Dobor elektrycznej pompy paliwa
-
czy ktoś z forumowiczów testował pompy o wyższym ciśnieniu 1 albo 3 bary? Teoretycznie powinno to chodzić bo i tak reszta paliwa wróci nadmiarem.
Gdzie można kupić elektrozawór z opcją powrotu (nie mogę znaleźć)? -
czy ktoś z
forumowiczów testował pompy o wyższym ciśnieniu 1 albo 3 bary? Teoretycznie powinno
to chodzić bo i tak reszta paliwa wróci nadmiarem.Ciśnienie może być za duże
Gdzie można kupić
elektrozawór z opcją powrotu (nie mogę znaleźć)?Coś takiego
jakiś tekst -
Raczej jak do tico to musi być pompka do gaźników czyli z mniejszym ciśnieniem. Większość jest do wtrysków czyli o dużym ciśnieniu. Dawniej były na allegro do gaźnikowców po ok od 100zł.
-
A po co kombinować skoro można dostać pompy przystosowane do gaźników?
http://allegro.pl/pompa-paliwowa-do-gaznikow-12v-gaznik-i2393170274.htmlA jak masz pompę elektryczną to wtedy nie potrzebujesz zaworka trójdrożnego, bo możesz przecież wyłączyć pompę...
trochę nie tu odpisałem gdzie trzeba
-
elektryczną to wtedy nie potrzebujesz zaworka trójdrożnego, bo możesz przecież
wyłączyć pompę...oczywiście że wiem o tym, pytałem o zaworek bo rozważam dwie opcje mech+zaworek lub elektryczna, i co wyjdzie taniej...
zawór trójdrożny wyjdzie jakieś 60zł z przesyłką, pompa do gaźnika 110zł, a na szrocie pełno pomp różnego kalibru można kupić za grosze
...kwestia tego ciśnienia, teoretycznie gaźnik nie potrzebuje ciśnienia- w komorze pływakowej paliwo nie jest przechowywane pod ciśnieniem (sprężane), ciśnienie w układach gaźnikowych powstaje w wyniku oporów przepływu na przewodach, te 0,2 bara jak podają, w układach wtryskowych ciśnienie jest potrzebne żeby wtryskiwacz rozpylił paliwo (mały otworek we wtryskach), więc wniosek nasuwa się prosty, wystarczy że pompy będą podobne wydajnościowo, założenie pompy która nawet potrafi stworzyć ciśnienie 10barów nie spowoduje wzrostu ciśnienia w układzie gaźnikowym (wykluczając że przewód powrotu się zatka), komora się napełni, reszta idzie z powrotem do baku.
Widocznie będę musiał sam sprawdzić bo nikt jeszcze nie próbował. -
Nie wiadomo jak zachowa się pływak przy tak dużym ciśnieniu. Może np. nie zamykać dopływu do końca i zalewać silnik.
-
Słowo klucz: jakość
Już się naczytałem o tych tanich pompkach i szkoda byłoby mi zmarnować pieniędzy
Poza tym u mnie sprawdza się zawór trójdrożny,wiec nie mam zamiaru tego zmieniać. -
Słowo klucz: jakość
Już się naczytałem
o tych tanich pompkach i szkoda byłoby mi zmarnować pieniędzy
Poza tym u mnie
sprawdza się zawór trójdrożny,wiec nie mam zamiaru tego zmieniać.podczas jazdy na lpg komora pływakowa jest pusta, trzeba trochę z rana pokręcić rozrusznikiem żeby ją napełnić, przy pompie elektrycznej włączam na przełączniku na benzynę pompa się załącza, podczas kręcenia mam już paliwo w komorze- od razu łapie.
Oczywiście można gasić na benzynie przy pompie mech... jest to mniej wygodne -
podczas jazdy na
lpg komora pływakowa jest pusta, trzeba trochę z rana pokręcić rozrusznikiem żeby ją
napełnić, przy pompie elektrycznej włączam na przełączniku na benzynę pompa się
załącza, podczas kręcenia mam już paliwo w komorze- od razu łapie.
Oczywiście można
gasić na benzynie przy pompie mech... jest to mniej wygodneO zaletach pompy elektrycznej już wiele pisano. Skoro planujesz taką zamontować, lepiej chyba zastosować taką o niskim ciśnieniu, niekoniecznie tą z linku (prawdopodobieństwo, że jest niskiej jakości). A potem się pochwal, jak to pracuje
-
ja polecam firmy takie jak pierburg, bosch czy airtex. poszukaj ich tutaj np. - pompy paliwa, choc nie wiem czy w/w firmy produkuja czesci do tikacza, chinszczyzna to jednak na pewno nie jest