Powiem więcej - wszystkie cztery klamki są zamienne ze sobą.
Krzysiu
@Krzysiu
Najnowszy post utworzony przez Krzysiu
-
RE: Klamka
-
RE: Co najwiekszego wieźliscie Tico?
Chciałbym sie zorientowac czy także wam Tico słuzy czasami jakos ciezarówka
Mi sie zdarza to dosc czesto
Z ostatnio przewożonych przeze mnie rzeczy, najciekawsze to:
30 dorosłych kur luzem!!!
3 osoby plus 9 indyków
15 skrzynek piwa (pełnych)
wielokrotnie woziłem (i dalej wożę) popiół z pieca (w wiadrach, pudłach, workach)
10 worków ziemniaków jednorazowo (50 kg każdy!!!)
meble, pralki, lodówki różne.
ponadto kostka brukowa, płytki ceramiczne, cement, wapno.....itd.Można by wymieniać tak jeszcze długo, ale sam już nie pamiętam co jeszcze woziłem. Przypomniała mi się jeszcze jedna śmieszna jazda na dystansie około 400km z Węgier do Polski, z pięcioma osobami na pokładzie plus 50 litrów wina i pięć arbuzów.
-
RE: Wyjmowanie rozrusznika.
Konkretnie, to rozsypał mi się "zębnik ze sprzęgłem jednokierunkowym". Przyczyną było to, że od nowości nie była smarowana ani oś wirnika, ani łożyska ślizgowe. Zaschnięte resztki smaru zaczęły działać odwrotnie, czyli zamiast smarować wszystkie ruchome elementy, to utrudniały wszelki ruch.
Myślę, że ci, którzy jeszcze nigdy nie smarowali rozrusznika, wcześnmiej czy później narażeni są na to, co mnie spotkało.
Aby go wyjąć, musiałem odkręcić dwie śruby mocujące go do korpusu silnika, wykręcić i wyciągnąć alternator, czujnik oleju, oraz dla lepszego dostępu - akumulator.
A w książce "budowa, eksploatacja, naprawa" pisze, że tylko dwie śrubki i już mamy go na wierzchu.
Ciekawe, czy ja coś nieudolnie robię, czy oni coś źle piszą. -
Wyjmowanie rozrusznika.
Dzisiaj wyciągałem rozrusznik. dało mi to troszkę w kość. Ale może WY szanowni forumowicze znacie jakiś prosty sposób na demontaż i ponowny montaż rozrusznika? Kto z tym robił i w jaki sposób to robił, to by mnie interesowało.
-
RE: Pasek rozrządu, pompa wodna, napinacz.
Pewnie się będziecie śmiać, ale ja spotkałem się już ze dwa razy z następującym rozwiązaniem tego problemu z rurką:
1. Rurkę odkręcić i wyrzucić.
2. Dziurkę po rurce zatkać zaślepką.I GOTOWE!!!
-
RE: Wskaźnik paliwa głupieje
Również w niektórych Oplach nie ma tej lampki, np. Astry I produkowane w Polsce.
Tico, jak również inne modele normalnie mają kontrolkę od rezerwy. Tylko nie wiem czemu na rynek polski są one nieco zmieniane i likwidowana jest owa lampka. Na przykład TICO ma normalnie kontrolkę rezerwy w tym miejscu, w którym my mamy migający trójkąt. Swoją drogą niezły bezsens. No bo po co ten trójkąt, skoro po włączeniu awaryjnych migają już dwie strzałki. Ale podejrzewam, że to chyba wymagania naszych kulawych na dwie nogi przepisów, które wymuszają zastosowanie kontrolki od świateł awaryjnych. -
RE: nagrzewanie sie przedniego kola
Witam.
Ogólnie mówiąc najczęściej drżenie kierownicy i pedału hamulca wiąze się z krzywą tarczą, lub jej krzywym założeniem na piastę. -
RE: Odglos na luzie na ssaniu
Moim zdaniem to łożysko na wałku głównym
A może chodzi Ci o łożysko wyciskowe sprzęgłaMówiąc precyzyjnie i bardziej fachowo, chodziło mi o łożysko wałka sprzęgłowego.
Jest to jednak nie to samo, co łożysko wyciskowe sprzęgła. -
RE: Odglos na luzie na ssaniu
Widzę, że wiele tu diagnoz. Podam swoją (niekoniecznie właściwą). Moim zdaniem to łożysko na wałku głównym skrzyni biegów. W dodatku najprawdopodobniej to to od strony silnika. Najprościej mówiąc łożysko na wałku, który ze skrzyni wchodzi do silnika. Jeśli ktoś powie, że to łożysko nie ma prawa paść, to powiem, że parę miesięcy temu pewien ładny biały TIKUŚ o przebiegu 55000 miał go wymieniane, ponieważ strasznie chrobotało na luzie przy zimnym silniku.
-
RE: Pompka paliwa cieknie...
Mnie osobiście udało się naprawić w dwóch TICACH cieknącą nierozbieralną pompkę. Przeciek był na złączu górnej części z dolną. Po prostu mocno zaciśnięta blacha na brzegach stała się trochę mniej zaciśniętą. Wystarczyło kleszczami dookoła brzegu pompki pozaciskać brzegi i już naprawione. W domu mam jeszcze dwie zapasowe, które ludzie wyrzucili, bo ciekły. Po drobnym i szybkim zabiegu są sprawne. Przeciek wydaje się, że jest z dołu, ale paliwo scieka po ściance od ww złącza.
Oczywiście nie wykluczam innej przyczyny przecieku, ale zanim kupisz nową, doradzam sprawdzić to, o czym pisałem.