Drgania silnika
-
dargi Użytkownik archiwalnynapisał 17 lis 2009, 19:54 ostatnio edytowany przez dargi 11 sie 2016, 20:10
Witam. Od jakiegoś czasu zmagam się z dolegliwością Drgań samochodu. Zdarza się to tylko wtedy kiedy silnik jest na biegu jałowym. Okolice 1100-1250. Trzęsie całym kokpitem. Jak obroty zejdą poniżej 1000 to czuje się jakbym usiadł na pralce w czasie wirowania. Dopiero dodanie gazu i obroty powyżej 1600 powodują zaprzestanie drgań. Dzieję się to zarówno na bp jak i na Lpg ale na lpg jest to bardziej odczuwalne. Poza tym wszystko inne z silnikiem jest ok.
Aha jak się otworzy maskę to widać ze cały silnik mocno drga.Też próbowałem poruszać silnikiem czy się nie buja, ale wydaje się ze jest dobrze przymocowany. Ma ktoś może jakiś pomysł co może być dolegliwością?
pozdrawiam -
Tak na szybko strzelę:
1. masz obrotomierz, czy dałeś te wartości powyżej tak "na ucho"?
2. może silnik pracuje nie na wszystkich cylindrach?
3. a może jednak szlag trafił którąś z poduszek albo któreś z mocowań silnika? -
dargi Użytkownik archiwalnynapisał 17 lis 2009, 21:26 ostatnio edytowany przez dargi 11 sie 2016, 20:10
odp1. tak mam elektroniczny obrotomierz.
odp2. Raczej wątpię bo pracuje równo i rozpędza się bardzo ładnie.
ad3. I tak przeglądając forum właśnie się nad tym zastanawiałem. Jakie są właśnie objawy zużycia poduszek.
I jak to sprawdzić. Żeby wszystko zobaczyć chyba będzie trzeba zderzak odkręcić i wejść na kanał. -
clavishnapisał 17 lis 2009, 21:48 ostatnio edytowany przez clavish 11 sie 2016, 20:10
Gasisz autko i jeśli zatelepie kabiną oznacza to, że masz zużytą którąś z poduszek. Sytuacja jest analogiczna przy odpalaniu. Generalnie najbardziej "wrażliwe" są poduszka "tulejowata" oraz taka znajdująca się w metalowej "łapie".
-
endriu121188 Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2009, 07:44 ostatnio edytowany przez endriu121188 11 sie 2016, 20:10
A może zapłon, albo zaworki
Mi tak powiedział mechanik.
Tyle że mi dodatkowo gaśnie na wolnych obrotach jak obciążę trochę alternator (radio, dmuchawa, podgrzewanie tylnej szyby, wycieraczki) -
dargi Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2009, 16:40 ostatnio edytowany przez dargi 11 sie 2016, 20:10
Normalnie masz u mnie . Wyregulowałem zawory przerwy były minimalne. I od razu zrobiło się normalnie. A najdziwniejszy fakt to to że były one regulowane jakieś niecałe 6 tys temu. Dlatego też ich nie podejrzewałem.
-
A najdziwniejszy fakt to to że były one regulowane jakieś niecałe 6 tys temu. Dlatego też ich nie podejrzewałem.
Pytanie, czy zostały PRAWIDŁOWO wyregulowane te 6 kkm temu... Moze wtedy regulacja była kiepska, co objawiło się problemami po pewnym czasie i przebiegu.
6/7