Spadek mocy...
-
Masa_man Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 18:34 ostatnio edytowany przez Masa_man 11 sie 2016, 20:31
Mam Tikusia rocznik 1998, przebieg prawie 174000km i samochód nigdy nie widział gazu i go widzieć nie będzie. Chodzi o to że na 3 biegu przy prędkości 60 km/h autko zaczyna trzepać i mulić i nie chce się wyżej wkręcać na obroty. 60 km/h to v max na 3 biegu. Mam wymienione świece, kable WN, przeczyszczony zawór EGR, nowy zawór PCV z wyczyszczonym wężykiem od PCV-ki.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam -
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 18:37 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 20:31
sprawdź zawory, skład mieszanki i kąt ustawienia zapłonu
-
Masa_man Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 18:44 ostatnio edytowany przez Masa_man 11 sie 2016, 20:31
sprawdź zawory,
a niby jak
skład mieszanki
gaźnika ja tam wole nie ruszać (ale jakby co to mam książkę Trzeciaka)
i kąt ustawienia zapłonu
nie mam lampy =/
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 18:50 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:31
a niby jak
Ściągając pokrywę zaworów
Szczelinomierzemgaźnika ja tam wole nie
ruszać (ale jakby co to mam książkę Trzeciaka)Bez podłączenia auta do analizatora też bym nie ruszał
nie mam lampy =/
W warsztatach mają
-
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 18:52 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 20:31
a niby jak
Słyszałeś o wynalazku zwanym szczelinomierzem?
Skoro masz książkę Trzeciaka to powinieneś sobie poradzić.gaźnika ja tam wole nie
ruszać (ale jakby co to mam książkę Trzeciaka)Skoro nie chcesz go ruszać to i tak Ci nie pomoże w tym temacie
nie mam lampy =/
Wymyśliłem sposób sprawdzenia bez lampy, tyle, że dla LPG.
A tak poważnie - nie chcesz się sam bawić
Za regulację zaworów, gaźnika i kąta zapłonu zapłacisz 40-50 zł. -
Masa_man Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 19:18 ostatnio edytowany przez Masa_man 11 sie 2016, 20:31
Przyznam się bez bicia że dorabiam sobie w soboty w firmie Renault jako pomocnik mechanika i słyszałem o takich rzeczach jak szczelinomierz i myślałem o sprawdzeniu luzów zaworowych bo trudne to to nie jest.
Dodam że jak wyłączam silnik i już są ostatnie obroty to pasek popiskuje, czy to może mieć coś z tym wspólnego? -
kowolo Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 20:26 ostatnio edytowany przez kowolo 11 sie 2016, 20:31
Witam,
Ja na twoim miejscu zaczął bym od sprawdzenia kompresji która bezpośrednio w pierwszej kolejności przekłada się na moc, w książce Pana Trzeciaka jest wszystko fajnie opisane na ten temat tzn. pierw sprawdzasz na sucho jeżeli jest niska to sprawdzasz jeszcze raz za pomocą oleju i wtedy wychodzi Ci czy "uchodzi" Ci dołem lub górą silnika.PS. Jeżeli jesteś pomocnikiem mechanika to pewnie mechanik za "friko" Ci to sprawdzi... a przy okazji ty się tego nauczysz, chyba że wiesz jak to zrobić to wystarczy pożyczyć na chwile narzędzia i po kłopocie
-
Masa_man Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 20:29 ostatnio edytowany przez Masa_man 11 sie 2016, 20:31
ale problemy mam tylko na trzecim biegu i to raczej nie będzie winą kompresji, bynajmniej tak mi się wydaje =/
-
kowolo Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 21:06 ostatnio edytowany przez kowolo 11 sie 2016, 20:31
A to przepraszam, nie doczytałem:P
hmmm co by to mogło być... stawiał bym na gaźnik ale nie chce się za bardzo wypowiadać bo nie wiem co to by mogło być...Pozdrawiam
Marcin -
ale problemy mam tylko na
trzecim biegu i to raczej nie będzie winą kompresji,Oj, czy na pewno tylko na trójce? Raczej na każdym biegu przy określonych obrotach silnika... Sprawdź, czy nie ma tego samego na dwójce przy ok. 40 km/h i na czwórce przy prawie 90 km/h...
Obejrzyj dokładnie przewody podciśnieniowe przy gaźniku: czy wszystkie są nałożone na rurki, czy żaden się nie zsunął skądś, czy nie są przetarte, dziurawe...
Warto skontrolować luzy na zaworach oraz sprawdzić skład mieszanki i wyprzedzenie zapłonu (te 2 ostatnie sprawy w warsztacie). Poza tym nie kombinuj z ustawieniami gaźnika. Filtr powietrza zmień na nowy. Napisz, co potem.bynajmniej tak mi się wydaje =/
Raczej "przynajmniej"...
-
Masa_man Użytkownik archiwalnynapisał 19 mar 2010, 14:54 ostatnio edytowany przez Masa_man 11 sie 2016, 20:31
Na pierwszym i drugim biegu ciągnie idealnie, ale dzisiaj zauważyłem że go dusi na trójce i czwórce =/ piątki nie sprawdzę bo żem nie kamikadze jeśli chodzi o przewody do gaźnika to zauważyłem że nie mam podpiętego EGR-a a dokładniej nie ma do niego podpiętej rurki =/
-
Masa_man Użytkownik archiwalnynapisał 22 mar 2010, 15:49 ostatnio edytowany przez Masa_man 11 sie 2016, 20:31
a czy na spadki mocy może mieć wpływ "zużyty" pasek klinowy???
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 22 mar 2010, 17:33 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:31
a czy na spadki mocy może
mieć wpływ "zużyty" pasek klinowy???Pasek napędzający alternator?
Raczej nie.
Za to stary pasek rozrządu może mieć wpływ. -
Masa_man Użytkownik archiwalnynapisał 22 mar 2010, 18:50 ostatnio edytowany przez Masa_man 11 sie 2016, 20:31
no to czeka mnie sprawdzenie stanu pasków i jakby co to ich wymiana
8/14