Sprawdź jakie masz ładowanie.Napięcie powinno mieć 13,8-14,4V.Jezeli masz za niskie to do
wymiany regulator napięcia w alternatorze i nie zaszkodziłoby przemierzenie diod
prostowniczych oraz sprawdzenie łożysk to tak przy okazji ale potem będzie pewniesze
jeżdzenie autem na dłuższy czas
Ja się za to zabrałem od drugiej strony a mianowicie jakieś dziwne odgłosy wydobywały się z okolic alternatora tak jak by do koła pasowego przyłożyć coś metalowego.
Wymieniłem łożyska złożyłem alternator i okazało się że napięcie ładowania wynosi 13,1 - 13,4 V
więc rozebrałem jeszcze raz sprawdziłem diody miernikiem + żaróweczką bo miałem raz przypadek że na mierniki dioda w jedną stronę przewodziła a po podłączeniu żarówki dioda już nie przewodziła.
Wszystkie diody są sprawne złożyłem podociągałem śruby na mostku i napięcie nadal średnio 13,2 V.
Czy to może być regulator napięcia i czy da się go jakoś sprawdzić ?
Nie chcę inwestować w nowy jeżeli by się okazało że przyczyna tkwi gdzie indziej.
Na allegro piszą że często regulatory są sprawne tylko brak masy ?