalały...nawiew to banał. nic nie odkrecasz zeby zarówke wymienic. trzeba mocno zlapac czesc centralna gdzie masz rysuneczki i pociagnac. trzyma sie na zaczepach jedynie 4. oczywiscie wczesniej zdjac gałeczki z przełączników. oczywiscie tez na chama siedzi tam tylko jedna standardowa żarówka
-
1,2W masz w nawiewach. Ściągasz gałki od suwaków i ciągniesz
-
pozwolę sobie odświeżyć.
Mam taki problem: miałem zwarcie w instalacji elektrycznej przez źle podłączone radio. Od tego czasu wymieniłem większą część wiązki elektrycznej (w zasadzie wszystko poza wiązką silnika i skrzynką bezpieczników pod maską). Podmieniałem też zegary, włożyłem wszystkie nowe bezpieczniki do skrzynki bezpieczników wewnątrz i ciągle nie mam podświetlenia wskaźników. Nie mam pomysłu co jest nie tak.
Może ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie?
-
...no to może jakieś pomysły?
-
...no to może
jakieś pomysły?mi wszytko wywalało, ale to miałem zwarcie na zapalniczce
-
Skoro tyle rzeczy wymieniłeś i nie pali żadnego bezpiecznika,to może warto sprawdzić,czy w ogóle jest napięcie na kostce która idzie do zegarów w odpowiednim pinie ( schemat instalacji). A czy pozostałe kontrolki świecą ? Nie świeci licznik,czy ogólnie całość ? Faktycznie,źle podłączone radio skutkuje ciemnością na kokpicie. A czy teraz masz pewność,że to radio jest dobrze podłączone ? Jeśli wszystko dobrze podłączyłeś, i bezpiecznik podświetania jest cały to moze w manetce od świateł coś nie łączy lub coś po drodze od niej do bezpiecznika