No i już po kłopocie dziś byłem u mechanika i usunął mi dziurawy katalizator, wstawiając na jego miejsce rurę. Jeżdżę autem 4 lata i ani razu mi na badaniu technicznym jeszcze spalin nie sprawdzali.Policja też ani razu nie sprawdzała, więc olałem ten element. Kosztowało mnie to 50zł.
Najnowszy post utworzony przez Patyk
-
RE: Układ wydechowy
-
RE: Układ wydechowy
Nagrałem krótki filmik, który najlepiej zobrazuje mój problem z KOLEKTOREM Tak więc będzie mnie czekać wydatek rzędu 100 zł bo coś takiego będę musiał kupić link (tylko tam pisze, że to jest do silników 1.3 i nie wiem czy to robi jakąś różnicę), no chyba, że uda się to jakoś podratować jeszcze. Bo powiedzcie czy jest sens kupować to z allegro czy kupić używane ale oryginalne ?
-
Układ wydechowy
Witajcie!
Mam problem ponieważ wracając wczoraj wieczorem nagle podczas jazdy zaczął bardzo głośno hałasować.Okazało się,że mam gdzieś dziurę w rurze na odcinku silnik katalizator. Czy mogę dokupić sam ten odcinek rury bo nie wiem z ilu części składa się cały układ wydechowy.Bo tłumik końcowy zmieniałem w zeszłym roku więc jego nie potrzebuje kupować.Nadmienię,że auto to 1.0 hatchback 1993r. Pamiętam,że jak zmieniałem tłumik końcowy to domyślnie miałem układ wydechowy jako jeden element w całości ale mechanik odciął mi sam tłumik końcowy i nowy założył bo ten co kupiłem był przystosowany do nałożenia na rurę i taka obejmą metalową ściskany. Natomiast nie wiem jak sprawa się ma do tego odcinka w którym mi dziura wypadła.
Bardzo proszę o poradę jak by to można było teraz zrobić i jakie koszty. Nie wiem czy spawanie to dobre rozwiązanie. Tak do 100zł mogę jeszcze wydać. -
RE: [Mk3] Jak rozebrać tylne lampy?
Niewiem czy masz swiatło BLENDA takie pomiedzy tymi dwoma.Bo jak tak to musisz najpierw je odkręcić, bo zaczepy z tych świateł po lewej i prawej stronie wchodzą pod światło środkowe-BLENDY, potem śruby u góry kazdego ze swiateł i już.
-
Obroty silnika i jego żywotność. Na jakich rpm jeździć i zmieniać bieg
Chciałbym sie dowiedzieć przy jakich obrotach najlepiej spisuje sie swift nieforsując go przy tym pytam o wersję 1 kitrową 53km.Np na jakich przedziale obrotów najlepiej jest jezdzic na danym biegu a przy ilu zmieniać na wyższy ? bo osobiscie jeżdże na 2k obr. a zmieniam bieg podkręcając na 3k. Jedna osoba mówi mi że przy takim użytkowaniu zamule silnik i że najlepiej 5-6k kręcić. No więc jak to jest ??
-
Swift'y vs. złodzieje aut
Powiedzcie mi czy dość chodliwe sa swifty na czarnym rynku bo jak ostatnio czytalem forum hondy to natkąłem sie tam na dział poświecony ogłoszeniom kradzieży samochodów.I Powiem, że sporo tam postów no i tak sobie piomyślałem jak sprawa wygląda u nas.
-
RE: Mały sub do Swifta
Przyznaje rację bo troche sie bawie składaniem kolumn i subwoferków aktywnych i pasywnych.
W mojej ocenie lichy sub to strata kasy tak jak i niedopasowany sub do głosników z którymi ma grać.
Pozatym liczy sie dynamika suba aby bas niebył niepotrzebnie wydłużany oraz żeby był miękki(ciepły) a nie w stylu pukania gumowym młotkiem.Pozatym z tego co widziałem to ten sub jest w plastykowej obudowie co jasno świadczy o jego lichej jakości,karzdy domowy meloman powie Ci, że obudowy robi sie tylko i wyłącznie drewniane i to praktycznie z MDM bo ma gęstrzą budowę.Do tego jeżeli sub aktywny a taki osobiście bym zalecał bo ma swoją instalacje i nieobciąza wzmacniacza w radiu co powodowałoby wprowadzanie wyrzszych harmonicznych a co dalej szybsze zurzywanie sie wzmacniacza w radiu.Bo jak sub aktywny to ma wszystkie elementy dobrane pod konkretny model głosnika i taki sub niewprowadza zakłuceń.Zresztą jak zobavczysz na stronach z profesjonalnym nagłośnieniem to sub ma swój układ wzmacniający.
Ale wracając do tematu to kolega dobrze powiedział żebyś sobie lepiej głosnikową instalacje zrobił.
Wtedy więkrza pewnośc, że bedziesz zadowolony bo napewno bas bedziesz miał szybki(bo głosnik niebedzie tak zabudowany i powietrze niebedzie sie tak sprężać i memebrana bedzie sie swobodnie ruszać). W brew pozorom dobór suba to nie taka prosta sprawa bo trzeba dobrać moc suba do litrarzu auta.Wybrać odpowiedni kształt obudowy bo sa różne obudowy bas-reflex(innych konstrukcji niebede tu poruszał).
W moim odczuciu sub ma być tłem dla wszech ogarniającej nas muzy w aucie a nie czymś co dominuje i tylko staramy sie dosłyszeć w dudnieniu jakiś innych dźwieków. Ktoś kto słyszał gdzieś w jakimś aucie z profesjonalna instalacją muze wie o co mi chodzi.Tam goście to przyrządami mierzą w różnych miejscach w kabinie czy dzwiek równo sie rozchodzi i stosunek tonów niskich do wysokich. -
RE: Padł akumulator...
No mi właśnie pada mój wysłuzony akumulator a mam niejakiego BANNER, zastanawiam się tez nad centrą ale nad modelem "centra futura" bo piszą iz ta seria ma zwiekszona wytrzymałość i jest preferowana do aut które robią dużo przebiegów ale krótkich.Czyli preferuja je do jazdy po miescie zwłaszcza.Jedyne co to to ze w tej serji najsłabszy ma 45Ah wiec może własnie taki wstawię bo mocy nigdy za wiele, co wy na to ??
-
RE: Białe tarcze do Gti i nie tylko
Ja również do zwykłego mk3 1.0. A czy robią tak jak w max tuning z różnym podswietlaniem grafiki tak zeby np na czerwono swieciła bez potrzeby zmiany żarówek na kolorowe?
-
Samodzielne przyciemnianie szyb? Demontaż szyby
Czy warto samemu przyciemniać (chodzi o boczne tylne) jezeli wczesniej sie teog nie robiło? Czy da sie jakoś zdemontować zała szybe bez tych zawiasów bo wtedy jak mniemam łatwiej nałozyć folię? Bo firmy które sie tym trudnia chcą doiść duże pieniądze