Przybywa ilość oleju w Fav
-
Witam.
Mam następujący problem. W mojej Fav olej miesza się prawdopodobnie z paliwem i nie mogę znaleźć miejsca w którym to się dzieje. Płynu chłodzącego nie ubywa, więc to nie on się miesza. Pod koniec października wymieniałem olej i było go w połowie między kreskami "min" i "max". Dzisiaj jest go około 3 mm powyżej kreski górnej (od wymiany oleju przejechałem 2300 km). Początkowo podejrzenia padły na przeponę pompy paliwowej ale wymiana tejże nie usunęła problemu.
Czy ktoś miał podobny problem? Co może być przyczyną?Pzdr,
Narozny -
Witam.
Mam następujący problem. W mojej Fav olej miesza się prawdopodobnie z paliwem i nie mogę znaleźć
......
Pzdr,
NaroznyA jesteś pewny, że w oleju jest benzyna? Śmierdzi z korka wlewu, czy jak sprawdzałeś?
O badanie poziomu oleju zapytam, nie gniewaj się, ale badasz na postoju i przed jazdą? Wycierasz i ponownie sprawdzasz? A po wymianie oleju, jak już pierwsza jazda była, to jak było z poziomem?Wybacz, że tak pytam jak z przeproszeniem: blondynkę, ale trzeba pewne rzeczy wyeliminować i skupić sie na niewiadomych.
A co robiłeś z pompą paliwa, rozumiem, że wykręciłeś i sprawdzałeś, czy może wymiana membrany była?
-
......
A jesteś pewny, że w oleju jest benzyna? Śmierdzi z korka wlewu, czy jak sprawdzałeś?Wyraźnie czuć benzynę w oleju, poza tym jest rzadki. Sprawdzałem biorąc kroplę na palec, rozmazując i wąchając. Pozatym szmata w którą wycieram bagnet też śmierdzi paliwem.
O badanie poziomu oleju zapytam, nie gniewaj się, ale badasz na postoju i przed jazdą? Wycierasz
i ponownie sprawdzasz? A po wymianie oleju, jak już pierwsza jazda była, to jak było z
poziomem?Dzisiaj sprawdzałem. Samochód od 5 dni nie był uruchamiany, sprawdzałem na zimnym silniku. Oczywiście samochód stoi na poziomej powierzchni. Sprawdzam w ten sposób, że wyciągam bagnet, wycieram go szmatą i ponownie wkładam w celu odczytania poziomu oleju. Od razu po wymianie było OK ale w ciągu 2 miesięcy przybyło tyle co napisałem (od poziomu pomiędzy "min" i "max" na bagnecie do około 3 mm ponad "max").
Wybacz, że tak pytam jak z przeproszeniem: blondynkę, ale trzeba pewne rzeczy wyeliminować i
skupić sie na niewiadomych.Jasne, trzeba wyeliminować pewne niewiadome.
A co robiłeś z pompą paliwa, rozumiem, że wykręciłeś i sprawdzałeś, czy może wymiana membrany
była?Była w sierpniu tego roku wymieniona membrana pompy paliwowej. Właściwie ten problem z przyrostem ilości oleju występuje już od kilku lat i nie mogę znaleźć przyczyny do tej pory. Może puszcza na cylindrach choć silnik nie ma jeszcze tak dużego przebiegu (około 100kkm, dokłanie nie powiem bo 3 lata jeździłem bez sprawnego licznika ale wychodzi tyle ze średnich przebiegów Skody na rok) żeby wymagał remontu?
Pzdr,
Narozny -
Dzięki za wyczerpującą wypowiedź.
Normalnie to przez pompę paliwa benzyna się dostaje do oleju, innej drogi nie znam. Rozumiem, że pewnie zużycie paliwa też masz większe...
Nie mam na razie pomysłu na Twój problem, ale będę o tym myślał, no i inni forumowicze też się do tematu przyłożą... -
Zużycie paliwa (cykl mieszany - dłuższa trasa / krótkie odcinki) wynosi koło 6,5 litra na 100 km. Czyli raczej w normie dla silnika 136.
Pzdr,
Narozny -
Witam.
Mam następujący problem. W mojej Fav olej miesza się prawdopodobnie z paliwem i nie mogę znaleźć
miejsca w którym to się dzieje. Płynu chłodzącego nie ubywa, więc to nie on się miesza. Pod
koniec października wymieniałem olej i było go w połowie między kreskami "min" i "max".
Dzisiaj jest go około 3 mm powyżej kreski górnej (od wymiany oleju przejechałem 2300 km).
Początkowo podejrzenia padły na przeponę pompy paliwowej ale wymiana tejże nie usunęła
problemu.
Czy ktoś miał podobny problem? Co może być przyczyną?
Pzdr,
NaroznyU mnie też jest paliwo w silniku, ale przyczynę już znam: jazda (zwłaszcza w zimę) na krótkich odcinkach na niedogrzanym silniku. Jest też o tym wzmianka w książce J.Jałowieckiego. Jeżeli masz tak samo to możesz pozbyć się tej benzyny lub zmniejszyć jej ilość wyjeżdzając w dłuższe trasy min. 100 km.
-
przyczyna to spływajace niespalone paliwo po ściankach cylindra do komory korbowej, przyczyną są zużyte pierścienie i tłok i duża dawka paliwa przy nie rozgrzanym silniku co obserwujemy szczególnie w zimie, taka jest moja teoria ale nie wiem czy jeszcze nie przechodzi przez uszczelniacze zaworów
miałem ten sam problem kiedyś,olej był rozrzedzony paliwem aż się zapalała kontrolka smarowania, rozwiązaniem była instalacja gazowa i rozruchy na gazie, nawet w 20 stopniowe mrozy- zapala od 3 lat bez problemu
ciekawe, że ten problem wystepuje w favorytkach, w innych samochodach nie słyszałem