krzysiekjx1 dziękuję za zainteresowanie tematem.
Możesz jeszcze napisać na co należy zwrócić uwagę naprawiając aparat? Czy trzeba coś wymienić w aparacie?
Najnowszy post utworzony przez WB112
-
RE: Skoda Favorit - kąt wyprzedzania zapłonu
-
RE: Skoda Favorit - kąt wyprzedzania zapłonu
Sprawdziłem ten mniej inwazyjny sposób. Palec rozdzielacza daje się przekręcić o ok. 1cm zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Czy to potwierdza luz? Chyba czeka mnie wymiana aparatu.
-
RE: Skoda Favorit - kąt wyprzedzania zapłonu
Czy wspomniany luz nie wpłynąłby na wartości kąta ze zdjętym wężykiem (te wartości kąta są właściwie zgodne z książkowymi)?. Jak prawidłowo sprawdzić czy ten luz występuje?
Rozrząd, faktycznie może nie jest w najlepszej kondycji i swoją rolę też odgrywa, ale to chyba nie główny problem (może się mylę).
W przypadku, który opisałem ufo niewątpliwie działa ale czy nie może być tak, że działa niewłaściwie. Z tego co wiem regulator podciśnienia może dać max 10 stopni (u mnie ponad 20). -
Skoda Favorit - kąt wyprzedzania zapłonu
Witam,
po raz pierwszy przychodzi mi zadać pytanie dotyczący mojej Skody Favorit 136L (benzyna).Od pewnego czasu słyszę podczas jazdy, przy dodawaniu gazu głównie jadąc pod górę, dzwonienie dochodzące z silnika. Auto jest trochę słabe - szczególnie wjeżdżając pod górę. Spalanie 8 w trasie, 13 w mieście.
Moje podejrzenie padło na niewłaściwie ustawiony zapłon. Sprawdziłem stroboskopem - było 5 stopni - czyli prawidłowo. Zmniejszyłem jednak do ok. 2 stopni - dzwoni wyraźnie mniej.
Następnie dokonałem pomiarów kąta wyprzedzania zapłonu na biegu jałowym ale przy różnych prędkościach obrotowych.
Wyniki z założonym wężykiem podciśnienia (obroty/kąt): 700/2, 1500/20, 2000/30, 2500/40.
Ze zdjętym wężykiem podciśnienia (obroty/kąt): 700/2, 1500/10, 2000/15, 2500/17.Pytanie: Czy na podstawie tych pomiarów można określić w czym może być problem? Czy niewłaściwie zachowuje się regulator podciśnieniowy (potocznie UFO)?
-
RE: Skoda favorit nie chce odpalić.
Witam,
Miałem podobny problem. Iskra była samochód nie palił. Winna była cewka w aparacie zapłonowym.