[mk3 GS 1,3] Chrobotanie po stronie kierowcy?
-
A może to jest zamarznięte paliwo, albo cząsteczki wody w paliwie. Możliwe to?
-
A nie skrzynia biegów ? Konkretnie łożysko oporowe ? może nie masz oleju w skrzyni ? Jak będzie tak chrobotać,to wciśnij sprzeglo i sprawdz,czy przestaje
-
Jak będzie tak chrobotać,to
wciśnij sprzeglo i sprawdz,czy przestaje
Ja tak mam i nie wiem o co chodzi czy lozysko czy mniejszy poziom oleju???- dodam ze ustepuje gdy silnik sie nagrzeje
-
jak by za mało oleju to raczej by piszczało a nie chrobotało bynajmniej ja tak miałem w vw polo. Ale tak czy siak pewnie to coś ze skrzynia jest. Bo ja na postoju i z lewej strony to na pewno nie sprężyna bo jak sprężyna może chrobotać jak samochód stoi? Ale sprawdź stan oleju w skrzyni tak dla pewności czy go masz tyle ile trzeba najlepiej żeby się wylewało jak odkręcisz korek.
-
Jak będzie tak chrobotać,to
Ja tak mam i nie wiem o co
chodzi czy lozysko czy mniejszy poziom oleju???- dodam ze ustepuje gdy silnik sie nagrzejeŁożysko gra,bo ma albo za mało oleju,albo z powodu braku oleju robi juz
-
Łożysko gra,bo ma albo za
mało oleju,albo z powodu braku oleju robi juzUps to chyba muszę się tym zająć w moim autku
-
to nie wina ani brak oleju przeciez nagle nie wyparowal... ja bym obstawial na pompe wody..
-
jesli masz wspomaganie, to moze gesty olej wydaje takie dzwieki
-
Witam.
Troc he się pomyliłeś, jek stoisz przed autem to po prawej stronie, czyli po tej gdzie jest kierownica.
Mam to samo identycznie, myślałem, ze coś cieknie, ale jak się zagrzewał to ustępowało... Może to rzeczywiście wina zimy, ale tak nie powinno być Coś tam źle przepływa chyba... -
to nie wina ani brak oleju
przeciez nagle nie wyparowal... ja bym obstawial na pompe wody..Jeśli sam go wymieniałeś i masz pewnosc,ze on tam jest i w wystarczajacej ilosci.olej może być,ale może to być zwykły olej mineralny i przy niskich temperaturach gestnieje. Wtedy mamy efekt podobny do braku oleju,czyż nie prawda ?
-
jak by za mało oleju to
raczej by piszczało a nie chrobotało bynajmniej ja tak miałem w vw polo. Ale tak czy siak
pewnie to coś ze skrzynia jest. Bo ja na postoju i z lewej strony to na pewno nie sprężyna bo
jak sprężyna może chrobotać jak samochód stoi? Ale sprawdź stan oleju w skrzyni tak dla
pewności czy go masz tyle ile trzeba najlepiej żeby się wylewało jak odkręcisz korek.No moze chrobotac jak auto stoi.Na postoju kiedy jest peknieta sprezyna i kreci sie kierownica to wlasnie slychac przerazliwe chrobotanie.Wiem bo wymienialem sprezyne z tego powodu wlasnie:) a wyjalem ja z autka juz w 2 czesciach:)
-
Kolega rav_butcher słusznie mnie poprawił (odgłos dochodzi od strony kierowcy, czyli prawa patrząc na samochód z przodu). Odgłos dochodzi niezależnie od tego czy jest to wciśnięte sprzęgło czy nie. Wspomagania brak. Pompa wody wymieniona rok temu.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Nie ma tego złego...jak będzie chrobotało z lewej będę wiedział co podejrzewać.Dźwięk brzmi w moim odczuciu niegroźnie, może chrobotanie to nie najlepsze słowo, nie podejrzewam skrzyni. Wczoraj byłem u mechanika z okazji wymiany tłumika, samochód był rozgrzany, wszystko działało w normie.
Dziś (po ociepleniu) nie zauważyłem takich odgłosów. Wlałem do baku płyn do usuwania zanieczyszczeń i wilgoci, zobaczymy co będzie dalej, jeśli go znów się to pojawi będę pisał.
-
U mnie chrobotanie wystepuje. Ustepuje przy wcisnieciu sprzegla i po rozgrzaniu samochodu. Olej w skrzyni wymieniany byl niemalze rowno miesiac temu, zreszta po tym fakcie skrzynia zaczela chodzic calkiem dobrze
Co powoduje chrobotanie - tez nie wiem. W swifcie mam tyle roznych dziwnych dzwiekow, ze juz mnie nic nie dziwi... -
No moze chrobotac jak auto
stoi.Na postoju kiedy jest peknieta sprezyna i kreci sie kierownica to wlasnie slychac
przerazliwe chrobotanie.Wiem bo wymienialem sprezyne z tego powodu wlasnie:) a wyjalem ja z
autka juz w 2 czesciach:)No to nie jak tylko stoi ale tez sie rusza kierownica to inna sprawa
-
Odswieze temat.
Chrobotanie nadal wystepuje.Co udalo mi sie ustalic:
1. Wystepuje zaraz po starcie silnika (po przejechaniu sie kilometra czy dwoch - dzwiek ustepuje).
2. Chrobotanie wystepuje TYLKO i wylacznie na luzie, bez wcisnietego sprzegla, gdy samochod stoi. Co CHYBA wyklucza sprzeglo i skrzynie.a) sprzeglo, bo nie slychac chrobotania, gdy wcisne pedal sprzegla, dzwiek sie pojawia znow, gdy puszcze pedal sprzegla;
b) skrzynie, bo problem wystepuje TYLKO na luzie.3. Moge puscic sprzeglo na jedynce i sie toczyc - nic nie bedzie slychac.
4. Gdy sie tocze, na luzie dzwiek nie jest slyszalny (przynajmniej ciezko go uslyszec w kabinie).
5. Udalo mi sie nagrac ten dzwiek, niestety po przejechaniu jakiegos kawalka drogi, dlatego dzwieki sa ledwo slyszalne (sorry za jakosc, ale nagrane komorka - stad format amr otwierany min. w quicktime'ie).Nagranie001.amr - nagranie z kabiny (do 15 sekundy slychac ten dzwiek b. cicho, pozniej wcisnalem sprzeglo i dzwiek zanika).
Nagranie002 i 003 to dzwieki nagrane nad silnikiem, niestety dzwiek rowniez jest juz bardzo slabo slyszalny. Postaram sie pozniej wrzucic jakies lepsze nagranie.Co to moze byc? Samochod jezdzi normalnie, nie ma problemow z biegami czy sprzeglem, tylko ten dzwiek przypominajacy dzwonienie urwanej puszki katalizatora, ale ten byl jakis czas temu przyspawany.