[moje auto] Suzuki Swift mk4 01r 1.0 3d remont
-
troche mnie denerwują spryskiwacze przedniej szyby bo biją strasznie do góry nie wiem jak to ustawić bo jak prawy daje płyn na szybe to w lewym tak jakby było za małe ciśnienie i leje niziutko.
Odkręciłem chłodnice idzie na przedmuchanie i chyba zrobie płukanie układu chłodzenia jaki płyn do tego polecacie ?? -
Co do spryskiwaczy to mozesz je ustawic igla ja tak robilem i nic sie nie stalo. Sprawdz moze czy nie masz przypchanego gdzies spryskiwacza albo wez je zdejmij i kompresorem przeciagnij tak mi sie wydaje ze nic sie nie stanie
-
nom muszę powiedzieć że po wywaleniu chłodnicy troche miejsca się zrobiło, chyba ogarne ten bajzel pod maską za jakiś czas a aktualnie zastanawiam się gdzie mam termostat bo wg schematu po odkręceniu obudowy termostatu on tam powinien być
Ech to auto nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać -
ok zakupiona chłodnica, termostat i wkrótce nagrzewnica dopasuje jakąś z innego samochodu grunt żeby była nowa.
Niestety płukanie układu nic nie pomoże na zakamienioną nagrzewnicę, sięgnąłem rady znajomego mechanika. -
nic nie pomorze
Pomorze to taki region w naszym pięknym kraju.
-
A dlaczego masz dopasowywać z innego samochodu?
Powodzenia
-
ogólnie nie znalazłem nowej nagrzewnicy a jak już znalazłem to cena była dla mnie za wysoka
-
nie wiem jak zamierzasz ją tam dopasować.. Używana w dobrym stanie da radę po czyszczeniu gorącej wody z kwaskiem cytrynowym
-
wiecie może czy nagrzewnicę w swifcie da radę rozkręcić ?? bo tak to nie musiałbym kupować nowej
-
ale co ty chcesz rozkręcać ? nagrzewnicę czy obudowę nagrzewnicy !!??
bo jeżeli nagrzewnicę to zadam pytanie: "czy chłodnicę można rozkręcić"?
-
no chłodnice to nie, nie da się rozkręcić, ale coś gdzieś słyszałem o jakimś rozbieraniu nagrzewnicy nie wiem czy to jest do końca prawdą i stąd też pytam ale wydaje mi się że raczej nie da się jej rozkręcić.
Do tego dołączam pytanie o jakąś pompę nagrzewnicy ktoś wie o co kaman i czy to wpływa na ciepły nadmuch ?? -
ok zakupiona chłodnica, termostat i wkrótce nagrzewnica dopasuje jakąś z innego samochodu grunt żeby była nowa.
Nagrzewnicy na 99,9% nie dopasujesz, bo nagrzewnica w każdym praktycznie samochodzie zabudowana jest wewnątrz kabiny pasażerskiej w obudowie dedykowanej specjalnie dla kształtu, wielkości, króćców itp. nagrzewnicy.
Niestety płukanie układu nic nie pomoże na zakamienioną nagrzewnicę, sięgnąłem rady znajomego mechanika.
A zweryfikowanie tej odważnej dość tezy może kosztować kwotę rzędu kilkunastu (kilkudziesięciu) złotych - i jeżeli jednak się uda, to odpada Ci rozkręcanie połowy wnętrza w samochodzie. Pisałem o tym, jak ja np. takie płukanie wykonałem - znajdziesz na pewno
Idea jest taka, żeby wypłukać cały układ, ale też samą nagrzewnicę osobno - odpinając węże i płucząc nagrzewnicę strumieniem wody (wężem, karcherem na niższym ciśnieniu itp.). Jak już "przebijesz" kamień / osad, to wtedy zalewasz nagrzewnicę kwaskiem cytrynowym / octem / płukanką dedykowaną i zostawiasz na jakiś czas. W tym czasie możesz np. wypłukać resztę układu, wymienić termostat itp., potem ponownie płuczesz nagrzewnicę tak, żeby syf z niej nie dostał się do dużego obiegu (bo po co samemu sobie pod górkę robić). Następnie całość skręcasz, płuczesz układ co najmniej 2-3 razy wodą i na koniec zalewasz płyn, dodając trochę koncentratu (żeby zniwelować fakt pozostawienia w układzie jakiejś objętości czystej wody - nigdy nie pozbędziesz się jej w 100%). I tyle. Koszt - jakieś 20 złotych za 2 płukanki (jedna na obieg, jedna na nagrzewnicę), trochę wody (w przypadku Swifta pewnie z 15 litrów demineralizowanej) i jeżeli nagrzewnica zacznie normalnie grzać - wtedy dopiero zalejesz świeżym płynem (i tak go potrzebujesz).
-
no chłodnice to
nie, nie da się rozkręcić, ale coś gdzieś słyszałem o jakimś rozbieraniu nagrzewnicy
nie wiem czy to jest do końca prawdą i stąd też pytam ale wydaje mi się że raczej
nie da się jej rozkręcić.Nagrzewnica wygląda i zbudowana jest jak chłodnica - bo też taką chłodnicą jest (oddaje ciepło z silnika dokładnie tak samo jak chłodnica zamontowana z przodu komory silnikowej). Zabudowana jest wewnątrz auta - pod deską rozdzielczą, w obudowie, z której ciepło jest przez układ klapek i przesłon kierowane do nawiewów. Stąd bierze się trudny dostęp do nagrzewnicy - i po wymontowaniu tego całego zespołu - obudowy z klapami itp. - dopiero demontuje się nagrzewnicę.
Zespół obudowy nagrzewnicy ze sterowaniem wygląda tak, jak to widać na poniższym obrazku. Te dwie sterczące rurki to króćce nagrzewnicy, którą przy wymianie musisz z takiej obudowy wymontować:
[img]http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/39/10/13/02/3910130222_1[/img]
Do tego dołączam pytanie o jakąś pompę nagrzewnicy ktoś wie o co kaman i czy to wpływa na ciepły nadmuch ??
Nic takiego nie istnieje. Nagrzewnica jest wpięta w obieg płynu i przepływ płynu przez nią wymuszany jest tą samą pompą, co cały obieg płynu w samochodzie.
-
ok dzięki za info
-
Tu masz samą nagrzewnicę wymontowaną z obudowy klik
I to ona ma w środku kamień, co skutkuje słabym grzaniem.
Więc jeśli Twoja nie cieknie, to warto zrobić tak jak doradza Volcan.
-
Często się zdarza, że po odkamienieniu zaczyna cieknąć. Kamień trochę uszczelnia.
Zawsze jednak można polutować w firmie naprawiającej chłodnice. chyba jeszcze takie są? -
Często się zdarza,
że po odkamienieniu zaczyna cieknąć. Kamień trochę uszczelnia.
Zawsze jednak można
polutować w firmie naprawiającej chłodnice. chyba jeszcze takie są?Garstka starych fachowców jeszcze się trzyma
-
nom pochwale się zdałem teorię za pierwszym razem teraz tylko praktyka i śmiało można zasuwać suzaczem
-
zna ktoś średnicę otworu wylotowego w nagrzewnicy jeśli tak to bardzo bym prosił o podanie
z góry dzięki i -
nom pochwale się
zdałem teorię za pierwszym razem teraz tylko praktyka i śmiało można
zasuwać suzaczemGratulacje
Teraz zdać teorię to nie lada wyczyn