"Majonez" pod pokrywą zaworów
-
kolego dolewasz oleju? bo skrajne komory spalania niewygladaja ciekawie. przyjrzyj sie dokładnie uszczelce, czy gdzies nie ma przerwy pomiedzy kanałem olejowym a chłodzacym.
-
-Od około listopada
jak na dworze była minusowa temp. to przy pierwszym odpaleniu dość sporo białego
dymu przez 10 - 20 sekund. Jak było powyżej zera nie kopcił. (wyglądało mi to na
uszczelniacze zaworowe po których porostu przy niskiej temp. ścieka trochę oleju do
cylindra)Biały dym to raczej płyn chłodzący niż olej. Gdyby palił sam olej, to by kopcił na
siwo-niebiesko no i zapaszek jest charakterystyczny.Płynu raczej nie
ubywało w widocznym stopniu, od wymiany termostatu może jakieś max 250ml ubyło.
Na pewno brał olejSkoro brał olej, to przy braku wycieków oleju palił też olej, a płyn chłodniczy tylko maskował palenie oleju.
Dwa miesiące temu
urwał się "przewód powietrza dodatkowego" który był zaślepiony na puszce na po
urwaniu również na "zasobniku" przed filtrem ale to raczej nie ma żadnego wpływu.
Od jakiegoś czasu
( kilka dni) słuchać było wewnątrz kabiny przy dodawaniu gazu "syczenie", tak jakby
wężyk od podciśnienia był strzelony ale wszystkie sprawdziłem.
Pod maska w chwili
zwiększania obrotów dźwięk moim zdaniem dochodził z okolicy 3 cylindra/rozdzielacza
zapłonu.Sprawdź jeszcze raz wszystkie przewody podciśnieniowe. O ile mnie pamięć nie zawodzi, to
puszka na rurze powietrza dodatkowego miała zawór sterowany tym samym podciśnieniem co
podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź działanie tego regulatora.
Tak naprawdę warto wymienić wszystkie przewody np. na silikonowe i mieć spokój.Mi "przedmuch" w silniku kojarzy się z dziura między cylindrami (np.
metalowy pierścień uszkodzony na uszczelce głowicy).Jeśli to nie uszczelka głowicy, to możesz mieć przedmuch spalin przez uszczelniacze lub pierścienie. W spalinach jest dużo pary wodnej i majonez gotowy.
-
Też się przeraziłem jak zobaczyłem co się tam dzieje, ale raczej jest to spadek po poprzednim właścicielu, tak samo jak wymieniony rozrząd z pompą wody ale bez rolki naciągacza ...
Ogólnie to już uszczelka wymieniona i przy okazji rozrząd zrobiłem
Autko odpala ale z garażu już wczoraj przed pracą wyjechać nie zdążyłem. Dziś będzie jazda próbna -
"Dołu" nie ruszałeś?
Głowice obrabiałeś? -
Co masz na myśli przez ruszanie dołu?
Z bloku musiałem zeskrobać delikatnie nożykiem pozostałości uszczelki i przeszlifowałem papierkiem 1200 zapodanym na płaskownik coby było równo w miarę. Głowica to samo.
potem czyszczonko do wyglądu w miarę dopuszczalnego i sprawdzenie na szybie.
Ledwo dało się wsadzić szczelinomierz 0,05 ale większego już nie więc jest w miarę równo.Ogólnie autko działa, doszło mu sporo koni :D:D
Ciśnienie sprężania na każdym cylindrze 120KPa czyli idealne ( w zeszłym roku jak mierzyłem ledwo dochodziło do 100KPa)
Zobaczymy po kilku dniach użytkowania czy nic się nie wysypie ale ogólnie jestem zadowolony.
-
Co masz na myśli
przez ruszanie dołu?Pierścienie,panewki
-
chodziło koledze czy wymieniałes pierścienie na tłokach. na zdjeciach te komory spalania nie wygladały ciekawie, chyba że Ci olej szedł do komór przez UPG. Coś wiem na ten temat, bo robiłem silnik w Tico, w Matizie też mam podobny problem. tj zapiczone pierscienie tłokowe
-
UPG? rozwiń skrót po nie gryzę
Nie wyciągałem silnika ale tylko sama głowice zrzuciłem. Co do reszty to planuje za jakieś 2-3tyg. wymienić cały silnik na regenerowany a tego sobie powoli odremontować, potrzebuje wozidełka żeby dojeżdżać do pracy więc musiałem to szybko ogarnąć.
Ogólnie to w tym temacie chciałem się tylko zorientować czy jest inne miejsce prócz uszczelki głowicy którędy płyn może się dostać do oleju, teraz już wiem że jest taka opcja.
Dziękuje wszystkim za wsparcie i zainteresowanie. -
UPG - uszczelka pod głową
-
proste