Przełączniki szyb elek. TICO
-
Witam
potrzebuje przełączniki do szyb elek. do tico bo mi się spaliły.
Może ktoś ma albo wie gdzie kupić -
Witam
potrzebuje przełączniki do
szyb elek. do tico bo mi się spaliły.
Może ktoś ma albo wie gdzie
kupićUno
Witam i zapraszam do przywitania się w odpowiednim wątku dla Nowych.
Due
Jest odpowiedni kącik Motogiełda na którym można po zapoznaniu się z zasadami nadawania ogłoszeń umieścić anons.
Tre
Szroty,ogłoszenia na Alle sprawdzałeś? -
Ja się przyłączę do wątku, by nie zakładać kolejnego. Od kiedy kupiłem Tico nie działa w nim przycisk szyby od strony pasażera w podłokietniku kierowcy. Normalnie można nią sterować przyciskiem pasażera. Pierwotnie myślałem że winny może być przycisk, który inaczej się wciska niż reszta, ale po przyłączeniu działającego przycisku pasażera było tak samo. Tak więc sprawa jest grubsza.
-
Ja się przyłączę do wątku, by
nie zakładać kolejnego. Od kiedy kupiłem Tico nie działa w nim przycisk szyby od strony
pasażera w podłokietniku kierowcy. Normalnie można nią sterować przyciskiem pasażera.
Pierwotnie myślałem że winny może być przycisk, który inaczej się wciska niż reszta, ale po
przyłączeniu działającego przycisku pasażera było tak samo. Tak więc sprawa jest grubsza.mam tak samo,
napisz czy gdy pasażer otwiera lub zamyka swoją szybę Ty możesz wciśnięciem guzika u siebie od tej właśnie szyby ją zablokować bo ja tak mam -
Przełączniki to bardzo prymitywna konstrukcja mechaniczna.
Można je reanimować.Nowych nie polecam,bo są bardzo drogie.Przynajmniej takie były parę lat temu gdy ja miałem problem z nimi.Uchyliłem lekko szybę i potem skubana sie nie domknęła,a na dodatek zaczął padać deszcz.
Tak się zawziąłem na drugi dzień,że wyczyściłem bardzo drobnym papierem ściernym wszystkie styki przełączników,dorobiłem takie płytki bakielitowe z niepotrzebnych rezystorów suwakowych i przy okazji dorobiłem podświetlenie zielonymi LEDami (przełączniki są przystosowane do tego,a dlaczego Daewoo oszczędziło na tym?).
Okazało sie,że musiałem jeszcze szukać przerw w obwodach.
Na połączeniach lutowanych w przełącznikach były tak zwane "zimne luty".Z zewnątrz wyglądały ,że są OK,a sprawdząjąc miernikiem nie przewodziły.Kostki przyłączeniowe przełączników też sprawdzałem,bo też nie przewodziły jak należy.Tak więc przelutowałem wszystko nową cyną,poprawiłem styki w kostkach i sprawdziłem miernikiem czy wszystko przewodzi jak należy.Przesmarowałem mechanizm silnika szyb i wszystko zaczęło tak pięknie zapier...ć,że sam się zdziwiłem.
Nie kupujcie nowych przełączników.Musiałyby naprawdę spłonąć by ich nie naprawić.Można je łatwo rozebrać.
Najprawdopodobniej:
1.styki w przełączniku są przypalone (należy je wyczyścić na gładziusieńko by nie iskrzyły),
2.wytarła sie ta wspomniana płytka bakielitowa,ponieważ ta czarna ruchoma część włącznika styka się pod spodem ostrą krawędzią z tą bakielitową płyteczką i ją rzeźbi (należy ją dorobić),
3.na płytce przełącznika są przerwy w obwodach (zimne luty należy przelutować od nowa).
Sam silniczek by go sprawdzić można odłączyć i od akumulatora doprowadzić zasilanie.Zmieniając polaryzację plusa z minusem powinien się kręcić w prawo,a po zmianie w lewo.
Owocnej pracy życzę. -
Problem w tym, że ja sprawdzałem z działającym przyciskiem i szyba nie reagowała, a silniczek na pewno działa, bo przecież normalnie mogę otwierać i zamykać szybę kneflem pasażera. Ale i tak dobrze wiedzieć co zrobić, gdy przełączniki odmówią posłuszeństwa. Dzięki!
-
No to już wiesz ,że usterka polega na przerwie w połączeniach.
Trzeba wziąć omomierz i posprawdzać.
Sprawdź też czy w ogóle dochodzi do przełącznika 12V.