Wymiana chłodnicy (prośba o wskazówki)
-
No wczoraj przyszła mi zła (inne wymiary) dzisiaj odebrałem nową, wszytskie są identyczne jak ta co strzeliła (fabryczna) oprócz grubości Ta stara miała 16mm, nowa ma 25-26mm, chyba mogę ja zamontować ?? Jeszcze jeden problem, nie ma zaczepów do wiatraka i trzeba chyba będzie rzeźbić
-
W ogóle nie masz zaczepów? Dziwne. A że grubsza to dobrze. Latem, w upały, lepiej będzie chłodzić.
-
Sama się odpowietrzy. Nalej tylko płynu pod korek i go zapal na chwilę. Potem zakręć i dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego.
W justynie miałem cienką chłodnicę a plastikowym pająkiem wiatraka. W GTi są grube chłodnice. Ostatnio musiałem wymienić bo się mi grzał na tej z justy.
A czemu wymieniałeś chłodnicę? Rozszczelniła się czy pękła? Jak to pierwsze to wystarczyło kupić proszek do uszczelniania aluminiowych chłodnic za 6zł.
-
Sama się
odpowietrzy. Nalej tylko płynu pod korek i go zapal na chwilę. Potem zakręć i dolej
płynu do zbiorniczka wyrównawczego.
W justynie miałem
cienką chłodnicę a plastikowym pająkiem wiatraka. W GTi są grube chłodnice. Ostatnio
musiałem wymienić bo się mi grzał na tej z justy.
A czemu wymieniałeś
chłodnicę? Rozszczelniła się czy pękła? Jak to pierwsze to wystarczyło kupić proszek
do uszczelniania aluminiowych chłodnic za 6zł.Ok, jutro będzie wymiana bo dzisiaj mam inne rzeczy na głowie Wymieniłem w końcu chłodnicę na "dobrą" tzn. wszytsko pasuje, zaczepy itd. oprócz tej grubości (wszyscy mówią, że to nie problem). Zobaczymy jutro
-
Dla pewności jeszcze zapytam Czyli zalewam chłodnicę płynem do maximum, nie zakręcam korka, odpalam silnik i się odpowietrza, tak? Mam czekać aż się włączy wentylator czy coś ? Do zbiorniczka też od razu coś wlać czy później ?
-
Tak.
Jak się nagrzeje można trochę pogazować, ścisnąć wąż. A na koniec dolać do zbiornika i zakręcić chłodnicę. -
Ważne żeby wiatrak na tą chłodnice właśnie nie dmuchał bo będzie lipa
-
Im grubsza tym
lepsza! a niekompatybilność wiatraka względem nowej chłodnicy często się zdarza bo o
ile modeli swifta było kilka to modeli chłodnic kilkanaście. Ale idzie się łatwo
wyratować: pochwytać wiatrak wkrętami do tych idących pionowo blaszek na chłodnicy i
jest dobrze. Ważne żeby wiatrak dmuchał na chłodnice gdy trzeba a ona miała
odpowiednią cyrkulację. Nic więcej nie potrzeba. Proste jak budowa cepa.Oby tylko nie pochwytać wkrętami do elementu chłodzącego
-
Właśnie z zaczepami wiatraka nie było problemów bo wymieniłem chłodnicę, jedyne co ją różni od oryginału to grubość Wszystko jest ok, auto już jeździ, nie całą godzinkę to wszystko mi zajęło z kumplem
Wrzucę później 2-3 fotki. Dzięki za wszytskie wskazówki -
Stara vs. nowa :E
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f99819c921c4d8d.html
Zalana płynem Prestone - weszła prawie całość
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/26af42bcde679798.html
Jeszcze przed założeniem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22c6be97dcc681ef.htmlZ euforii, że to działa zapomniałem zrobić zdjęcia po całym zbiegu, ale to akurat jeszcz można zrobić :E