[GTI] Toydolsowe Swifty
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2013, 16:29 ostatnio edytowany przez Erde 11 wrz 2016, 15:48
To za dwa tygodnie
to już będzie jeździć ?!?Toydols ma 2 Swifty
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2013, 16:45 ostatnio edytowany przez Toydols 11 wrz 2016, 15:48
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2013, 19:00 ostatnio edytowany przez Boxxing 11 wrz 2016, 15:48
zajebiste furki
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 mar 2013, 20:38 ostatnio edytowany przez Toydols 11 wrz 2016, 15:48
Przyszła rajdówka stoi w Dobczycach, obok leży klatka. Niedługo klatka będzie w środku .
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 mar 2013, 08:24 ostatnio edytowany przez szymonsct 11 wrz 2016, 15:48
Zdradzisz jak będziesz konserwował tą budę, jakie środki na podłogę co na resztę, po kolei co będzie kładzione, szczególnie ciekaw jestem pierwszej warstwy bezpośrednio na blachę - co zrobić by rudą powstrzymać
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 mar 2013, 10:05 ostatnio edytowany przez Toydols 11 wrz 2016, 15:48
Wszystko robimy na chemii jednego producenta (wybrałem Novola). Po piaskowaniu było bardzo ostre dmuchanie. 3 osoby i jakieś 8 godzin, żeby pozbyć się piasku. Auto obracaliśmy dosłownie wokół.
Co do samej chemii, to przed podkładem auto było całe zmywane zmywaczem Plus 780 poszła 5 litrowa bańka - mycie było naprawdę dokładne! Od razu po odparowaniu zmywacza poszły dwa komplety podkładu reaktywnego Protect 340. W tej chwili auto pojechało do wstawienia klatki i obspawania budy. Jak wróci, będziemy uzupełniać podkład w miejscach opalonych przy spawaniu i podkładować klatkę. Potem użyjemy podkładu akrylowego Protect 330, dalej szpachlówka gdzie to konieczne, znów Protect 330 i na koniec biały lakier z serii Industrial. -
Użytkownik archiwalnynapisał 22 mar 2013, 14:39 ostatnio edytowany przez SirBufor 11 wrz 2016, 15:48
Toydols... Nie wiem co mam powiedzieć na forum jestem stosunkowo niedawno ale takiego wrażenia na mnie nie zrobił jeszcze żaden samochód. Twoje czarne GTi-ki. Majstersztyk... Ale najbardziej zazdroszczę profesjonalizmu. Dzięki że jest ktoś taki jak Ty kto dba o te samochody i życzę sukcesów i wytrwałości.
-
napisał 22 mar 2013, 14:48 ostatnio edytowany przez Dżizas 11 wrz 2016, 15:48
Też używałem Novola, ale że wyliczyłem chyba na ciężarówkę to mi w piwnicy zalega jeszcze ze 3.5 litra podkładu 330 i 1.5 litra 340
Eh jakbym robił budę to własnie identycznie jak ty, właśnie w takiej kolejności powinno się robić. Weź mi ją sprzedaj jak skończysz
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 mar 2013, 15:45 ostatnio edytowany przez Toydols 11 wrz 2016, 15:48
Toydols... Nie wiem co mam powiedzieć na forum jestem stosunkowo niedawno ale takiego
wrażenia na mnie nie zrobił jeszcze żaden samochód. Twoje czarne GTi-ki.
Majstersztyk... Ale najbardziej zazdroszczę profesjonalizmu. Dzięki że jest ktoś taki
jak Ty kto dba o te samochody i życzę sukcesów i wytrwałości.
Dziękuję za dobre słowo. Jeśli chodzi o mk3 na wspólnych zdjęciach dwóch swiftów, to wygląda tak jak go kupiłem (tylko felgi są moje). Po prostu oryginalny stan.
Natomiast mk2 przeszedł dość poważny remoncik, choć nie taki jak teraz przechodzi mk3Też używałem Novola, ale że wyliczyłem chyba na ciężarówkę to mi w piwnicy zalega
jeszcze ze 3.5 litra podkładu 330 i 1.5 litra 340
Eh jakbym robił budę to własnie identycznie jak ty, właśnie w takiej kolejności powinno > się robić. Weź mi ją sprzedaj jak skończysz
Nie ma problemu. 25 000 zł i jest twojaNatomiast co do podkładów, to często ludzie mówią, że protect 340 jest do bani, bo się żre ze szpachlą czy lakierem (co zresztą dziś w rozmowie z Plastkiem się potwierdziło, bo i on słyszał takie opinie). Tyle, że wystarczy przeczytać kartę techniczną, czyli niejako instrukcję obsługi, żeby wiedzieć, że podkład reaktywny musi być odcięty podkładem akrylowym od szpachli, podkładu poliuretanowego czy lakieru.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 mar 2013, 16:28 ostatnio edytowany przez mlodyboruch 11 wrz 2016, 15:48
zmywacze,podklady, akryle, bleble ble...
zdradź lepiej jaki masz pomysł na rdze, która czai sie w profilach zamkniętych bo jak wiadomo swifta zżera od środka
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 mar 2013, 16:48 ostatnio edytowany przez mockba 11 wrz 2016, 15:48
Nie trzeba szukać. Tectyl valvoline albo shell. Nie mylić z badziewnym fluidolem.
-
napisał 22 mar 2013, 17:21 ostatnio edytowany przez Dżizas 11 wrz 2016, 15:48
Tyle, że wystarczy przeczytać kartę techniczną, czyli
niejako instrukcję obsługi, żeby wiedzieć, że podkład reaktywny musi być odcięty
podkładem akrylowym od szpachli, podkładu poliuretanowego czy lakieru.Dlatego niektórzy wolą epoksydowy bo mniej roboty ale ja jakoś nie mam do niego zaufania
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 mar 2013, 20:52 ostatnio edytowany przez Boxxing 11 wrz 2016, 15:48
czemu fluidol syf?? wszystkie takie preparaty sa na bazie wosku
-
napisał 22 mar 2013, 22:18 ostatnio edytowany przez likaon 11 wrz 2016, 15:48
oo, dobrze wiedzieć, mam bańkę 5l tecylu od valvolina, pozbywali się beczki w robocie to tylko załapałem się na bańkę, tak wszyscy chcieli.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 mar 2013, 22:23 ostatnio edytowany przez mockba 11 wrz 2016, 15:48
czemu fluidol syf??
wszystkie takie preparaty sa na bazie woskubo fluidol wysycha i pęka już po roku.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 23 mar 2013, 00:40 ostatnio edytowany przez przemask84 11 wrz 2016, 15:48
Oglądanie takich projektów to niesamowita przyjemność Super to wszystko wygląda i trzymam kciuki aby prace posuwały się szybko i bez zbędnych komplikacji
Zainteresowały mnie kobyłki i ich mocowania w progu. Mógłbym Cie prosić o jakieś szczegółowe zdjęcia samych mocowań i informacji jak je wykonać? jakiej średnicy rurki, jakiej grubości ścianki, jak je wspawać aby mocowanie było ,,pancerne,, czy stosować jakieś dodatkowe wzmocnienia, na jaką głębokość mają wchodzić w próg itp. Czyli wszystkie skazówki aby auto nie zwaliło się na głowę w najmniej oczekiwanym momencie
Pozdrawiam serdecznie.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 23 mar 2013, 10:45 ostatnio edytowany przez Toydols 11 wrz 2016, 15:48
zdradź lepiej jaki masz pomysł na rdze, która czai sie w profilach zamkniętych
bo jak wiadomo swifta zżera od środkaSprawa dla mnie jest o tyle prosta, bo wiem, że u mnie to zadziała. Rajdówka to nie auto do jazdy na co dzień. Znaczy się wyjeżdża na rajd lub trening. Jak wraca to jest myta i wsadzana do garażu. Czyli ma o wiele prostsze życie pod względem narażenia na korozję niż zwykły samochód.
W tym konkretnym swifcie profile w środku były naprawdę ładne i miały jeszcze sporo oryginalnego zabezpieczenia (przynajmniej te które mogliśmy zobaczyć). Podczas podkładowania podkładem reaktywnym staraliśmy się w miarę możliwości pozalewać profile zamknięte. Po malowaniu auta profile będziemy konserwować dodatkowo Gravitem 640.Oglądanie takich projektów to niesamowita przyjemność Super to wszystko wygląda i
trzymam kciuki aby prace posuwały się szybko i bez zbędnych komplikacjiDziękuję
Zainteresowały mnie kobyłki i ich mocowania w progu. Mógłbym Cie prosić o jakieś
szczegółowe zdjęcia samych mocowań i informacji jak je wykonać?
jakiej średnicy rurki, jakiej grubości ścianki, jak je wspawać aby mocowanie było
pancerne,, czy stosować jakieś dodatkowe wzmocnienia, na jaką głębokość mają wchodzić
w próg itp. Czyli wszystkie skazówki aby auto nie zwaliło się na głowę w najmniej
oczekiwanym momencieSą różne szkoły, koncepcje itp. Ja przeprowadziłem kilka rozmów, zapodałem temat na rpl i ze wszystkich rad i pomysłów starałem się wyciągnąć swoją koncepcję.
Na początek - bardzo ważne jest, żeby to było dobrze wymierzone i zrobione, bo potem się będzie auto bujać.
Przednie kobyłki są przesunięte do tyłu, tak, żeby za pomocą jednego lewarka na oesie czy dojazdówce dało się podnieść cały bok auta oraz żeby po podniesieniu przodu i wsadzeniu go na kobyłki, tył można było w dwie osoby bez problemu podnieść i osadzić na kobyłkach nie korzystając z podnośnika.
Jeśli chodzi o samą konstrukcję, to wygląda to tak:- przez wszystkie 3 blachy w progu od wewnątrz wierciliśmy otwornicą dziurę o średnicy 22 mm.
- przygotowaliśmy 4 płytki z blachy 2mm. Płytki idą od wewnątrz auta, do nich doszlifowaliśmy pod odpowiednim kątem rurki (bo próg od wewnątrz nie jest idealnie pionowy). Przyspawaliśmy rurki do płytek. Wsadziliśmy płytki z rurkami od wewnątrz. Przyspawaliśmy je od wewnątrz.
- wycięliśmy okienka w zewnętrznych progach. Obspawaliśmy rurkę do wewnętrznego progu. Zaspawaliśmy okienka z powrotem. Na wierzch naspawaliśmy blachę 3 mm ze zrobionymi otworami.
- średnicę rurki dobierałem na podstawie średnicy trzpieni kobyłek, które już miałem wcześniej. Chodziło o jak najmniejszy luz między trzpieniem a rurką.
Mocowania na kobyłki wyszło tak pancerne, że w czołgu by dało radę.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 27 maj 2013, 20:28 ostatnio edytowany przez Toydols 11 wrz 2016, 15:48
-
Użytkownik archiwalnynapisał 27 maj 2013, 22:03 ostatnio edytowany przez SirBufor 11 wrz 2016, 15:48
Nawet nie wiesz jak Ci zazdroszczę ;p
-
napisał 27 maj 2013, 22:14 ostatnio edytowany przez adamo81 11 wrz 2016, 15:48
Nawet nie wiesz jak
Ci zazdroszczę ;pZazdrość to złe uczucie...
Napisz, że taka fotka Cię motywuje, to co innego