Problem z ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym w felicji
-
Wymieniłem korek od zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia w felicji bo nie wypuszczał ciśnienia i uciekło mi wężami ciśnienie. Teraz kiedy mam wymieniony na nowy to znów wypuszcza całe ciśnienie jakie jest z zbiorniczku wraz znkomimi śladami płynu chłodniczego. Chciałbym się zapytać czy ten korek działa prawidłowo iż wypuszcza całe ciśnienie ze zbiorniczka. Bo kiedy odkręcam korek nie zależnie czy ciepły czy zimny silnik ciśnienia z zbiorniczku nic nie ma. Będę bardzo wdzięczny za odp.
-
zbytnio nie rozumiem pytania ale spytam inaczej, czy płyn w zbiorniczku podchodzi po nagrzaniu aż po sam korek? bo jeśli tak to normalne ze ciśnienie musi gdzieś ujść a przyczyna może tkwić gdzie indziej np wywalona uszczelka głowicy?
-
Nie podczas gorącego silnika płyn w zbiorniczku nie podnosi się do góry. Chciałem się tylko zapytać czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego ma być jakiekolwiek ciśnienie czy nie. Bo teraz ten korek wypuszcza całe ciśnienie.
-
Zmiany ciśnienia w instalacji chłodzenia silnika są normalne, jest to opisane w książce Jałowieckiego. W korku jest umieszczony zawór nadciśnienia i podciśnienia. Przy wzroście temperatury zwiększa się objętość płynu więc i ciśnienie i jak jest zbyt duże otwiera się zawór nadciśnienia i korek wypuszcza powietrze na zewnątrz. Gdy temperatura spada, objętość płynu maleje, tworzy się podciśnienie i w odpowiednim momencie korek się otwiera i pozwala zassać powietrze z zewnątrz.