Fabrycznie z reguły montowane były opony o rozmiarze 165/70 R 13. Piszesz, że zamontowałeś opony 165/80 czyli o
większej średnicy. Im wieksza średnica koła tym samochód jest słabszy i oszukuje licznik, oczywiście jeżeli
chodzi o oś napędową. Zauważ, że mniejsze koło tocząc się na odcinku np. 3 metrów zrobi więcej obrotów niz koło
o większej średnicy. Opony o mniejszej srednicy zewnętrznej powoduja odwrotny skutek, mianowicie samochód jest
mocniejszy, ale wolniej jedzie. W obu przypadkach zużycie paliwa jest zwiększone. Dlatego warto przy zmianie
opon zapytać sie kogoś o dotępne i dopuszczalne zamienniki, albo po prostu porównać oryginalny rozmiar z tym,
który mamy zamiar kupić, postawić obydwie opony na równym podłożu i sprawdzić czy są jednakowo wysokie.
Pozdrawiam.
Wiem, że późno, ale lepiej późno niż wcale. Przecież jest w kąciku podwieszony wątek o zamiennikach opon. Kalkulator zamienników opon