Zafira A - problemy z jazdą
-
Witam. Mam Zafirę A z silnikiem 2.0 DTI. Po wciśnięciu pedału gazu, jest pół sekundy cisza i trzeba wcisnąć mocniej żeby samochód ruszył. Nie wiem czy to normalne, ale w porównaniu do Suzuki Wagon R z silnikiem benzynowym 1,2 to Zafirka jest mułowata.
Czy to normalne w dieslach, czy jest coś nie tak?
Dodam że czasem na wolnych obrotach, gubi obroty i moduł pompy jest od silnika 2.2. W oplu powiedzieli że montowali takie fabrycznie. Prawda to czy ściema jakaś i mam zafirę z podmienioną pompą? Przy przyspieszaniu komputer pokazuje zużycie chwilowe nawet 30l/h! Dopiero od około 2,5tysiąca obrotów przyśpiesza, ale to i tak nie mocno, nawet ze świateł nie można szybciej ruszyć bo się tak jakby "dławi" i w ogóle jest "tępa". Rozwalony był zawór EGR, podobno wymienili jakąś część w nim (przed wymianą było strasznie czuć niedopaloną ropę, samochód prawie nie jechał i kopcił). Silnik to 20DTH.
Proszę o pomoc -
Znajomy ma zafirke 2,0 diesel (spodobała mu sie mojego ojca zafirka i kupił w dizlu) i tez mu falowała i była mułowata. Okazało sie ze poszedł czujnik położenia wału. Proponuje jechac gdzies na kom[a i wszytstko bedzie czarno na białym
-
Znajomy ma zafirke 2,0 diesel (spodobała mu sie mojego ojca zafirka i kupił w dizlu) i tez mu
falowała i była mułowata. Okazało sie ze poszedł czujnik położenia wału. Proponuje jechac
gdzies na kom[a i wszytstko bedzie czarno na białymNo właśnie jestem umówiony na wtorek na diagnostykę komputerową, i zobaczymy. Komputer w samochodzie żadnych błędów nie wywala.