Montaż osłony przeciwkurzowej przedniego tłoka hamulcowego
-
Witam!
Robiąc ostatnio przegląd przedniego zawieszenia, układu hamulcowego i kierowniczego zauważyłem częściowo zsuniętą osłonę przeciwkurzową tłoka hamulcowego.
Pamiętam, że podczas jej montażu ładnych kilka lat temu namordowałem się i to dość sporo uszkadzając przy tym jedną sztukę.
Teraz czeka mnie ponownie wymiana, samą osłonę (uszczelkę) gumową już mam, jednak szukam pomysłu na bezproblemowy i poprawny montaż tej osłony.
Ma ktoś może opatentowany sposób i chciałby podzielić się wiedzą -
Ja zakładam w następujący sposób:
- smaruję powierzchnię tłoczka
- smaruję wewnątrz osłonę przeciwkurzową (wewnętrzne krawędzie styku z tłoczkiem)
- wsuwam osłonę do zacisku (bez tłoczka - musi ładnie guma wskoczyć na podcięcie)
- cała trudność w założeniu teraz tłoczka bez wyciągania osłony z zacisku
Ja pomagam sobie kawałkiem metalowej ośki (metalowy pret fi 2..3mmm - nie może mieć ostrych krawędzi na końcu).
Zakładam tłok jednym bokiem, przytrzymuję gumę i po obwodzie naciagam osłonę za pomocą oski trzymanej rownolegle do osi tłoka.
Jak tylko wejdzie, to potem już nie ma problemu smar załatwia sprawę. Jeszcze tylko trzeba obejrzeć wszystko po montażu.Trzeciak podaje, że ponoć da się tłok wcisnąć do srodka i w ten sposob wymienić osłonę, ale nie sprawdzałem - wydaje się nieprawdopodobne.