tico brak hamulca nożnego w jednym kole tynym ?
-
GŁUPOTY
GADASZ!!!!! Jeżeli czegoś nie wiesz to się doucz na ten temat. Hamulec tylni
prawy i lewy mają osobne samoregulatory! Każdy się ustawia pod dane koło żeby
hamulce równo hamowały!Tak przepraszam za pomyłkę, samoregulatorki pomyliły mi się z korektorem siły hamowania.
-
Tak przepraszam za
pomyłkę, samoregulatorki pomyliły mi się z korektorem siły hamowania.No właśnie, ale każdy się może pomylić i z góry przepraszam, że tak na Ciebie naskoczyłem ale ostatnio coś podenerwowany jestem.
-
może być problem z tym cylinderkiem czasem lubi się cholernie zapiec możliwe że będziesz musiał użyć młotka do wypchnięcia lub palnika z gazem. Najlepiej profilaktycznie co jakiś czas rozebrać cylinderek i nasmarować tłoczek. Radzę też sprawdzić rozpierak czy wogóle on pracuje rdza go bardzo lubi. Ile auto ma przejechane? były robione hamulce?
-
Oj dzieciątka drogie, po co te nerwy?
Po drugie jeżeli dobrze wnioskuję to autorowi chodzi o hamulec nożny a do niego samo regulatory nie są potrzebne. Kolego przepatrz jeszcze raz tłoczki czy dobrze pracują. Zostaje jeszcze kwestia zapowietrzenia (nie pamiętam który jest pierwszy) i jakość okładzin i powierzchnia bębnów -
Oj dzieciątka
drogie, po co te nerwy?Po drugie jeżeli
dobrze wnioskuję to autorowi chodzi o hamulec nożny a do niego samo regulatory nie
są potrzebne.I tu się kolego mylisz
-
Samo-regulator ma tak samo ważne znaczenie i dla hamulca roboczego i ręcznego.
-
Samo-regulator ma
tak samo ważne znaczenie i dla hamulca roboczego i ręcznego.Dlaczego?
Poniżej link do zdjęcia tylnych hamulców
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=download&Number=58119&filename=889779-beben.jpg
z:
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=960238&an=Proszę o wytłumaczenie sposobem łopatologicznym w czym pomoże samo regulator przy dobrych okładzinach i nie zużytym bębnie hamulcowym?
no fakt czas zadziałania będzie krótszy o 0,0ileś tam sekundy mniejszy bo praca cylinderków będzie mniejsza o ruch jałowy zanim dotrą do szczęk -
Dlaczego?
Bo czy nożny czy ręczny to układ korzysta z samoregulatora.
Proszę o
wytłumaczenie sposobem łopatologicznym w czym pomoże samo regulator przy dobrych
okładzinach i nie zużytym bębnie hamulcowym?
no fakt czas
zadziałania będzie krótszy o 0,0ileś tam sekundy mniejszy bo praca cylinderków
będzie mniejsza o ruch jałowy zanim dotrą do szczękSkręć samoregulator całkiem,wciśnij hamulec(nawet i na włączonym silniku/tylko się nie przestrasz jak Ci pedał wpadnie w podłogę )i spróbuj zakręcić kołem.Następnie dobrze ustaw(rozkręć) i znów sprawdź próbując zakręcić kołem.
Jeśli dalej nie będziesz widział różnicy to jedź na diagnostykę i sprawdzisz różnice pomiędzy dobrze,a źle ustawionym samoregulatorem.
Jak będę miał czas i rozbierał tylne hamulce to nagram Ci filmik.
Aha i szczęki cały czas dolegają do tłoczków cylinderka,a dopiero po wciśnięciu hamulca ocierają o bęben.
Dodatkowo nie wspomnę o nie miłym uczuciu wpadającego pedału hamulca w podłogę przy zbyt skręconym samoregulatorze.Możesz mi wierzyć lub nie,ale kilka osób przekonało się jak wyglądają moje hamulce.
Pedał bierze po wciśnięciu o 1/4 skoku przy 1/2 koła są blokowane. -
Dokładnie tak jak pisze slavo. Tylny układ jest połączony szeregowo przez co potrzeba tam dużo płynu aby się napełniał. Dlatego tak duże znaczenie ma dobre wyregulowanie samo-regulatorów. Zbyt duża przerwa powoduje że pedał będzie brał bardzo nisko lub może ci wpaść w podłogę. Czego ci nie życzę przy awaryjnym hamowaniu. Pompa po prostu nie ma takiej pojemności aby za jednym razem napełnić układ oraz wytworzyć ciśnienie zdolne do zahamowania. Dlatego też zadaniem samo-regulatorów jest utrzymywanie okładzin jak najbliżej bębna i nawet małe różnice dają się odczuć w skoku pedała roboczego a i też ręcznego.
-
Jeżeli tak zrobię nie będzie to miarodajne gdyż pod pompuje płyn do tłoczków i drugi raz koło będzie lepiej hamowało.
Kolega pisał że koło wcale nie hamuje więc kilkakrotne wciśnięcie pedału hamulca powinno załatwić sprawę zgodnie z waszymi tezami. Nie jestem ekspertem w dziedzinie hamulców ale tylne tłoczki wymieniałem kilkakrotnie i przy nowych cylinderkach tłoczki cofały się nawet jeśli samo regulator był rozkręcony więc i tak pewien luz zostawałKolego szeryf77 sprawdź jak się zachowuje koło po kilkakrotnym wciśnięciu hamulca (oczywiście w bezpiecznych warunkach)