Witam, trochę mnie nie było ale może tamat jeszcze aktualny bo postu ze "szczęśliwym zakończeniem " nie widać.
Jak dla mnie to tak:
Na ssaniu jest ok (bogata mieszanka - dużo paliwa mało powietrza), po zejściu ze ssania jak rozumiem również hoc coś pisałeś o dławieniu i nierównych obrotach? (mało powietrza i mało paliwa), problemy pojawiają się dopiero po dodaniu gazu oczywiście podczas jazdy przy obciążeniu silnika, czyli zwiększeniu ilości paliwa i powietrza?
Moje sugestie:
1.Do kolektora dostaje się gdzieś "lewe powietrze" - uszkodzona uszczelka między gaźnikiem a kolektorem, uszkodzony któryś z wężyków gaźnika lub zaworu egr., uszkodzony wężyk idący do serwa hamulca.
2.Tankowałeś samochód po uruchomieniu czy dalej w baku jest benzyna z przed 3 lat?
Nie zdziwiłbym się że możesz tam mieć mix wody i paliwa.
3.Sprawdź katalizator - wiem ze to ciężka robota miałem identyczne objawy u siebie, tylko u mnie zależało to od pogody (jak było wilgotno po rozgrzaniu gasł i nie odpalał, musiał postać różnie od 10 minut nawet do kilku godzin), ktoś na forum za moja radą naprawił ticulca pozbawiając go kata - miał podobną sytuację o której piszesz.