Skrzynia automatyczna - problem
-
Jako, że jakiś czas temu zanabyłem tico ze skrzynią automatyczną w której nic się nie działo, nie mogło być za różowo.
Właściciel podobno nie zmieniał nigdy oleju w skrzyni (kupowałem od drugiego właściciela, który był szwagrem pierwszego więc prawdopodobnie nigdy nie był zmieniany olej).
Na liczniku ~120tyś.Pokusiłem się o pierwszą wymianę statyczną (ok litra) zaraz po kupnie.
Jakoś pół roku później zaczynają się problemy. Nagle po przejechaniu ok 15km w tym część powyżej 90km/h ze skrzyni wylało się dosyć dużo oleju.Zrobiłem kolejną wymianę profilaktycznie. Wyczyszczona obudowa skrzyni w celu znalezienia wycieku.
Aktualnie żonka niewiele jeździ ale widać, że coś kapie.
A teraz co najlepsze - wywala olej przez bagnet.
Nie ma żadnych innych wycieków. Skrzynia pod bagnetem wyczyszczona i tylko widać sączący się olej po obudowie.
Przy zimnym silniku po odpaleniu i wrzuceniu D jest szarpnięcie dosyć mocne, którego zaraz po wymianie nie było.
Ale już jak zmienia biegi dalej to jest w miarę płynnie.
Przy zrzucaniu biegów w dół szarpnie, ale bez tragedii i to dopiero przy zrzucaniu na 1 bieg.Czy jest w stanie ktoś podpowiedzieć od czego zacząć poszukiwania.
Jest w stanie ktoś odpowiedzieć który z przewodów do chłodnicy jest zasilający a który jest powrotem?
Czy wąż od zasilania podpięty do powrotu do skrzyni sam zassa olej, czy trzeba do grawitacyjnie podać? Bo noszę się z zamiarem zrobienia wymiany dynamicznej oleju w skrzyni ale nie bardzo wiem jak się podpiąć i chciałem użyć przewodów z chłodnicy.Jeśli ktoś będzie w stanie coś pomóc, podesłać jakieś informacje o tej skrzyni biegów, budowie, cokolwiek to będę bardzo wdzięczny bo auto zadziwia mechaników i każdego kto zaglądnie do środka. A ja nie lubię typowych aut więc nie chciałbym się rodzynka pozbywać.
Pozdrawiam
Przemek -
i dodatkowe pytanko.
Instrukcja mówi żeby sprawdzać na rozgrzanym silniku dźwignia w pozycji P.
Ale odpalony czy wyłączony silnik? -
Moim zdaniem wszystkie czynności tego typu przeprowadza się na silniku wyłączonym
Hmm ciężki temat bo chyba w historii zlosnikia nie było żadnego automatu,
zastanawiam się czy automat tico nie będzie podobny do tego ze Swifta 1.0.
Może w manualu swifta znajdziesz więcej szczegółów, jest jeszcze stare alto które mogło mieć podobną skrzynię -
i dodatkowe
pytanko.
Instrukcja mówi
żeby sprawdzać na rozgrzanym silniku dźwignia w pozycji P.
Ale odpalony czy
wyłączony silnik?poziom oleju mierzymy w misce olejowej. w silniku jak i skrzyni. gdy układ pracuje to część oleju z miski jest w układzie i spływa po ściankach.
sądzę że chodzi tu o to aby olej był rozgrzany ale silnik wyłączony i pewnie z 5 min odczekać aż olej spokojnie spłynie do miski
-
No właśnie jak się zagłębić w temat sprawdzania poziomu w skrzyni automatycznej to różnie w różnych autach podają.
Wpis że olej ma być rozgrzany a skrzynia na P bardziej mi pasuje do sprawdzania na odpalonym, ale wtedy nic na bagnecie nie widać.
Sprawdzałem na rozgrzanym i zgaszonym silniku ale zaraz po odpaleniu.Trzeba przeglądnąć manuale suzuki
Może ktoś udostępnić lub podlinować namiar??
No dobra, coś znalazlem
1985-94 TRANSMISSION SERVICING
Suzuki Automatic Transmission
Metro (1989-94), Sprint (1985-88), Swift (1989-94)CHECKING FLUID LEVEL
Transaxle & Transmission- Engine must be at normal operating temperature. Park
vehicle on level surface and apply parking brake. Place selector lever
in Park. - Start engine and allow engine to idle. Apply brakes, shift
through all gears and return selector lever to Park. - Remove dipstick. Fluid level should be in HOT or FULL HOT
range. Add fluid (if necessary) and recheck. DO NOT overfill.
Czyli wychodzi, że na odpalonym
- Engine must be at normal operating temperature. Park
-
Chyba w każdym automacie poziom oleju sprawdza się przy uruchomionym i zagrzanym silniku, oraz po przełączeniu (najlepiej kilkukrotnym) wszystkich pozycji wybieraka biegów - czyli od P do D i z powrotem (chyba, że są jakieś kolejne, po D, tryby - wtedy oczywiście też trzeba dojść do nich).
No i bardzo ważna sprawa - nie ma czegoś takiego, jak uniwersalny "olej do automatu" - musi się dobrać olej do typu skrzyni i tutaj pomyłka przy doborze typu oleju może być równoznaczna z kompletnym zniszczeniem skrzyni.
-
Odnośnie oleju to jasna sprawa. Tylko zalecany i takim jest skrzynia zalana.
Co do sprawdzania to nie miałem nigdy automatu i posiłkowałem się instrukcjami które niewiele w tej kwestii wyjaśniały.