Auto gaśnie bez przyczyny.POMOCY
-
xTOMASZxnapisał 5 wrz 2010, 20:39 ostatnio edytowany przez xTOMASZx 11 sie 2016, 20:27
a czego ten twój gaźnik taki wypucowany?czy to hrom
Najlepiej jakby ten gaźnik porównać z nominałem,dysze,prześwity,kanały,a potem ustawienie gaźnika na nominał wraz z silnikiem.
Można było najpierw posprawdzać osprzęt dookoła zanim się dotknie gaźnika.
Już mi się nie chce od nowa wątku czytać,ale mam jedno pytanie które mnie intryguje.
Jak odpalisz auto i będziesz go trzymała na górnym zakresie obrotów 5-6tys,czy da się za pomocą pedału gazu tak nim operować aby ten silnik nie zgasł?czy jednak pomimo takiej walki na wysokich obrotach tico intensywnie traci moc i nie reagując na pedał gaśnie? -
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 5 wrz 2010, 20:43 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:27
Czy fakt, że jest
iskra na świecach wyklucza awarię cewki WN?Oczywiście, że nie.
To, że cewka podaje iskrę na rozdzielacz zapłonu a potem na świece, to nie znaczy jeszcze, że jest sprawna.Bo na moją babską
logikę - to tak, ale co prawie blondynka może rozumieć ;-DJa proponuję koleżance przeszukanie archiwum forum
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 5 wrz 2010, 20:44 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:27
Zaraz Slavo88
poprawie lub nadpisze,możliwe że nawet tematy pomyliłem,rzecz ludzka 40godz
zmęczenie materiałuDziękuje
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 5 wrz 2010, 20:49 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:27
"Bozia w
dzieciach"! ;-)za to, że uwzględniłeś stan mej wiedzy.Przetłumacz,bo nie zrozumiałem
Wrzucę fotki jutro,
bo mój fociak to ma używalne max ISO 200.btw. pozwól że się
powtórzę z pytaniem, pls.
Czy fakt, że jest
iskra na świecach wyklucza awarię cewki WN?
Bo na moją babską
logikę - to tak, ale co prawie blondynka może rozumieć ;-DKolega Chriss miał przypadek,że przy zepsutym modułem w aparacie zapłonowym iskra była na świecach,ale silnik nie chciał współpracować.
Najlepszym rozwiązaniem na sprawdzenie cewki byłoby "pożyczenie" z innego sprawnego Tikusia na podmianę w celu upewnienia się na 100%,że cewka jest OK. -
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 5 wrz 2010, 20:52 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:27
a czego ten twój
gaźnik taki wypucowany?czy to hromŚrednio zabrudzony ... żaden tam chrom .Lampa błyskowa naświetliła tak alu co powoduje powyższe złudzenie.
Najlepiej jakby ten
gaźnik porównać z nominałem,dysze,prześwity,kanały,a potem ustawienie gaźnika na
nominał wraz z silnikiem.Można było najpierw
posprawdzać osprzęt dookoła zanim się dotknie gaźnika.
Już mi się nie chce
od nowa wątku czytać,ale mam jedno pytanie które mnie intryguje.
Jak odpalisz auto i
będziesz go trzymała na górnym zakresie obrotów 5-6tys,czy da się za pomocą pedału
gazu tak nim operować aby ten silnik nie zgasł?czy jednak pomimo takiej walki na
wysokich obrotach tico intensywnie traci moc i nie reagując na pedał gaśnie?Myślisz o tym samym co ja?Znaczy rozregulowane obroty i/lub czas ssania?
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 5 wrz 2010, 20:53 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:27
Kolega Chriss miał
przypadek,że przy zepsutym modułem w aparacie zapłonowym iskra była na świecach,ale
silnik nie chciał współpracować.Teraz to napisaliśmy obaj coś przeciwnego...
Uściślijmy:
1..To, że jest iskra na świecach, to nie znaczy, że cewka jest sprawna bo np. iskra podawana przez cewkę może być za mała.
2. To, że jest iskra na świecach, to nie znaczy, że aparat zapłonowy (moduł w jego środku) jest sprawny.
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 5 wrz 2010, 21:00 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:27
Teraz to
napisaliśmy obaj coś przeciwnego...
Uściślijmy:
1..To, że jest
iskra na świecach, to nie znaczy, że cewka jest sprawna bo np. iskra podawana przez
cewkę może być za mała.
2. To, że jest
iskra na świecach, to nie znaczy, że aparat zapłonowy (moduł w jego środku) jest
sprawny.Racja
-
miechomiechonapisał 5 wrz 2010, 21:03 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 20:27
Przetłumacz,bo nie
zrozumiałemCzytaj: "Bozia w dzieciach wynagrodzi"
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 5 wrz 2010, 21:05 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:27
Czytaj: "Bozia w
dzieciach wynagrodzi"Daleko do tego...no chyba że...ale o tym to na Ypsie można pogadać
-
xTOMASZxnapisał 5 wrz 2010, 21:19 ostatnio edytowany przez xTOMASZx 11 sie 2016, 20:27
Jesteśmy na trzeciej stronie,a nadal brakuje spójnego schematu którego budowa będzie odzwierciedlała jak najmniejsze ominiecie usterki wraz z optymalnym czasem dojścia do niej.
Mega haos.Nasze auto jest zespołem mechanicznym,elektroniki to ja w nim nie widziałem.
A co za tym idzie taki silnik da się podtrzymywać na chodzie za pomocą każdej iskry którą się widzi.
Kabel WN ma swój opór,jak dasz iskre to jest pewne że auto da się odpalić na 3 lub 2 garach.
W Paru przypadkach da się udusić silnik za pomocą gaźnika tak aby mi zgasł z 6tys,ale trzeba by parę elementów w gaźniku wsadzić tył na zad.
Gdy auto zgaśnie z 6 tys i nie reaguje na gaz -
hgorska Użytkownik archiwalnynapisał 6 wrz 2010, 08:33 ostatnio edytowany przez hgorska 11 sie 2016, 20:27
Jeśli możesz to
zrób fotki w okolicach elementu woskowego.Zrobiłam. Wklejam tylko jedną z nich aby nie zaśmiecać i rozwlekać wątku.
Podaję link do galerii, gdzie jest jeszcze kilka ujęć z tej strony gaźnika.ugh.. jużteraz mi wstyd za pytanie z poprzedniego postu o "ssanie i pompę paliwową"
-
hgorska Użytkownik archiwalnynapisał 6 wrz 2010, 08:46 ostatnio edytowany przez hgorska 11 sie 2016, 20:27
Oczywiście, że nie.
To, że cewka podaje
iskrę na rozdzielacz zapłonu a potem na świece, to nie znaczy jeszcze, że jest
sprawna.Sprostuj jeśli źle rozumuję: Zwarcie kilku zwojów na uzwojeniu wtórnym cewki będzie powodować, że powstające w ten sposób niższe napięcie sprawi, iż iskra może nie mieć wystarczającej "mocy" by zapalić pary mieszanki przy świecach, tak ?
Ja proponuję
koleżance przeszukanie archiwum forumCzytam, cały czas czytam...i staram się zrozumieć...ale..
nie mam, aż tyle czasu ile bym chciała.
Bycie biurwą to jednak też czasochłonne zajęcie ;-).
A ilość wiedzy do przyjęcia gotuje zwoje (if any)prawie blondynki :-). -
hgorska Użytkownik archiwalnynapisał 6 wrz 2010, 08:54 ostatnio edytowany przez hgorska 11 sie 2016, 20:27
Można było najpierw
posprawdzać osprzęt dookoła zanim się dotknie gaźnika.Taaa...Jak mi powiedzieli, że zabrali się za gaźnik, to też pomyślałam, że coś tu nie gra.
Skądeś w głowie było info, że gaźnik rusza się w ostateczności.Już mi się nie chce
od nowa wątku czytać,ale mam jedno pytanie które mnie intryguje.
Jak odpalisz auto iNie odpala już w ogóle :-(
będziesz go trzymała na górnym zakresie obrotów 5-6tys,czy da się za pomocą pedału
gazu tak nim operować aby ten silnik nie zgasł?czy jednak pomimo takiej walki na
wysokich obrotach tico intensywnie traci moc i nie reagując na pedał gaśnie?Na wysokich obrotach nie tracił mocy, ale trzeba było strasznie powoli puszczać sprzęgło przy ruszaniu - by nie zgasł.
Myślisz o tym samym co ja?Znaczy rozregulowane obroty i/lub czas ssania?
Tak -Straszccie bidną kobitę - straszcie
-
hgorska Użytkownik archiwalnynapisał 6 wrz 2010, 09:02 ostatnio edytowany przez hgorska 11 sie 2016, 20:27
1..To, że jest
iskra na świecach, to nie znaczy, że cewka jest sprawna bo np. iskra podawana przez
cewkę może być za mała.ugh..właśnie o to przed chwilą spytałam w odpowiedzi na inny post.
2. To, że jest
iskra na świecach, to nie znaczy, że aparat zapłonowy (moduł w jego środku) jest
sprawny.Zakładając, że w warsztacie wymienili mi cały aparat zapłonowy na taki z auta, "- które paliło" mogę go chyba wykluczyć z elementów uszkodzonych (no chyba, że ściemniają)
-
hgorska Użytkownik archiwalnynapisał 6 wrz 2010, 09:09 ostatnio edytowany przez hgorska 11 sie 2016, 20:27
A co za tym idzie
taki silnik da się podtrzymywać na chodzie za pomocą każdej iskry którą się widzi.Też tak myślałam, ale zaawansowani "grzebacze forumowi" twierdzą inaczej.
To jak jest z tą "mocą iskry?
A może by inny temat na taką dyskusję założyć żeby offtop'u nie ciągnąć? -
Nelson Użytkownik archiwalnynapisał 6 wrz 2010, 11:50 ostatnio edytowany przez Nelson 11 sie 2016, 20:27
Ja mialem kiedys taki problem, ze gdy auto bylo nagrzane gaslo, chyba, ze sie je trzymalo na wysokich obrotach. ZImne odpalalo i z 2km mozna nim bylo zrobic.
Mechanik od razu wiedzial gdzie szukac ale troche musial poglowkowac.
Wiem tyle, za NAD filtrem powietrza cos majstrowal bo kable byly gdzies przetarte. -
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 6 wrz 2010, 14:45 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:27
Rzuciłem okiem na te ustawienia gaźnika i wygląda że wszystko jest dobrze ustawione.
Tak jak kolega radzi sprawdziłbym(przez poruszanie przy odpalaniu) kostkę i kable na gaźniku ponieważ tam może nie łączyć.
Był już o tym watek...Poszukam zaraz -
hgorska Użytkownik archiwalnynapisał 6 wrz 2010, 16:00 ostatnio edytowany przez hgorska 11 sie 2016, 20:27
Rzuciłem okiem na
te ustawienia gaźnika i wygląda że wszystko jest dobrze ustawione.Tak jak kolega
radzi sprawdziłbym(przez poruszanie przy odpalaniu) kostkę i kable na gaźniku
ponieważ tam może nie łączyć.za godzinę będe miała pomoc do "kręcenia kluczykiem w stacyjce"
to sprawdzimy jeszcze raz.Tylko dlaczego pod warsztatem zawsze zapalał? To mi nie daje spokoju.
Brak logicznego wytłumaczenia.Czy jest gdzieś na forum fotka rozmontowanej kopułki rozdzielacza?
Nie wiem jak długi powinien być ten węglowy (grafitowy?)styk.Był już o tym
watek...Poszukam zarazBęde "dzwięczna".
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 6 wrz 2010, 17:39 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:27
ugh..właśnie o to
przed chwilą spytałam w odpowiedzi na inny post.Zakładając, że w
warsztacie wymienili mi cały aparat zapłonowy na taki z auta, "- które paliło" mogę
go chyba wykluczyć z elementów uszkodzonych (no chyba, że ściemniają)Jeśli wierzysz swoim mechaniorom na słowo....
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 6 wrz 2010, 17:46 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:27
Czy jest gdzieś na
forum fotka rozmontowanej kopułki rozdzielacza?
Nie wiem jak długi
powinien być ten węglowy (grafitowy?)styk.Jakbym miał jeszcze Tico, to na jednej nodze bym podskoczył do auta, odkręcił i sprawdził
Z tego co pamiętam ok. 5mm (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę)
97/115