Chyba silnik dogorywa.
-
Dziś odkręciłem filtr powietrza i okazało się, że od zewnątrz jest czarniutki jak sadza, dziwne bo przejeździłem na nim rok i nie spodziewałem się takiej czerni.
Dodatkowo zauważyłem na pokrywie obudowy filtra olejową plamę pochodzącą od przewodu do przewietrzania komory korbowej silnika, którego króciec posiada wylot po wewnętrznej stronie filtra.
Zauważyłem też, że bierze więcej oleju.
Dodatkowo pomimo wszelkich ustawień, wymian części jakie tylko były możliwe to samochód nie jedzie więcej jak 130km/h z górki lub z wiatrem, normalnie max 120, a pod wiatr 100 lub 110km/h.
Czy waszym zdaniem konieczny będzie remont silnika, czy może narazie szukać innej przyczyny? -
Dziś odkręciłem filtr powietrza i okazało się, że od zewnątrz jest czarniutki jak sadza, dziwne
bo przejeździłem na nim rok i nie spodziewałem się takiej czerni.
Dodatkowo zauważyłem na pokrywie obudowy filtra olejową plamę pochodzącą od przewodu do
przewietrzania komory korbowej silnika, którego króciec posiada wylot po wewnętrznej
stronie filtra.
Zauważyłem też, że bierze więcej oleju.wymiana uszczelniaczy na zaworach
120 zł naprawa (bynajmniej w moim starym volkswagenie tyle kosztowało) od razu przestał brać olej i oczywiście filtr powietrza przestał być czarny z oleju.
-
Jak ja miałem czarny filtr, to pierwszą rzecz jaką zrobiłem to wywaliłem tą rurę która bierze ciepłe powietrze znad kolektora. Po tym zabiegu filtr czysty jak łza.
-
to ja bede bardziej drastyczny niz koledzy, takie objawy moga swiadczyc o nieszczelnych pierscieniach, spaliny ze skrzyni korbowej sa zasysane poprzez odme do filtra powietrza, sprawdz czy mocno dmucha spod korka wlewu oleju i czy przy dodaniu gazu ustepuje, ze wzrostem obrotow silnika powinno mniej dmuchac ale jesli do tego widac spaliny moze byc nieciekawie