Auto gaśnie bez przyczyny.POMOCY
-
Even Użytkownik archiwalnynapisał 23 lut 2010, 16:42 ostatnio edytowany przez Even 11 sie 2016, 20:26
Już poinformowałem o tym
kolegę "per priv"
Edit: Jednak chyba nie
potrafi czytać wiadomości prywatnych...
Edit2: Edytuje jednaksory moja wina
-
clavishnapisał 23 lut 2010, 16:44 ostatnio edytowany przez clavish 11 sie 2016, 20:26
sory moja wina
Nie ma sprawy Dodaj jeszcze kilka przecinków i popraw "zchodzi" na schodzi i będzie super
-
mdario Użytkownik archiwalnynapisał 23 lut 2010, 16:48 ostatnio edytowany przez mdario 11 sie 2016, 20:26
sory moja wina
Big Thx - no i od razu wiadomo o co chodzi
-
Even Użytkownik archiwalnynapisał 23 lut 2010, 16:51 ostatnio edytowany przez Even 11 sie 2016, 20:26
-
clavishnapisał 23 lut 2010, 16:53 ostatnio edytowany przez clavish 11 sie 2016, 20:27
To i foto popraie
Trzeba na Larsa poczekać, on na pewno coś doradzi
-
Even Użytkownik archiwalnynapisał 23 lut 2010, 17:00 ostatnio edytowany przez Even 11 sie 2016, 20:27
Trzeba na Larsa poczekać, on
na pewno coś doradziTo czekamy
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 24 lut 2010, 10:14 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:27
Od razu trzeba było kupić
porządne kabelki i nie byłoby problemu.Ja od dłuższego czasu używam sentechy S40 za 27 zł.zakupione w IC i nie mam żadnych problemów.
Wymieniam je profilaktycznie a nie przy okazji uszkodzenia. Może czasami warto poszukać innej przyczyny a nie tylko w przewodach WN
A Ty jak miałeś jeszcze porządny samochód, to na jakich przewodach jeździłeś ? -
Even Użytkownik archiwalnynapisał 24 lut 2010, 12:28 ostatnio edytowany przez Even 11 sie 2016, 20:27
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 24 lut 2010, 12:50 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:27
I co do wczorajszej wizycie u
"mechanika" auto bez zmian dalej gaśnie ale i jest dziura w gazie miedzy 2-3tys obrotów
powyzej 3 działa ładnie. Czy przyczyną moze być zła reg. Tego od mieszanki? bo tylko tym
kręcił.Jeśli ustawiał Ci mieszankę (śrubką przez Ciebie pokazaną) tylko na tzw. "słuch" to daruj sobie takiego mechanika.
Owa regulacja powinna się odbywać jedynie na analizatorze spalin.
Rozumiem, że tej "dziury w gazie" nie było przed kręceniem składem mieszanki przez mechanika ? Jeśli to prawda, to sam znasz odpowiedź...I jeszcze jedno ,czy pompa paliwa ma wydawać jakiś dzwięk? takiego klekotania??
Niektóre taki charakterystyczny dźwięk wydają, ale póki sama pompa działa sprawnie, tj. poprawnie podaje paliwo i nie ma z niej wycieków oleju czy benzyny, to nie ma się czym martwić.
-
clavishnapisał 24 lut 2010, 13:56 ostatnio edytowany przez clavish 11 sie 2016, 20:27
I co do wczorajszej wizycie u
"mechanika" auto bez zmian dalej gaśnie ale i jest dziura w gazie miedzy 2-3tys obrotów
powyzej 3 działa ładnie. Czy przyczyną moze być zła reg. Tego od mieszanki? bo tylko tym
kręcił. I jeszcze jedno ,czy pompa paliwa ma wydawać jakiś dzwięk? takiego klekotania??Masz prawo się do niego udać i żądać by poprawił, to co spartolił... Taki to niestety jest poziom naszych mechaników-cwaniaków, co na ludziach nieświadomych trzepią pieniądze... Dlatego, po kilku takich wizytach sam postanowiłem pogłębić swoją wiedzę mechaniczną i źle na tym nie wyszedłem, o pieniądzach zaoszczędzonych na samodzielnych naprawach nie wspomnę...
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 24 lut 2010, 15:19 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:27
I co do wczorajszej wizycie u
"mechanika" auto bez zmian dalej gaśnie ale i jest dziura w gazie miedzy 2-3tys obrotów
powyzej 3 działa ładnie. Czy przyczyną moze być zła reg. Tego od mieszanki? bo tylko tym
kręcił. I jeszcze jedno ,czy pompa paliwa ma wydawać jakiś dzwięk? takiego klekotania??Na początek ustaw na przyrządach : skład mieszanki, kąt wyprzedzenia zapłonu i porządnie wyreguluj zawory(na zimnym silniku).Jak to będziesz miał zrobione będzie można przystąpić do regulacji gaźnika.
I jeszcze jedno, czy pompa paliwa ma wydawać jakiś dzwięk? takiego klekotania ??
Przy właściwym luzie krzywka wałka rozrządu-dźwignia pompy żadnego klekotania nie powinno być słychać. Jednak w przypadku powstania luzów między wałkiem rozrządu a dżwignią pompy może być słyszalne lekkie klekotanie.A to klekotanie które słychac u Ciebie to napewno pochodzi od pompy a nie od zaworów ? Bo czasami ulega wyrobieniu krzywka wałka rozrządu popychająca dźwignię pompy i wtedy wydajność pompy spada.Sprawdź też czy w momencie jak Ci silnik zgaśnie jest iskra na
świecach(wystarczy na jednej). Tylko po zdjęciu fajki ze świecy włóż w nią drugą,dobrą świecę zobacz czy jest iskra. -
Even Użytkownik archiwalnynapisał 25 lut 2010, 06:33 ostatnio edytowany przez Even 11 sie 2016, 20:27
przyrządach : skład mieszanki, kąt wyprzedzenia zapłonu i porządnie wyreguluj zawory(na zimnym
silniku).Jak to będziesz miał zrobione będzie można przystąpić do regulacji gaźnika.A wiec zawory już ustawione
paliwa ma wydawać jakiś dźwięk? takiego klekotania ??
Przy właściwym luzie krzywka
wałka rozrządu-dźwignia pompy żadnego klekotania nie powinno być słychać.Wydaje mi się ze jest to raczej dźwięk ";mębramiczny"; jakbym słyszał pracującą mębramkę
A co do sprawdzenie iskry zrobię jak sugeruje kolega Lars i myślę by pąpę dopiąć do naczynia z paliwem i sprawdzić jak pobiera. -
Wydaje mi się ze jest to
raczej dźwięk ";mębramiczny"; jakbym słyszał pracującą mębramkę
A co do sprawdzenie iskry
zrobię jak sugeruje kolega Lars i myślę by pąpę dopiąć do naczynia z paliwem i
sprawdzić jak pobiera.Tak zrób. I weź jednak pod uwagę, że bliskie położenie pompy i zaworów może Cię zmylić, jeśli chodzi o te dźwięki. Najczęściej można usłyszeć klekotanie zaworów, rzadziej generatorem hałasów jest pompka.
I, na litość boską... "membrany / membranki" (nie "mębramki") oraz "pompy" (nie "pąpy")... -
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 25 lut 2010, 15:29 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:27
myślę by pąpę dopiąć do naczynia z paliwem i
sprawdzić jak pobiera.Można też sprawdźić od strony ssania i tłoczenia, to będzie wiadomo czy pompa prawidłowo pracuje.
-
Even Użytkownik archiwalnynapisał 25 lut 2010, 16:11 ostatnio edytowany przez Even 11 sie 2016, 20:27
Można też sprawdźić od strony
ssania i tłoczenia, to będzie wiadomo czy pompa prawidłowo pracuje.Własnie sprawdzałęm conieco, gdy auto zgasło i nie chciało zapalić podpiołem pod kop. kabel ze świecą a kolega kećił- iskry nie było a gdy sie pojawiła auto zapaliło na 2 gary(przy okazji mnie pierdziel. ) potem to samo z cewką , czyli kabelek ze świecą do cewki i nic zero niema iskry- czy to walnieta cewka??
prosze o podpowiedz bo o 19 jadę po nową cewke 56zł to nawet nie wiele
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 25 lut 2010, 16:22 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:27
jadę po nową cewke 56zł to nawet nie wiele
Jak się uda to poproś w sklepie o zgodę na próbne podłączenia nowej cewki i zobaczysz czy zapali.
Jeżeli jednak cewka będzie dobra to trzeba spróbować z podłączeniem innego modułu zapłonowego. -
Even Użytkownik archiwalnynapisał 25 lut 2010, 16:28 ostatnio edytowany przez Even 11 sie 2016, 20:27
Jak się uda to poproś w
sklepie o zgodę na próbne podłączenia nowej cewki i zobaczysz czy zapali.
Jeżeli jednak cewka będzie
dobra to trzeba spróbować z podłączeniem innego modułu zapłonowego.No własnie tego sie boje bo cema modułu to prawie 200zł
A czy sprawna cewka da iskrzenia na bezposrewnio podłączonej do niej swiecy?? bo gzieś sie z tą metodą spotkałem -
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 25 lut 2010, 16:47 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:27
No własnie tego sie boje bo cema modułu to prawie 200zł
Masz rację, dlatego można podłączyc na próbę inny moduł. Taniej wyjdzie kupując na allegro cały aparat ale z oryginalnym modułem.
A czy sprawna cewka da iskrzenia na bezposrewnio podłączonej do niej swiecy?? bo gzieś sie z tą metodą spotkałem.
Aby sprawdzić całościowo układ zapłonowy podłącz do zdjętej ze świecy fajki drógą, sprawną świecę.Proponowaną przez Ciebie metodą sprawdzisz tylko cewkę i przewód WN.
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 25 lut 2010, 19:13 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:27
No własnie tego sie boje bo
cema modułu to prawie 200złZawsze możesz poszukać na szrocie całego aparatu zapłonowego i wydłubać moduł lub znaleźć sam moduł.Zawsze taniej i na jakiś czas będzie.
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 25 lut 2010, 22:15 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:27
Zawsze możesz poszukać na
szrocie całego aparatu zapłonowego i wydłubać moduł lub znaleźć sam moduł.Zawsze taniej i na
jakiś czas będzie.Albo, jak w moim przypadku, wymienić cały aparat zapłonowy na używany ze szrotu
Pod warunkiem, że będziemy mieć pewność, że drugi używany będzie sprawny
56/115