Problem z układem kierowniczym:(
-
Jedynym sposobem jest "spowodowanie" jeszcze raz takiej usterki, ale tym razem jak auto będzie całe podniesione.
Wtedy będzie możliwość przyjrzenia się całemu układowi kierowniczemu , co blokuje i.t.d.Ps. miałem taką przypadłość w "maluchu", ale tam były odpowiedzialne za to zapieczone zwrotnice. W Tico nie sądzę, bo tu jest inaczej rozwiązana ta rzecz
-
byłem u mechanika i mówił ze prawdopodobnie maglownica ale sam nie jest pewien w 100%.
Też tak sądzę. Ewentualnie może to być uszkodzony krzyżak w kolumnie kierowniczej. W każdym razie zdecydowanie tego bagatelizować nie można. Myślę, że dobrze byłoby spróbować wywołać takie zablokowanie na podnośniku np. i wtedy dokładnie sprawdzić cały układ kierowniczy, ewentualnie spróbować tego samego na jakimś placyku.
-
dziś już próbowałem takie coś zrobić jak bylem u mechanika chyba z pól godz się męczyliśmy aby znowu to było i nic:(
-
A ja wiem co to jest:)
Przerabiałem to w innym aucie.
Po pierwsze muszę zadać jedno pytanie,czy kiedykolwiek ktoś zamiast wyregulować ci końcówki drążków wyjął kierownice i przestawił ci ją na prosto?
Po drugie jak nie to wymień obydwie końcówki drążków i powinno pomóc.
Na końcówce drążka łapie za ostry kąt i jak mocno się nie pociągnie kierownicy w drugą stronę przy maksymalnym skręcie to nijak nie chce odbić.
Bo pewnie wygląda to tak, że jak ci zblokuje kierownice to jak ciągniesz w drugą stronę to kierownica tak jakby się naprężała i jak przerwiesz to naprężenie jej czyli jeszcze mocniej pociągniesz to jest stukot i kierownica się odblokowuje.Przy podniesionym aucie ten problem nie występuje:)(Sprawdzane)
Maglownica (Sprawna)
2 końcówki drążków do wymianyLub nauczyć się skręcać na 95% obrotu
-
tak wjeżdżałem i kierownica jakby się zablokowała nie mogłem wyprostować kół więc
wziąłem i z całej siły odbiłem kola i coś przeskoczyło i dalej normalnie chodzi:)Witam serdecznie!
Nie ma samoczynnego powrotu kół. Sprawdź końcówki drążków kierowniczych, a w szczególności sprawdź zbieżność. Pozdrawiam. -
To nie żarty, tylko układ kierowniczy.Tego się nie naprawia byle gdzie i byle jak.Naprawić to powinien autoryzowany serwis DU,a na naprawę powinna być wydana odpowiednia gwarancja.
-
no amortyzatory przód i tył w raz ze sprężynami są wymienione więc to odpada... bo jednak po tej wymianie widać różnice stabilności auta:P no ale przy 120km/h lekko kierownice trzęsie ale bardziej mnie martwi jak komuś mam pożyczyć auto, bo jak komuś się kierownica zablokuje to będzie problem:P
patrzałem na moje końcówki drążków i nie ma żadnych luzów...ale wymienię dla pewności:P bo jednak 2,5 roku nie wymieniałem:P
-
końcówki drążków i nie ma żadnych luzów...ale wymienię dla pewności:P bo jednak 2,5
roku nie wymieniałem:PJak nie ma luzow, to po co wymieniac? Potem musisz jeszcze zbieznosc ustawic, wiec po co sie pchac w koszty? No, chyba, ze nie masz co z kasa zrobic
-
no amortyzatory
przód i tył w raz ze sprężynami są wymienione więc to odpada... bo jednak po tej
wymianie widać różnice stabilności auta:P no ale przy 120km/h lekko kierownice
trzęsie ale bardziej mnie martwi jak komuś mam pożyczyć auto, bo jak komuś się
kierownica zablokuje to będzie problem:PMoim zdaniem należy sprawdzić stan zębatki i współpracującego z nią zębnika oraz jego łożyska(wałeczkowe i ślizgowe),oraz elementów współpracych(np.połączenie zębatki z drążkami kierowniczymi).
Czyli rozebranie całej przekładni, weryfikacja wszystkich części w ASO DU.
Jest też możliwość w IC wymiany przekładni na nową(koreańską-cena klubowa375.-zł.nr katalogowy I70000D, lub innej LAU 69.1500(cena 193.zł.,po zwrocie starej).
Pożyczać takiego samochodu nie należy , bo i na Tobie ciąży odpowiedzialność za stan techniczny.patrzałem na moje
końcówki drążków i nie ma żadnych luzów...ale wymienię dla pewności:P bo jednak 2,5
roku nie wymieniałem:PBez sprawdzenia całej przekładni oraz stwierdzenia przyczyny zablokowania, przekładnia ta będzie zawsze niepewnym a tak ważnym elementem jakim jest układ kierowniczy.
-
Tylko chłopaku przed ściągnięciem końcówek najpierw policz ile wystaje przed nią gwintu i na ośce zaznacz sobie kropką góre bo obracając ośką gwint się zmienia.
I jak policzysz obydwa gwinty i nagle ci wyjdzie że po lewej gwintu ci wystaje 12 kresek a po prawej tylko 10. to na lewej nową wkręcasz na 11 i na prawej wkręcasz na 11.
Wtedy zakładasz na zwrotnice i na ustawienie zbieżności. te skoki po lewej jak i po prawej mają się równać.potem zbieżność,a na końcu wyjdzie jak byk czy miałeś kierownice przestawianą na gwincie.
I na samym końcu dla pewności sprawdź sobie czy stabilizator jest prawidłowo osadzony.A do reszty panów jak to stwierdziliście że chłopak ma uszkodzoną maglownice.
Rozumiem jakby chłopak mówił że stawia opór przy zmianie skrętu lub ma mniejszy promień skrętu bo kierownica się do końca nie dociąga.Bo ja bez kitu nie kumam po co mu przedstawiacie co jeden to lepszą i bardziej kosztowną wersje.
Powtarzam jakby uszkodzona była maglownicą to chłopak miał by problem w symetryczności poruszania się nią, a po jego wypowiedzi można jedno wywnioskować,że jedna z osiek przyciąga końcówkę dalej niż max.skręt i nagle ośka do zwrotnicy staje w położeniu V czyli kręcą na moxa obojętnie w którą stronę jedno z kół łapie dwa razy max promień(max promień->przekracza go,potem ośka z zwrotnicą wchodzi w położenie V,i znowu jesteśmy w tym skręcie co go przekroczyliśmy) dlatego mu tak ciężko z tej pozycji bo koło w aucie stawia taki opór bo jest przeciągnięte.Jakbyście pisali aby wymienił to,to może byście jeszcze napisali uzasadnienie dlaczego ci się wydaje że ten element jest uszkodzony.
Bo jak ty mi napiszesz wymień to i to.Ale uzasadnienia powiązanego z omawianą usterką nie potrafisz napisać,to bez sensu. -
dzieki kolego:) jak tylko dostane wyplate to biore sie do roboty:P