Iskry pod kopułką
-
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z moim autkiem. Po odpaleniu silnik zachowuje się jak diesel. Muszę go trochę pogazować bo inaczej gaśnie. Po kilku minutach chodzi dobrze ale w czasie jazdy szarpie jakby brakowało mu mocy. Rozgrzewa sie po przejechaniu kilku km. Czasami muszę stanąć i po kilku minutach ruszam w dalszą drogę, już bez szarpania. Chodzi dobrze tylko wtedy gdy jest rozgrzany. Wymieniłam już wszystkie świece, kable zapłonowe oraz kopułkę z palcem (widoczne były iskry między kopułką a cewką). Nie zmieniło to jednak nic w stanie auta,iskry nadal są, auto dalej chodzi fatalnie. Jaka może być tego przyczyna? Staram się jak najwięcej robić przy nim sama ewentualnie proszę o pomoc swojego mężczyznę ale opadam już z sił. Zaopatrzyłam się w książkę A. Ossowskiego i szukałam podobnego tematu na forum, jeżeli możecie to proszę o radę. Co dalej?
Może wymienić jeszcze moduł aparatu zapłonowego?
-
Warto byłoby jeszcze sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu... Trzeba mieć do tego lampę stroboskopową lub podjechać do mechanika. Taka kontrola kosztuje niewiele.
-
Proponuję sprawdzić regulator odśrodkowy zapłonu i moduł.Tak ja kolega pisał bez lampy stroboskopowej się nie obejdzie.A że objaw ten występuje na zimnym silniku a silnik ma wtedy wyższe obroty bo działa atomatyczne ssanie.