FAVORITKA 91 - szarpie i nie jedzie
-
Witam!
Jakie masz świece? Pytam bo miałem takie same objawy na świecach 3-elektrodowych.
Jak zmieniłem na 1-elektrodowe,to problem zniknął. -
Witam!
Jakie masz świece? Pytam bo miałem takie same objawy na świecach 3-elektrodowych.
Jak zmieniłem na 1-elektrodowe,to problem zniknął.Próbowałem na 2 rodzajach 1 i 2 elektrodowych - to samo.... dodam, że usterka wystąpiła nagle podczas jazdy....
Jak ktoś ma tani aparat zaplonowy to chętnie kupie (tylko nowy)
-
Dziś rozebrałem aparat..... jest prawie jak nowy... w środku czysto jak z fabryki, kable nie przetarte, luzów praktycznie zero... dalem nowa kopulke.....
i ta stara glupia krowa dalej szarpie....
nie szarpie jak jade na polsprzegle.....
jakies sugestie... bo nie wiem co wymieniac.... moze aparat mimo ze nowka to uszkodzony (choc rozebralem go na czesci i w sumie to tam nie ma co sie zepsuc...)
-
Mówię Ci, spróbuj zmienić ten aparat, to nic że tak jest, dla pewności pożycz od kogos i sprawdz jak będzie tym razem. Ja kupiłem aparat i wogole jezdzi jak marzenie. Jeszcze tak dobrze nie jeździło sie;)
Pozdrawiam
Dziś rozebrałem aparat..... jest prawie jak nowy... w środku czysto jak z fabryki, kable nie
przetarte, luzów praktycznie zero... dalem nowa kopulke.....
i ta stara glupia krowa dalej szarpie....
nie szarpie jak jade na polsprzegle.....
jakies sugestie... bo nie wiem co wymieniac.... moze aparat mimo ze nowka to uszkodzony (choc
rozebralem go na czesci i w sumie to tam nie ma co sie zepsuc...) -
Ja miałem ten problem przy świecach.Jak miałem 3-elekrodowe,to była jazda jak na skoczni.Wymieniłem na 1-elektrodowe i problem zniknął.
-
Problem z szarpaniem wynika z niesprawnosci ukladu zaplonowego. Trzeba sprawdzic po kolei wszystko najlepiej na pracujacym silniku poniesc maske w nocy lub w garazu i obserwowac czy gdzies nie "ucieka" iskra.
Polecam podjechac do jakiegokolwiek mechaniora i ustawic zaplon na lampe koszt ok 15 zl a duzo mozna wtedy zobaczyc. Po podpieciu lampy pod wszystkie kable po kolei bedzie widac czy jest iskra i czy zaplon przesuwa sie wraz ze wzrostem obrotow. Mialem taki przypadek u siebie ze rozleciala sie cewka w aparacie zaplonowym wymienilem na nowej nie szlo jezdzic po sprawdzeniu okazalo sie ze zamiast zwiekszac kat wyprzedzania ona go zmniejszala co skutkowalo spadkiem mocy i szarpaniem w zakresie powyzej 2500 obrotow w moim przypadku pomogla wymiana aparatu.
Sprawdz jeszcze raz palec i kopulke (lubia przebijac do masy szczegolnie palec) jesli mozesz to wymien (polecam firme BERU) oczysc dokladnie cewke zaplonowa jesli masz mozliwosc to sprawdz opornosc cewek w stanie "na zimno" i po podgrzaniu np suszarka do wlosow. Sprawdz polaczenia stykow w podlaczeniu modulu w szczegolnosci kabelek biegnacy od modulu do aparatu zaplonowego lubi sie tam ekran urwac (mozna podlaczyc omomierz do tego przewodu i ruszajac nim patrzec czy nie zmienia sie rezystancja). Prawdopodobnie to jest przyczyna
Na module zaplonowym musi tez byc "pewna" masa pojazdu. Powodzenia napisz o wynikach -
Problem z szarpaniem wynika z niesprawnosci ukladu zaplonowego. Trzeba sprawdzic po kolei
wszystko najlepiej na pracujacym silniku poniesc maske w nocy lub w garazu i obserwowac czy
gdzies nie "ucieka" iskra.
Polecam podjechac do jakiegokolwiek mechaniora i ustawic zaplon na lampe koszt ok 15 zl a duzo
mozna wtedy zobaczyc. Po podpieciu lampy pod wszystkie kable po kolei bedzie widac czy jest
iskra i czy zaplon przesuwa sie wraz ze wzrostem obrotow. Mialem taki przypadek u siebie ze
rozleciala sie cewka w aparacie zaplonowym wymienilem na nowej nie szlo jezdzic po
sprawdzeniu okazalo sie ze zamiast zwiekszac kat wyprzedzania ona go zmniejszala co
skutkowalo spadkiem mocy i szarpaniem w zakresie powyzej 2500 obrotow w moim przypadku
pomogla wymiana aparatu.
Sprawdz jeszcze raz palec i kopulke (lubia przebijac do masy szczegolnie palec) jesli mozesz to
wymien (polecam firme BERU) oczysc dokladnie cewke zaplonowa jesli masz mozliwosc to
sprawdz opornosc cewek w stanie "na zimno" i po podgrzaniu np suszarka do wlosow. Sprawdz
polaczenia stykow w podlaczeniu modulu w szczegolnosci kabelek biegnacy od modulu do
aparatu zaplonowego lubi sie tam ekran urwac (mozna podlaczyc omomierz do tego przewodu i
ruszajac nim patrzec czy nie zmienia sie rezystancja). Prawdopodobnie to jest przyczyna
Na module zaplonowym musi tez byc "pewna" masa pojazdu. Powodzenia napisz o wynikachNo i piszę o wynikach ... założyłem nowy aparat, kopułkę i palec, ustawiłem zapłon i dalej to samo....
Yeach... może cewka... może uszczelka pod gaźnikiem lub głowica.... zastanawia mnie to dziwne syczenie przy spadku mocy - takje jak uciekajaca kompresja.... i to, że jak rozpędzam się powolutku to jedzie OK i na 5 szarpanie nie występuje....
Z moich obserwacji wynika, że zjawisko pojawia się proporcjonalnie do obciązenia silnika lub mocy...
-
No i piszę o wynikach ... założyłem nowy aparat, kopułkę i palec, ustawiłem zapłon i dalej to
samo....
Yeach... może cewka... może uszczelka pod gaźnikiem lub głowica.... zastanawia mnie to dziwne
syczenie przy spadku mocy - takje jak uciekajaca kompresja.... i to, że jak rozpędzam się
powolutku to jedzie OK i na 5 szarpanie nie występuje....
Z moich obserwacji wynika, że zjawisko pojawia się proporcjonalnie do obciązenia silnika lub
mocy...
a moze jest wydmuchana uszczelka na kolektorze ssącym i dostaje lewe powietrze.czytałem o tym w gazecie motoryzacyjnej -
Witam!
Polecam wymienić filtr powietrza. Miałem podobny objaw szarpania i wymiana filtra pomogła. Wogóle jeśli masz gaz to warto często wymieniać filtr powietrza raz na rok albo pół roku, bo się robi sztywny.
Jeśli używasz częściej gaz, a pewnie tak, to polecam srebrne świece.
Pozdrawiam! -
a moze jest wydmuchana uszczelka na kolektorze ssącym i dostaje lewe powietrze.czytałem o tym w
gazecie motoryzacyjnejArti85944... też nad tym myślałem, ale jakoś nie chciało mi się wierzyć bo to stało się praktycznie nagle podczas jazdy....
Wczoraj sie zabrałem do roboty i przez przypadek oparłem się o pokrywę filtra powierza a ty syk i auto zgasło...
Okazało się, że jest przedmuch na uszczelce pod gaźnikiem (taka gruba łączona z blachą), wziąłem drugi gaźnik od rozbitka i przełozyłem .... uszczelka jest dużo lepsza, bo osobna (blacha i guma).... założyłem i.....
i @*!^>
-
Tylko przerywa, czy też strzela w gaźnik. Bo jeśli strzela w gaźnik, to warto sprawdzić, czy się przypadkiem nie podwiesza się zawór ssący. Miałem takie objawy i od jakiegoś czasu turlam się na trzech garach - wolniej, ale bez szarpania.
pozdrawiaam