Czy jesteś pewien, że silnik przepala? a nie gubi? Bo to są 2 bardzo różne sprawy. Przede
wszystkim sprawdź czy po postoju nie ma plam pod autem, oraz czy w komorze silnika nie ma
śladów świeżego wycieku, np przez nieszczelny simering. Jeśli podejrzewasz świece, odkręć i
zobacz jak wyglądają główki, czy są w oleju czy nie. Samo wydawanie się to troszkę mało -
konkrety poszukaj.
tego że silnik przepala olej jestem pewien wicieków z silnika brak, świece ok, luz na zaworach sprawdzany też ok. szukam możliwości przedostawania się oleju bezpośrednio do gaźnika ale zawór PCV odpada bo wymieniony zna ktoś może inne możliwości.
tiktak97
@tiktak97
Najnowszy post utworzony przez tiktak97
-
RE: silnik, spalanie oleju
-
silnik, spalanie oleju
koleżanki/koledzy pomóżcie bo już mi sił brakuje. Problem jest taki że moje autko kopci ale tylko przy odpalaniu na zimnym silniku i spala mi olej ok 1L /1000km.
wymieniłem najpierw uszczelniacze potem uszczelka pod głowicą i zawór PCV, kompresja pomierzona na 1 i 3 cylindrze 11 atmosfer na 2 10,5. wydawało by się że zostało tylko pierścienie wymienić ale kompresja na to nie wskazuje.wydaje mi się że którendyś dostaje się olej na świece i przy odpaleniu go przepala może ktoś miał coś takiego. Help bo już się za innym silnikiem rozglądam. -
RE: czujnik temperatury płynu chłodzącego w Tico.
czujnik jest w kolektorze ssącym, od strony aparatu zapłonowego pod zaworem EGR
-
RE: Metaliczne dźwieczenie lewarka - problem rozwiązany
ja pozbyłem się dzwonienia nabijając smar na przegub drążka od góry. zdejmujesz gumową osłonę drążka i ładujesz smaru ile uda się wepchnąć. a przyczyną dzwonienia jest pierścień segera blokujący gniazdo drążka.
-
RE: Info dla Ślązaków...A może by tak zoraganizować małe spotkanko?? ;)
jak czas podpasuje to też chętnie się zjawię. czekam tylko na konkretny termin i na miejsce
-
RE: Usuwanie luzu dzwigni zmiany biegow
Witam,
dzisiaj znalazlem czas na wymiane gniazda przegubu drazka zmiany biegów. Dla zainteresowanych
(czyt. tych, ktorych wkurza drgajacy i klekoczacy drazek) zamieszczam ninejszy opis:OPIS
Jedna z niewielu powtarzajacyh sie przypadlosci Daewoo Tico jest pojawiajacy sie po pewnym
przebiegu luz w gniezdzie przegubu kulowego dzwigni zmiany biegow. Problem nasila sie w
samochodach wyposazonych w mechaniczna blokade dzwigni, ktora powoduje dodatkowe obciazenia
gniazda. Objaw zuzycia jest nastepujacy: drążek zmiany biegów drga wydając denerwujący
klekot, ktory nasila się na biegu jałowym.Problem mozna rozwiazac połowicznie wymieniajac górną połówkę gniazda, do ktorej jest w miare
łatwy dostęp z kabiny. Jednak gruntowne usuniecie problemu wymaga wymiany obu polowek
gniazda.Co potrzeba:
- 2 połówki gniazda (kosztuje jakies grosze, w Wwie do dostania w sklepie fabrycznym na
Żeraniu)
- klucze: grzechotka + nasadka 10mm, 12mm i 14mm, klucz płaski 14 mm
- odrdzewiacz
- smar (może być do łożysk)
- kanał lub podnośnik (niestety...)
Gdy juz mamy dostep do auta od spodu, odłączamy podłużny drążek zewn. mechnizmu zmiany biegów od
dolnej koncówki dźwigni zmiany biegów (pod podłogą). Następnie odkrecamy 2 nakretki 14 mm
znajdujace sie po obu stronach końcówki dźwigni. Wysuwamy dolna pokrywe przegubu do dołu. W
tym momencie opadnie dźwignia biegów, ukazujac przegub kulowy. Zdejmujemy stare gniazda,
wycieramy stary smar z drążka oraz z tuleji,w której chowa się przegub. Zakładamy nowe
gniazda i obficie pokrywamy je smarem. Pakujemy wszystko do tulejki, dokrecamy dwie śruby
14mm, montujemy odłączony drążek i gotowe.Efekt jest wart całego wysiłku, bo nie dość, że nic nie klekocze, to jeszcze biegi zmieniają się
bardzo precyzyjnie, z przyjemnym oporem.oddgrzebuje bo opis bardzo dobry tylko natrafiłem na mały problem. mianowicie nigdzie w zabrzu nie mogę dostać tychże gniazd, może ktoś wie gdzie w okolicy zabrza można je kupić
- 2 połówki gniazda (kosztuje jakies grosze, w Wwie do dostania w sklepie fabrycznym na
-
Chyba stacyjka
sprawa wygląda tak,że czasem ( zdarzyło mi się to narazie 3 razy w ciągu tygodnia ) po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapalają się kontrolki no i nie można odpalić autka. światła i radio działa więc odpada akumulator .przeczytałem wszystko w archiwum ale tam nic o takim zjawisku nie znalazłem. Na moje oko to kończąca sie stacyjka ale chciałbym zobaczyć opinie bardziej doświadczonych użytkowników tico więc proszę o pomoc i porady. z góry wielkie dzięki za wszystkie opinie
-
RE: Co sądzicie o magnetyzerach??
Czy ktoś ma w tic-taku założone magnetyzery jeśli tak to proszę o opinie na temat efektywności
ich stosowania i ewentualnych komplikacji bądź awari przy ich stosowaniu??
widziałem dzisiaj w jakimś auto świecie test magnetyzerów testowanych na 3 różnych autach z róznymi prędkościami i ogólnie dokładnie przeprowadzane. w jednym z aut ( nie pamiętam co to było ) spalanie po zamontowaniu magnetyzerów wzrosło w pozostałych spadek spalania był liczony w mililitrach na 100 km. także nie warto zawracać sobie głowy. -
RE: Rózne końcówki przy głosnikach
Panowie... i Panie....
W związku z chęcia poprawy skromnego, jak na mój gust nagłośnienia w naszych bolidach,
postanowiłem wymienić głośniczki przednie na większej mocy i dołożyć 13" w półkę (typowy
standard montażu).
Kable poprowadzone, radyjko będzie jurto i .... mam problem....
Głosniki mają jedną końcówkę szerszą drugą węższą. Jak należy podłączyć?
Na pewno należy być konsekwentny - czyli tak samo we wszystkich głośnikach... Ale moze są
konkretne powody, że + głośnika tak a nie inaczej.
Może ktoś ma większe doświadczenie w tego typu sprawach ?
szersza końcówka to + a ta wąska - ... ot cała filozofia