Łożyska kół przednich
-
hej,
wydaje mi sie ze w moim pojeździe łożyska w przednich kołach kwalifikują się do wymiany, pewności nie mam ale sądzę po tym że z okolicy przednich kół w czasie jazdy dociera dość głośne huczenie, które nasila się szczególnie kiedy jadę na luzie, po konsultacji z mechanikiem dowiedziałem się że w Tico w celu wymiany tychże łożysk należy zdemotować półoś, wdzięczy byłbym za bliższe informacje, a przede wszystkim za poradę czy jestem w stanie sam się do tego zabrać:), dodam tylko że mechanika nie jast dla mnie niczym skomplikowanym, tak naprawdę może mnie ograniczyć dostęp do jakichś dziwnych narzędzi, których mogę nie posiadać, a które z kolei mogą być do tego niezbedna
dziękuję i pozdrawiam
Irek
p.s.
kilka danych na temat pojazdu:
Tico'97 68kkm, LPG -
Czy tylko stwierdzasz po hałasie który wysępuje przy jeżdzie na luzie?
-
Czy tylko stwierdzasz po hałasie który wysępuje przy jeżdzie na luzie?
własciwie tak, nie wiem jakie mogą być inne obkawy, dodam tylko że ja właścicielem tego pojazdu jestem od niedawana tj. od około dwóch miesięcy, niestety nie znam dobrze historii pojazdu i nie wiem co było zrobione a co nie
-
hej,
wydaje mi sie ze w moim pojeździe łożyska w przednich kołach kwalifikują się do wymiany, pewności nie mam ale sądzę
po tym że z okolicy przednich kół w czasie jazdy dociera dość głośne huczenie, które nasila się szczególnie
kiedy jadę na luzie, po konsultacji z mechanikiem dowiedziałem się że w Tico w celu wymiany tychże łożysk
należy zdemotować półoś, wdzięczy byłbym za bliższe informacje, a przede wszystkim za poradę czy jestem w
stanie sam się do tego zabrać:), dodam tylko że mechanika nie jast dla mnie niczym skomplikowanym, tak naprawdę
może mnie ograniczyć dostęp do jakichś dziwnych narzędzi, których mogę nie posiadać, a które z kolei mogą być
do tego niezbednaDo wymiany łożysk kół przednich nie trzeba demontować półosi, wystarczy zdjąć piastę z przegubu zewnętrznego. W celu wymiany łożysk najlepiej jest zdemontować całą zwrotnicę. W tym celu trzeba odkręcić dwie śruby od amortyzatora, odłączyć końcówkę drążka kierowniczego oraz wybić sworzeń wahacza. Oczywiście trzeba również zdjąć zacisk hamulca. Gdy to wysztko rozłączymy wystarczy zsunąć z przegubu całą piastę i zwrotnicę. Można pokusić się o wcześniejsze odkręcenie tarczy hamulcowej. Nie muszę chyba pisać, że trzeba odkręcić główną nakrętkę piasty (klucz 30mm). Mając teraz na zewnątrz wymontowaną zwrotnicę można zacząć wymieniać już łożyska. Same łożyska można kupić w postaci zestawów naprawczych i koszt ich nie przekracza 30zł.