śmierdzi plastikiem z wydechu
-
no tak, ale co dalej :|
Wyciąg i wyczyść porządnie gaźnik, wyczyść przewody WN z ewentualnego nalotu, ewentualnie wymień, wyczyść kopułkę, świece do sprawdzenia, wyczyszczenia, ewentualnie wymiana. Sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia przy gaźniku, może któryś uległ uszkodzeniu, pasek rozrządu może przeskoczył jakimś cudem o jeden ząbek, to takie podstawowe rzeczy, które teraz przychodzą mi do głowy.
Edyta: Na filmiku wyraźnie słychać, jakby nie wszystkie świece paliły
-
świece sprawdzane, tj. odlaczane kolejno, diagnoza - wszystkie palą bo bez jednej z nich jest jeszcze wieksza tragedia..
No to pewnie mechanior sie klania, bo o gazniku nie mam pojecia.
Jak go w ogole wykręcić ? Czy ktos juz taki opis tutaj dawal? -
Nagralismy filmik.
Ponizej link z filmem nt. tego co dzieje.
http://ul.to/5rd22oSłychać pięknie dwucylindrowca
Całkiem możliwe, że masz przestawiony rozrząd -
Czyli to, ze
probowalem go przepchac tym przegazowaniem po prostu spotegowalo 'efekt zapchania'..
no tak, ale co dalej :|Możliwe, aczkolwiek nie do końca.
Całkiem prawdopodobny jest również przestawiony rozrząd. -
świece sprawdzane,
tj. odlaczane kolejno, diagnoza - wszystkie palą bo bez jednej z nich jest jeszcze
wieksza tragedia..
No to pewnie
mechanior sie klania, bo o gazniku nie mam pojecia.
Jak go w ogole
wykręcić ? Czy ktos juz taki opis tutaj dawal?manuala nie kojarzę ale wbrew pozorom to nie takie trudne
-
No to pewnie
mechanior sie klania, bo o gazniku nie mam pojecia.
Jak go w ogole
wykręcić ? Czy ktos juz taki opis tutaj dawal?Prosta sprawa
Po zdjęciu obudowy filtra powietrza będziesz widział od góry cztery śruby trzymające gaźnik do kolektora ssącego. Nie pamiętam teraz, ale są na klucz dziesiątkę albo trzynastkę. Odkręcasz wszystkie cztery śruby (są dosyć długie), odpinasz linkę gazu, ściągasz wszystkie wężyki podciśnienia idące od gaźnika i wyciągasz go do góry.
Ja to robiłem w 3 minuty
Ps. uważaj tylko przy przykręcaniu gaźnika (kiedyś o tym pisałem) bo łatwo można "ukręcić" jedną śrubę i gaźnik nie będzie się trzymać solidnie na wszystkich czterech.
-
Czy ktos juz taki opis tutaj dawal?
No, to opis już masz, chris Ci wszystko podał na tacy
Teraz działaj i informuj o efektach -
no coz, w tygodniu czasu nie ma, moze w nast.sobote uda sie gaznik wymontowac, ale z drugiej strony po co - skoro sie w ogole na tym nie znam :]
Moze to byc i rozrzad a przy okazji trzeba by i zawory wyregulowac pewnie.
Generalnie bez mechaniora sie nie obejdzie pewnie ... Dzieki za wskazowki:) -
Zdjalem gaznik, ale wygladal normalnie (nie znam sie). Okazalo sie jednak, ze zaplon jest baardzo zle ustawiony, trzeba go bylo obrocic duzo bardziej niz pozwala na to regulacja zeby zaczal normalnie silnik brzmiec. Czyli pewnie sie faktycznie rozrzad przestawil..
To przy okazji pytanie, jak odkrecic kolo pasowe (to od paska klinowego)? Za cholere nie chce sie sruba ruszyc, jakies pomysly?
-
To przy okazji
pytanie, jak odkrecic kolo pasowe (to od paska klinowego)? Za cholere nie chce sie
sruba ruszyc, jakies pomysly?Masz w samochodzie wbudowany klucz elektryczny
Zakładasz klucz na śrubę koła pasowego, opierasz o coś w aucie (nie wiem co akurat w Tico da się znaleźć) i zakręcasz rozrusznikiem. Ewentualnie (dla niektórych może się wydawać mniej hardkorowa ta metoda) zakładasz klucz na śrubę, zapinasz piąty bieg i przepychasz auto w kilka osób.
-
Masz w samochodzie
wbudowany klucz elektryczny
Zakładasz klucz na
śrubę koła pasowego, opierasz o coś w aucie (nie wiem co akurat w Tico da się
znaleźć) i zakręcasz rozrusznikiem. Ewentualnie (dla niektórych może się wydawać
mniej hardkorowa ta metoda) zakładasz klucz na śrubę, zapinasz piąty bieg i
przepychasz auto w kilka osób.dobrze jest tylko odłączyć cewkę zapłonową żeby przypadkiem silnik nie zapalił ..
-
Zdjalem gaznik, ale
wygladal normalnie (nie znam sie). Okazalo sie jednak, ze zaplon jest baardzo zle
ustawiony, trzeba go bylo obrocic duzo bardziej niz pozwala na to regulacja zeby
zaczal normalnie silnik brzmiec. Czyli pewnie sie faktycznie rozrzad przestawil..Czyli nasze diagnozy były trafne
To przy okazji
pytanie, jak odkrecic kolo pasowe (to od paska klinowego)? Za cholere nie chce sie
sruba ruszyc, jakies pomysly?Tak jak volcan napisał i jeszcze, co nie co w temacie
Edyta: BTW, jak byś jeszcze uzupełnił trochę swój profil byłoby fajnie , bo nawet nie wiemy, kim jesteś i skąd jesteś
-
To przy okazji
pytanie, jak odkrecic kolo pasowe (to od paska klinowego)? Za cholere nie chce sie
sruba ruszyc, jakies pomysly?Na łączeniu skrzyni z blokiem(od spodu patrząc) jest taka szpara w którą wkładasz lekko grubszy śrubokręt i blokujesz koło zamachowe.
Teraz tylko klucz do koła pasowego i spokojnie odkręcasz.
Dwie osoby przydają się do tego.Jedna trzyma,druga odkręca -
To bylby bardzo dobry sposob gdyby jeszcze bylo jak bo wczoraj pękł pasek rozrządu, ale na szczescie przy wylaczonym silniku. Pęknięcie spowodowane chyba moim szarpaniem z obudową rozrządu..
Teraz sie juz nie da na piatce go tak przepchnac
No ale Slavo88 juz chyba uratowal temat z tym kluczem od spodu :]
....sie sprawdzi:) -
dzieki za info jak ten rozrzad ustawic, kurde na zadnym innym forum nie ma takiej fachowosci z tak dokladnymi instrukcjami
Dane osobowe wyedytowane, powinny byc widoczne.
Generalnie to mialo byc konto tescia, ale zostanie juz moje bo on tu jednak nie zaglada.Przy okazji...
Czy da sie ustawic rozrzad troszeczke inaczej? Tak - by nie trzeba w bardzo duzym stopniu obracac zaplonem (tam gdzie ten palec i dokad kable od świec idą) aby dobrze chodzil? Obecnie zaplon trzeba prawie o 45' przekrecic by silnik dzialal, chcialbym to jakos skompensowac rozrządem, da sie ? -
dzieki za info jak
ten rozrzad ustawic, kurde na zadnym innym forum nie ma takiej fachowosci z tak
dokladnymi instrukcjamiNo ba, przeca Zlosnik.pl jest The Best
Dane osobowe
wyedytowane, powinny byc widoczne.
Generalnie to mialo
byc konto tescia, ale zostanie juz moje bo on tu jednak nie zaglada.Przy okazji...
Czy da sie ustawic
rozrzad troszeczke inaczej? Tak - by nie trzeba w bardzo duzym stopniu obracac
zaplonem (tam gdzie ten palec i dokad kable od świec idą) aby dobrze chodzil?
Obecnie zaplon trzeba prawie o 45' przekrecic by silnik dzialal, chcialbym to jakos
skompensowac rozrządem, da sie ?Najpierw rozrząd musisz dokładnie ustawić na znakach, nie można inaczej bo nie będzie chodził tak jak powinien.
Dopiero potem można się wziąć za ustawienie zapłonu, ale zapłonu " online " to Ci nie ustawimy :szalone: -
chodzi o to, ze...
zaplon ma swoja regulacje 'przod/tyl' na dwoch srobkach sie trzyma.
Po ustawieniu rozrzadu w jaki sposob wyregulowac zaplon? Dacie radeChodzi o to by rozrządem (chyba) przestawic zaplon tak by mozna bylo go skrecic "na wprost" do obudowy silnika bo teraz trzeba go przekrecic bardziej niz pozwlala na to regulacja by dzialal. Są jakies niejasnosci w tym co napisalem? :]
-
chodzi o to, ze...
zaplon ma swoja
regulacje 'przod/tyl' na dwoch srobkach sie trzyma.No i tak ma być.
Po ustawieniu
rozrzadu w jaki sposob wyregulowac zaplon? Dacie radeNo odległość nikt Ci zapłonu nie ustawi , jeśli się na tym nie znasz, to Ci zostaje tylko mechanik z lampą stroboskopową.
Chodzi o to by
rozrządem (chyba) przestawic zaplon tak by mozna bylo go skrecic "na wprost" do
obudowy silnika bo teraz trzeba go przekrecic bardziej niz pozwlala na to regulacja
by dzialal. Są jakies niejasnosci w tym co napisalem? :]Wiem ocb, masz zły tok myślenia, jeśli ustawisz dokładnie rozrząd na znakach, to zapłon powinien powrócić mniej więcej do swojej pierwotnej pozycji,( oczywiście nie sam tylko Ty to musisz zrobić)i powinien silnik zapalić, wtedy mechanior z lampą stroboskopową ustawia Ci tak jak powinno być. Tak że, pierwsze to rozrząd, a potem zapłon, nigdy na odwrót Czy wszystko jest jasne?
-
Zapłon do regulacji i należało by sprawdzić czy rozrząd nie przeskoczył o 1 ząbek.
-
Zapłon do regulacji
i należało by sprawdzić czy rozrząd nie przeskoczył o 1 ząbek.Witam "nowego" usera
Zapraszam do wątku powitalnego