Przede wszystkim należy zapoznać się z zasadą działania alternatora i układem połączeń
wewnętrzych , altek tico nie różni się niczym od typowych. W internecie można znaleść
trochę informacji na ten temat.
Prpopnuję zacząć od oględzin alternatora stan styków, szczotek itp.
Jeśli chodzi o regulator to można sprawdzić podłączając go w odpowiedni sposób. Jeśli jesteś
elektronikiem i masz odpowiedni sprzęt czyli przede wszystkim zasilacze regulowane to nie
powinno być problemu. Przecież regulator napięcia to już elektronika.
Po prostu trzeba zasymulować rzeczywiste warunki a więc zamiast akumulatora trzeba dać zasilacz
ok 12 V oprócz tego małą żaróweczkę która będzie kontrolką ładowania, zamiast uzwojenia
wzbudzenia (wirnika) dać żarówkę 12 V a w miejsce gdzie są podłączone diody wbudzenia wpięć
zasilacz regulowany i najeżdżać napięciem lecz nie przekraczać 15 V. Poniżej 14 V regulator
podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia a przy ok 14,5 V odcina te napięcie. Ponieżej
schemat alternatora tico.
Dziękuję za podpowiedź, już jest po robocie. Kupuję drugi alternator, wirnik do wymiany i nie robi jak trzeba RN. Da do zrobienia to się opłaca. pozdrawiam