Regulacja zapłonu
-
Zauważyłem że przy rozpędzaniu szczególnie na 3 ,4 biegu odzywa sie w silniku charakterystyczne cykanie które wg. mnie jest oznaka wczesnego zapłonu.Jak w Tico opuźnić zapłon.Chodzi mi o to że jak stoje przodem do silnika i poluzuje śruby aparatu to czy mam obrucić aparat od siebie w kierunku wnętrza samochodu czy do siebie ?.Kolejność zapłonu jest 1-3-2 czyli powinno być opuźnienie do siebie ale nie mam pewności czy dobrze myśle.Czy w Tico można ustawić zapłon na żarówkę tak jak w starszych samochodach np.126 , jeżeli tak to gdzie podłączyć kabelki od żarówki
-
Zauważyłem że przy rozpędzaniu szczególnie na 3 ,4 biegu odzywa sie w silniku charakterystyczne
cykanie które wg. mnie jest oznaka wczesnego zapłonu.Jak w Tico opuźnić zapłon.Chodzi mi o
to że jak stoje przodem do silnika i poluzuje śruby aparatu to czy mam obrucić aparat od
siebie w kierunku wnętrza samochodu czy do siebie ?.Kolejność zapłonu jest 1-3-2 czyli
powinno być opuźnienie do siebie ale nie mam pewności czy dobrze myśle.Czy w Tico można
ustawić zapłon na żarówkę tak jak w starszych samochodach np.126 , jeżeli tak to gdzie
podłączyć kabelki od żarówki
W Tico nie ma styków, które jak w starszych samochodach umożliwiały ustawienie "na żarowkę" jest natomiast czujnik indukcyjny sterujący "przerywaczem elektronicznym", w tym przypadku konieczna jest lampa stroboskopowa.
Wyprzedzenie powinno wynosić 7do 9 stopni dla rozgrzanego silnika przy obrotach biegu jalowego w przedziale 900-1000(1/min).
Obracanie obudowy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara powoduje przyspieszenie zapłonu( to cytat z książki Trzeciaka) - tylko trzeba odpowiednio przystawić zegarek-cyferblat skierowany na kopułkę aparatu zapł.
Przekładając to na kierunki - to obracając aparat do wnęnętrza samochodu - przyspieszamy, w kierunku jazdy - opóźniamy zapłon. -
Zauważyłem że przy rozpędzaniu szczególnie na 3 ,4 biegu odzywa sie w silniku charakterystyczne
cykanie które wg. mnie jest oznaka wczesnego zapłonu.Jak w Tico opuźnić zapłon.Chodzi mi o
to że jak stoje przodem do silnika i poluzuje śruby aparatu to czy mam obrucić aparat od
siebie w kierunku wnętrza samochodu czy do siebie ?.Kolejność zapłonu jest 1-3-2 czyli
powinno być opuźnienie do siebie ale nie mam pewności czy dobrze myśle.Czy w Tico można
ustawić zapłon na żarówkę tak jak w starszych samochodach np.126 , jeżeli tak to gdzie
podłączyć kabelki od żarówkiA skąd wiesz że to jest zapłon a nie luz zaworów??
-
W Tico nie ma styków, które jak w starszych samochodach umożliwiały ustawienie "na żarowkę"
jest natomiast czujnik indukcyjny sterujący "przerywaczem elektronicznym", w tym przypadku
konieczna jest lampa stroboskopowa.A czy możliwa jest taka regulacja ?:-Ustawiam znaki ustawcze na kole pasowym na 9 st.,pierwszy tłok w zz sprężania,wykręcam świece 1 cylindra, właczam zapłon,obracam obudową rozdzielacza aż przeskoczy iskra .
-
A czy możliwa jest taka regulacja ?:-Ustawiam znaki ustawcze na kole pasowym na 9 st.,pierwszy
tłok w zz sprężania,wykręcam świece 1 cylindra, właczam zapłon,obracam obudową rozdzielacza
aż przeskoczy iskra .przepraszam ze sie wtrace ale ja najpierw zajzalbym do zaworkow
pozdrawiam -
Niestety pomysł ze świecą nie powiódł się.Źle myślałem ,iskry nie było.Wyregulowałem zawory,a zapłon ustawiłem metodą prób i błędów po uprzednim nacięciu znaku na obudowie.Teraz jest już dobrze.
-
Zapłon zawsze opóznia sie w prawo, a przyśpiesza w lewo. W tico są zaznaczone na samej górze punkty(kreski) muszą razem sie stykać
pozdr