Centralny zamek - problem
-
Witam. Od pewnego czasu zmagam się z dosyć niekomfortową sytuacją z moim CZ. Otóż kilka dni temu zamek przestał otwierać z pilota Zamykać zamyka normalnie, gdy otworze drzwi z kluczyka to wszystkie rygle idą w górę i autko otwarte.
Zastanawiałem się który z elementów mógł ulec awarii i zacząłem zmianę przekaźników (JZC na zdjęciu) na nowe. Po wlutowaniu nowych problem pozostał
Dodam ze napięcie na kablu zamykania podczas ryglowania wynosi ok 5V a na kablu otwierania podczas odryglowania zaledwie 0,19 - 0,29 V.
Aha podczas próby otwierania z pilota słychać oraz widać jak rygle idą w gore lecz brakuje im napięcia żeby się całkowicie wysunęły do góry...
Poniżej zdjęcie "bebechów" centralki
Zastanawia mnie jeszcze niebieski element, który zwiera piny prowadzące do siłownika master, ponieważ w starej centralce, która otwiera drzwi tylko z klucza takiego elementu nie ma....
Mile widziane podpowiedzi. Dziękuje
-
Ten niebieski element to kondensator ceramiczny i w żadnym wypadku on nie zwiera pinów prowadzących do siłownika tylko zapewne działa jako filtr.
Co do usterki to postaraj się sprawdzić te małe tranzystory TO-92.
-
Co do usterki to
postaraj się sprawdzić te małe tranzystory TO-92.miernikiem można wykonać taka operacje? Jeśli tak to w jaki sposób
-
Pewnie by i można. Podaj jaki masz miernik i co to za tranzystory dokładnie.
-
podłącze się pod temat:
Wie ktoś może jakim napięciem jest sterowany siłownik slave (fabryczny)?
Czy ruszając cięgnem siłownika powinno się wyraźnie wyczuć opór zębatki silniczka?
W tylnych drzwiach mi coś jeden niedomaga.Nie chce na podmianę wypruwać z innych drzwi,bo konserwacji napakowane i jest kłopot z odkręceniem prowadnicy szyby. -
Wie ktoś może jakim
napięciem jest sterowany siłownik slave (fabryczny)?
12V.
Oporów nie powinno być -
raczej na 100% przy siłownikach brakuje masy (albo jest za słaba). Znaleźć masę przyczyścić styki. W tico problem z masą siłowników to chyba standard. Wujek mi zmieniał alarm(a jest świetnym elektronikiem) i widział że siłowniki słabo chodzą popoprawiał masę i działało bez zarzutu teraz znowu zauważam że coś tam słabnie masa i siłownik od drzwi kierowcy gorzej chodzi.
Aha i jak jest słaba masa to z kluczyka bardzo dobrze zamyka/otwiera natomiast z pilota już są problemy...
Jak czytam objawy to raczej by to było...
-
raczej na 100% przy
siłownikach brakuje masy (albo jest za słaba).Ale oba przewody z siłownika idą do centralki, a do tego żaden z nich nie jest masowy
Może po prostu słaby styk na złączkach był, a nie problem z masą? -
a masa to nie jest czasem jakiś styk siłownika z ?
bo ja bym masę obstawiał u mnie były te same objawy co prawda przy okazji już wysiadał ale masa też... a drugi przewód to może być sterowanie siłownika jak się zamyka z kluczyka... -
a masa to nie jest
czasem jakiś styk siłownika z ?Nie wydaje mi się, żeby ten siłownik był jakiś magiczny...
Dwa przewody tylko są. -
Wie ktoś może czy pasuje do Tico siłownik zamka centralnego (slave) od Lanosa?
W Tico jest mały skok roboczy cięgna. -
Wie ktoś może czy
pasuje do Tico siłownik zamka centralnego (slave) od Lanosa?
W Tico jest mały
skok roboczy cięgna.Wiem, że uniwersalne dają radę bez problemu.
-
Miernik to Digital Multimetr M830B a tranzystory to: C945 P331, A733 P331,
a i jeszcze jedna sprawa - ale to przez moją głupotę tylko i wyłącznie:)) - wylutowałem ten filtr niebieski i podłączyłem centralkę do siłowników i przestało wszystko działać więc wlutowałem go z powrotem ale zmiany już chyba są nieodwracalne...
Chyba coś mi się wydaje że już się mogę pożegnać z centralką... chyba ze ktoś wie jak posprawdzać poszczególne elementy...
-
Aha podczas próby
otwierania z pilota słychać oraz widać jak rygle idą w gore lecz brakuje im napięcia
żeby się całkowicie wysunęły do góry...I to jest właśnie dziwne.
Przekaźnik to nic innego jak normalny przełącznik tyle, że sterowany elektrycznie. Styki przekaźnika są typu "zwarcie-rozwarcie" więc albo napięcie jest w 100% albo nie ma. A więc takie słabe wysuwanie się rygli jest bardzo zastanawiające... Przekaźniki podają po prostu bezpośrednio napięcie 12V i masę z instalacji na siłowniki (jeśli są dwa to jeden przełącza masę a drugi +12V). Sprawdzałeś poziom napięcia "przed" przekaźnikami? A nie słyszysz jednocześnie żadnego "terkotania" w centralce przy wyłączaniu?
Po wczytaniu się mam dodatkowo wątpliwości czy dobrze mierzysz napięcia?
Nie ma czegoś takiego jak osobne kable otwierania i zamykania. Po prostu do siłownika idą dwa przewody i przy otwieraniu na jednym z nich jest +12V a na drugim masa a przy zamykaniu jest odwrotnie i polaryzacja się zamienia. A napisałeś tak, jakbyś mierzył zawsze względem masy?
Powinieneś mierzyć w obu przypadkach napięcie pomiędzy dwoma przewodami idącymi na siłownik: i w zależności od tego jak się podłączysz powinno być raz na chwilę +12V a raz -12V. Tak działa siłownik... -
przestało wszystko działać
Posprawdzaj bezpieczniki
Sprawdź, czy dochodzi napięcie w ogóle. -
Wstaw fotkę albo napisz co tam jest napisane na tym "filtrze"?
Bo wygląda rzeczywiście na kondensator albo na warystor...
W obu przypadkach jego brak nie powinien jednoznacznie wpływać na działanie układu. -
Wiec tak: na elemencie jest napisane VDR 07d270k wiec jest to warystor -->> http://www.tecwaybr.com/varistor7mm.htm
a co do bezpieczników to przepalił się główny (szklany) na kablu prądowym, lecz to dopiero po podłączeniu drugiej (starej) centrali otwieranej z klucza po kilku jakimś czasie "terkotania". Wiec teraz jeżdżę po stacjach benzynowych jakie mam w na trasie z domu na uczelnie i szukam bezpiecznika szklanego lecz nigdzie takiego nie maja
Co do mierzenia to mierze tak jak powiedziałeś, czyli blednie (masa samochodu - pin z centralki). Jak zdobędę bezpiecznik to pomierzę napięcie między pinami i dam znać.
PS. Czy ten warystor mógł ulec uszkodzeniu pod wpływem wysokiej temperatury podczas wlutowywania lub odlutowania?
-
Czy ten
warystor mógł ulec uszkodzeniu pod wpływem wysokiej temperatury podczas wlutowywania
lub odlutowania?Owszem, każdy element da się wykończyć temperaturą. Warystor może "paść" na dwa sposoby: może robić stałe zwarcie (i wtedy centralny nie będzie ci działać a bezpieczniki polecą) lub będzie rozwarcie (czyli tak, jakby go nie było). Szczerze mówiąc nie wiem nawet po co on tam w ogóle jest, tym bardziej, że zgodnie z oznaczeniami ten warystor jest na 27V...
Ogólnie warystor stanowi tylko zabezpieczenie i bez niego wszystko powinno działać. -
przepalił się główny (szklany) na kablu prądowym
szukaj w sklepach elektrycznych
-
szukaj w sklepach
elektrycznychJeżeli to jest dodatkowo bezpiecznik o wymiarach 6x32 a nie typowy 5x20, to może mieć czasami problem.
Wtedy lepiej czasami zamienić całą oprawkę na kablu na typ "samochodowy" i mieć spokój...