4WD 16V edycja budżetowa
-
W maju 2012, po rozbiciu swojego GTi i przy okazji kompletowania części do odbudowy, kupiłem od znajomego nadwozie od 4WD mk2 1,3 8V - rozpoczęty projekt budowy auta na imprezy typu track day. Po ponad roku garażowania (brak czasu/brak środków), próbie sprzedaży i kilku egzystencjalnych pytaniach na temat przyszłości tego pojazdu w końcu postanowiłem uczynić z niego samochód. Gdzieś po drodze trafił mi się jeszcze jeden GTi na części - blacharski dramat - z którego pozyskałem silnik i trochę innych gadżetów.
Nadwozie którego jestem właścicielem miało stanowić całkiem szybkie auto z poszerzeniami z laminatu i coś w tym kierunku zaczęło się nawet z nim dziać, także z tyłu jest mała rzeźba z błotnikami (uprzedzając pytania). Stan zastany:
Do nadwozia dostałem całkiem spory pakiet części, w tym układ napędowy (okazało się, że niestety niekompletny), elementy wnętrza, lampy, etc. - generalnie wszystko co się znalazło po 3 latach od rozebrania auta na części przed remontem blacharskim. Czas jak to czas zadziałał niekorzystnie i niektóre elementy gdzieś zaginęły.
To z kolei przyprawia mi czasem zmartwień technicznych (pierwszy kontakt z 4WD) oraz finansowych - projekt jest wybitnie niskobudżetowy - przykręcam to, co mam w garażu, także estetyka pozostawia póki co wiele do życzenia. Mam nadzieję, że szybko uda się to zmienić.
Samochód ma służyć jako auto treningowe oraz do okazjonalnych dojazdów do pracy (szczególnie zimą). I generalnie - a może przede wszystkim - sprawiać radość. Do celu daleka droga, a że pracuję nad autem głównie nocami, to tempo postępów jest mizerne. Póki co spędziłem przy samochodzie 57h - ot, taka ciekawostka
Do tej pory udało się zrobić mocowania pod fotele (tego akurat sam nie robiłem), włożyć silnik i skrzynię (były perturbacje, bo okazało się, że nie mam odpowiednich łap i poduszki silnika) oraz przykręcić kilka elementów do nadwozia. Bak oraz wózek z mostem i wahaczami były już do auta przykręcone.
Powoli przygotowuję się do próby odpalenia silnika, jednak mam kilka problemów, m.in. utknąłem przy wiązce elektrycznej, nie mam półosi przednich (od gti oczywiście nie pasują), muszę wymienić łożyska w zwrotnicach oraz kupić rurę wlewową do baku (ta od gti - a jakże - nie pasuje) - na razie zauważyłem tyle problemów.
Jeśli chodzi o zawieszenie, to auto będzie jeździć na Koni Sport i sprężynach Vogtland. Póki co z tyłu jeszcze bębny, a z przodu będzie zestaw GTi na zielonych klockach EBC - na razie nie zakładam, bo muszę jeszcze wymienić łożyska i może szpilki.
W środku natomiast prace utknęły na skutek zgonu szlifierki kątowej (...byle do wypłaty ) - wycinam z klatki dodatkowe wzmocnienia zastrzałów bocznych, które poprowadzone były przy słupkach A - raz że były krzywo wspawane, dwa że czepiali mi się tego na BK w moim GTi, a trzy, że ta klatka nie jest idealnie spasowana i rura szła za blisko kierownicy (łatwo wybić palec).
Wstępnie dociąłem za to deskę rozdzielczą, jednak i tak wypadałoby ją wymienić - jest zniszczona przez jakieś kleje czy coś takiego (powytapiała się miejscami).
Na razie tyle.
Na chwilę obecną potrzebuję kilku części, może się komuś walają po garażu/piwnicy i chce się pozbyć lub na coś wymienić?
1. półosie L/P od 4WD
2. rura wlewowa paliwa od 4WD
3. deska rozdzielcza mk2 (mogę się wymienić na deskę od mk3)
4. wiązka elektryczna od gti mk2 (najlepiej całość - silnik, wnętrze, deska rozdzielcza)
5. wskaźniki z gti mk2 (mogę się wymienić na wskaźniki od gti mk3)
6. wspornik kolektora ssącego - przykręcany do bloku od str. grodzi
7. mocowania ślizgów zderzaków (te przykręcane do błotników w które wsuwa się zderzaki)
8. dokładka zderzaka tylnego z mk2
9. zderzak przód i tył z mk2 -
Jak miło znów widzieć Twój garaż i kolejnego świstaka :)Planujesz montaż kolejnego filmiku z budowy samochodu?
POWODZENIA -
Dzięki! Takiego filmu jak za pierwszym razem nie będzie - to zbyt czasochłonne, a samochód chciałbym poskładać przed zimą. Ale pstrykam fotki, coś tam się zawsze z tego zmontuje
-
PW poszło
-
Mały, ale zawsze progres:
Ogarnąłem w końcu klatkę i dalej przyciąłem się na wiązce elektrycznej. Wiązkę mam z gti mk3, a deskę rozdzielczą chcę założyć z mk2, więc dumam nad kabelkami.
Udało się skompletować przeniesienie napędu. Pod auto trafił wał, półosie, kompletne zwrotnice z nowymi łożyskami piast, uszczelniacze i oring półosi.
Przy okazji wydumałem czysto teoretycznie jak zrobić tylny napęd, ale żeby to sprawdzić potrzebuję przednich przegubów zewnętrznych żeby poskręcać piasty - może ma ktoś na zbyciu? Mogą być uszkodzone, mogą być na wykończeniu.
Teraz w kolejce czekają hamulce i jak już ukończę wiązkę, to próba odpalenia silnika.
Znalazłem kilka nowych braków:
- cewka od GTi
- mocowania zderzaka do przednich błotników
- zabezpieczenie z zawleczką relacji pompa hamulcowa - pedał hamulca
- mocowanie podpórki maski (to do stanu spoczynku)
- guma/uszczelka między maglownicę a ścianę grodziową
Ktoś coś?
I mam kilka pytań jeszcze:
- stabilizator tył z gti da się zamontować do wózka/mostu?
- którędy powinny iść przewody hamulcowe po moście?
- jaki polecacie olej do skrzyni i jaki do mostu?
-
olej do skrzyni i jaki do mostu?
jak mam cos komus polecic do skrzyni biegów i do przekładn to to :
-
- jaki polecacie
olej do skrzyni i jaki do mostu?
Swego czasu na forum wszyscy polecali, i byli a właściwie dalej chyba są z Castrola'a TAF-X'a. Podobno wyciszał skrzynie i ogólnie przywracał je do prawidłowej kondycji.
- jaki polecacie
-
Swego czasu na
forum wszyscy polecali, i byli a właściwie dalej chyba są z Castrola'a TAF-X'a.
Podobno wyciszał skrzynie i ogólnie przywracał je do prawidłowej kondycji.Potwierdzam!
Porównywałem z Mobil 1 i nie ma porównania. -
- jaki polecacie olej do skrzyni i jaki do mostu?
Producent do Justy (więc w Swifcie pewnie to samo) zaleca:
Do skrzyni 4,1l API GL-4 SAE 75W-90
Do dyfra 1,2l API GL-5 do przekładni hipoidalnych SAE 80W-90Chciałem kupić do skrzyni TAF-X (który teraz nazywa się Syntrans), ale znajomy polecił mi valvoline, który też podobno robi cuda z zużytymi skrzyniami- spróbuję. Do mostu też leję valvoline.
-
Chciałem kupić do
skrzyni TAF-X (który teraz nazywa się Syntrans),Dokładniej rzecz ujmując to Syntrans Transaxle.
-
Nadwozie względnie skompletowane. Przeżyłem mały szok przy wklejaniu przedniej szyby - wiecie ile kosztuje nowa uszczelka?
-
Nadwozie względnie
skompletowane. Przeżyłem mały szok przy wklejaniu przedniej szyby - wiecie ile
kosztuje nowa uszczelka?w ASO - pewnie 1500 zł
-
Nadwozie względnie
skompletowane. Przeżyłem mały szok przy wklejaniu przedniej szyby - wiecie ile
kosztuje nowa uszczelka?Wiem, wiem, dlatego znalazłem używkę.
Już na lawecie to rozumiem wyprawa na trening albo na zawody -
wiecie ile kosztuje nowa uszczelka?
Ja kupuję po 80 zł. -
O nie! Następnym razem się zgłoszę po pomoc, ja zapłaciłem ponad 2x więcej!
-
Chciałem uniknąć sytuacji, gdy każde przysłowiowe wkręcenie śrubki będzie miało swoje zdjęcie i wpis na forum, ale ostatnio mam tak mało czasu, że każde wyjście do garażu jest świętem i nie omieszkam tych wyjść celebrować
Na auto, póki co tylko w ramach przymiarki, trafił tylny zderzak zgodny modelowo z rocznikiem auta. Przy okazji znalazłem kolejną różnicę między mk2 i mk3 - jest nią tylna belka mocująca zderzak. Na szczęście łatwo przerobić mk3 na mk2, bo kupić jak się okazało znacznie trudniej.
Robię też podchody do zmasakrowanych tylnych błotników. Wstępnie tak to powinno wyglądać:
Mam nadzieję, że uda się uniknąć wstawiania reparaturek, aczkolwiek będzie baaaardzo dużo prostowania tylnych błotników.
PS. fantazjując w temacie aut torowych przedstawiam wyścigowy projekt zderzaka przedniego:
- tak, to jest górna dokładka zderzaka tylnego od mk3. Z miejsca +10 KM!
-
Noooo dokładeczka piękna opcja
-
za ilr wyrwales poszerzajace nakladki na botniki? z nowymi felami tez napewno bede musial sobie srpawic, aaa i czy podejda one bez wyginania blotnika?>
-
250 zł + wysyłka, kupowałem u tego sprzedawcy: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=14436416
Wyglądają schludniej niż na zdjęciach, aczkolwiek jeśli będziesz chciał lakierować, to uwaga, bo materiał ma fakturę i wymaga obróbki. Ja kupiłem gotowca pod VW Polo, pasują na średnicę, przy przykładaniu trochę odstają, ale są elastyczne i wydaje mi się, że po przykręceniu na sztywno się dopasują. Dam znać jak już przykręcę.
-
cieszę się ze zderzak będzie na dobrym aucie !