Wiem, że są te magiczne preparaty do płukania, ale one się chyba tyczą chłodnicy, a ja w tej chwili jej nie zamontowałem. Zrobię eksperyment i przepłukam bieżącą, następnie założę chłodnicę podgrzeję autko, spuszczę wodę, i to co wyleci, powtórzę jeszcze czynność z magicznym płynem do płukania i zleję wszystko i zaleję już odpowiednim płynem do mojego autka. Postaram się tutaj opisać wszelkie czynności.
MisiekT
@MisiekT
Najnowszy post utworzony przez MisiekT
-
RE: Płukanie układu chłodzenia / bloku
-
Płukanie układu chłodzenia / bloku
Moja "frycia" już niemłoda, powoli się sypie, używam jej głównie do jazdy na krótkich dystansach. Tej zimy układ chłodzenia, a konkretnie chłodnica (niewymieniana od jej produkcji) pękła i zaczął wyciekać z niej płyn. Całe szczęście był to plastik na górze chłodnicy, przez co płyn z bloku się nie wydostał. Uzupełniłem zbiornik wyrównawczy (troszkę mocniejszą mieszanką) i sprawdziłem, czy na spodzie nie ma wycieków, na całe moje szczęście nie było.
Tej wiosny postanowiłem, wymienić chłodniczkę, ponieważ w swoich zasobach zapasowych takową osiadam, ale przed całą operacją wymiany chciałem przepłukać układ i blok silnika. Czy jest sens? Czy mam podpiąć szlauch i przepłukać bieżącą wodą, czy macie inne propozycje. Może ktoś z Was miał taką sytuację? -
RE: [FAV] Plastikowy segment gaźnika do którego zamocowana jest linka gazu
Kupiłem identyczny gaźnik na szrocie, wykręciłem z niego segment, i wkręciłem w miejsce uszkodzonego - koszt gaźnika 60 zł.
-
RE: [FAV] Plastikowy segment gaźnika do którego zamocowana jest linka gazu
Dzwoniłem wczoraj do różnych sklepów i wszyscy mówili, że "ni ma". Masz rację pozostaje "szrocik". W końcu FAVO, to taki czeski "VW", już nie mówię o późniejszych modelach SKODZIANEK (Fabii, Octavii, Yeti, SuperB). Spróbuję coś wynaleźć na szrocie.
-
[FAV] Plastikowy segment gaźnika do którego zamocowana jest linka gazu
Mam problem z segmentem przy gaźniku w FAVO 1.3 z 1992. Otóż jest ułamany w takim miejscu, że nie mogę zaczepić linki, a nie mam części tego plastiku, czy miał już ktoś podobny problem?
Czy można to rozwiązać w jakiś inny sposób niż kupno, o ile są dostępne takowe elementy.
Nie chcę przez to wywalać auta, bo wiem, że dobrze chodzi.
Oznaczenie nr 2 - segment
Oznaczenie nr 3 - segment
Oznaczenie nr 6 - segment -
Problem z LPG / benzyną w Favorit 135 L
Wiążę się z następującym problemem - otóż mam we Fryci 135 L LPG, wszystko jest OK, gdy przełączę na gaz - mogę jechać - jest mułowata, ale jedzie. Gdy z powrotem przełączę na benzynę - obroty spadają i auto gaśnie. Muszę pojeździć parę dni, żeby wszystko wróciło do normy.
Oczywiście na stacjach nikt nie zna przyczyny, bo najlepiej potrafią tylko montować. Mam LOVATO I generacji. Proszę o pomoc. -
jedna wycieraczka w favorit na przedniej szybie
Skoda Favorit 135 L - jedna wycieraczka na przednią szybę
1. Mam problem - muszę rozruszać metalowe prowadnice od wycieraczek przednich - głównie chodzi o wycieraczkę od strony kierowcy. Ale chyba poszukam czegoś na szrocie i zamontuję. Jakie mogą być koszty zakupu silniczka i całego zespołu do napędu wycieraczek? Oczywiście używane.
2. Myślałem również, żeby to przerobić na jedną wycieraczkę - tzn. na sztorc i na całą szybę (jak w Golfach II po tuningu i Mercedesach). Spotkaliście się z czymś takim? -
RE: Problem z obrotami / gaźnikiem / LPG
To nie trudne, po prostu najlepiej sobie po kolei wszystko po stoliku co odkręcasz do rozkładasz
i zamieniasz stare na nowe i w odwrotnej kolejności montujesz wszystko co jest wykręcalne
nalezy porozkrecac by powymieniac uszczelki, pręcik, sprezynke itd. zreszta w zestawie
naprawczym jest instrukcja, nie jest to trudne ale czasochlonne mi to zajelo ok 3h lacznie
z czyszczeniem od srodka parownika specjalnym preparatem do czyszczenia brudu bo bylo tego
dosc sporo...Dzięki za info. Spróbuję chyba sam. Pozdrawiam.
-
RE: Wskaźnik koziomu LPG w Favoritce
ja sie niestety nie orjetuje jak dziala ten na butli ale dla mnie najlepszym wskaznikiem jest
ilosc przjechanych km, tankuje do pelna,licznik dzienny 000 i jedziemy...To chyba najlepszy sposób - w pełni popieram!
-
RE: Problem z obrotami / gaźnikiem / LPG
okej Widzę kolega z "sąsiedztwa"
Kolego a jak takie rzeczy montować? Nigdy sam nie robiłem tego - zawsze w zakładzie - mam LOVATO. Czy to trudno się robi?