Lampka oleju
-
witam wszystkich skodnikow!!!
mam do was takie pytanko. po dluzszej jezdzie w takie goroce dni jak teraz mamy na wolnych obrotach (500-700) zaczyna blyskac lub zapalac sie lampka od oleju. gdy zwieksze obroty (od 800) lampka przestaje sie palic. co to moze byc??
dodam ze olej zmienialem 2 msc temu.
gdzies mi sie kiedys obilo o uszy ze przy duzych temp. olej sie rozrzedza i moze dlatego zapalac sie lampka oraz ze nie jest to grozne. prawda to???z gory dzieki
pozdrowionka -
Wątpię żeby było to spowodowane temperaturą na zewnątrz. Przecież temperatura silnika przy normalnej pracy jest ze 2-3 razy taka jak otoczenia. Raczej czujnik do wymiany.
-
Wątpię żeby było to spowodowane temperaturą na zewnątrz.
Przecież temperatura silnika przy normalnej pracy
jest ze 2-3 razy taka jak otoczenia. Raczej czujnik
do wymiany.ale to obroty silnika mialy by wplyw na czujnik?? i dzieje sie to tylko po dluzszej jezdzie.
-
ale to obroty silnika mialy by wplyw na czujnik?? i
dzieje sie to tylko po dluzszej jezdzie.U mnie jak obroty spadały poniżej 1000 to na starym czujniku zdarzało się że migał, lub słabo świecił. Wymieniłem czujnik i już się nie powtórzyło. Teraz poniżej 500 zaczyna się zapalać kontrolka ładowania. Co do dłuższej jazdy to niem wiem, u mnie zależało to wyłącznie od wysokości obrotów. W końcu od obrotów silnika zależy ile jest pompowanego oleju z miski olejowej, tak samo jak z ładowaniem akumulatora. Jak są słabe obroty to mniej pompuje lub ładuje i zapala się kontrolka, ale na starym czujniku zdarza się że zapala się szybciej niż na nowym. Pozatym według książki to o ile pamiętam wolne obroty powinny mieć ok 800, a 500 to raczej za mało, więc może niekoniecznie wina czujnika.
-
U mnie jak obroty spadały poniżej 1000 to na starym
czujniku zdarzało się że migał, lub słabo świecił.
Wymieniłem czujnik i już się nie powtórzyło. Teraz
poniżej 500 zaczyna się zapalać kontrolka
ładowania. Co do dłuższej jazdy to niem wiem, u
mnie zależało to wyłącznie od wysokości obrotów. W
końcu od obrotów silnika zależy ile jest
pompowanego oleju z miski olejowej, tak samo jak z
ładowaniem akumulatora. Jak są słabe obroty to
mniej pompuje lub ładuje i zapala się kontrolka,
ale na starym czujniku zdarza się że zapala się
szybciej niż na nowym. Pozatym według książki to o
ile pamiętam wolne obroty powinny mieć ok 800, a
500 to raczej za mało, więc może niekoniecznie wina
czujnika.wymienilem czujnik. wszystko bylo ok. przejechalem paredziesiad km i w domu zauwazylem ze na zgaszonym silniku teraz lamka sie nie pali. co za cholerstwo. moze za mocno go wkrecilem??!! tylko tak jak pisalem, odrazu po zalozeniu dzialalo.
-
wymienilem czujnik. wszystko bylo ok. przejechalem
paredziesiad km i w domu zauwazylem ze na zgaszonym
silniku teraz lamka sie nie pali. co za cholerstwo.
moze za mocno go wkrecilem??!! tylko tak jak
pisalem, odrazu po zalozeniu dzialalo.zszedlem jak samocod ostygl i: przekrecilem satcyjke - lampka pali. odpalilem samochod, zgasilem i przekrecilem kluczyk lampka nie pali ale po ok 5sek. sie zapalila. i tak za kazdym razem. wydaje mi sie ze nie zapala sie odrazu po zgaszeniu silnika poniewaz jeszcze w silniku jest cisnienie oleju ktore po chwili opada. stary czujnik odrazu po zgaszeniu auta zapalal kontrolke. musze jeszcze sprawdzic po dluzszej jezdzie jak silnik bedzie mocno nagrzany.
-
zszedlem jak samocod ostygl i: przekrecilem satcyjke - lampka pali. odpalilem samochod, zgasilem
i przekrecilem kluczyk lampka nie pali ale po ok 5sek. sie zapalila. i tak za kazdym razem.
wydaje mi sie ze nie zapala sie odrazu po zgaszeniu silnika poniewaz jeszcze w silniku jest
cisnienie oleju ktore po chwili opada. stary czujnik odrazu po zgaszeniu auta zapalal
kontrolke. musze jeszcze sprawdzic po dluzszej jezdzie jak silnik bedzie mocno nagrzany.jest ok to normalne dzialanie sprawnego czujnika
-
witam wszystkich skodnikow!!!
mam do was takie pytanko. po dluzszej jezdzie w takie goroce dni jak teraz mamy na wolnych
obrotach (500-700) zaczyna blyskac lub zapalac sie lampka od oleju. gdy zwieksze obroty (od
800) lampka przestaje sie palic. co to moze byc??Mi sie widzi ze to normalne jest, z tym że bedzie błyskać a nie zapalać sie. A obroty 500 to za mało troche.