Drodzy użytkownicy!
Zwracam sie do was
z prośba o przybliżenie mi waszych opinii na temat swiftów sport z 2004-5. Chce
dowiedziec sie od was jak najwięcej o tym autku, gdyz mam zamiar kupic sobie jako
juz drugi w moim życiu samochod. Dziwi mnie fakt czemu ludzie sprzedaja praktycznie
mało używane sporty z 04 czy 05. Może kryję sie pod tym jakas fabryczna wada? Chce
także wyciągnąc od was informacje na temat najczęstszych usterek w tym samochodzie.
Będe wdzięczny , gdy rozpatrzycie moja sprawe w sposob sensowny. Pozdrawiam
evospeed.
Cześć
Trochę odczuć i wrażeń:
Silnik: pracuje bardzo przyjemnie, elastyczniejszy niż w starym Gti. Zmienne fazy rozrządu robią robotę Powyżej 4k rpm silnik dostaje kopa i dalej już idzie jak szlifiera. Szybko wchodzi na obroty i szybko z nich schodzi (czyżby lżejsze koło zamachowe?). Generalnie pozytyw choć przy 1070kg przydałoby się moim zdaniem jakieś 160KM żeby większa frajda była... Jest dobrze ale mogłoby być lepiej.
Skrzynia: malina! Krótki skok lewarka, żadnych zgrzytów, każdy bieg wchodzi perfekcyjnie z takim fajnym "klikiem". Krótkie przełożenia - to czuć. Dzięki temu sporo frajdy przy machaniu lewarkiem, przyspieszaniu i redukcjach Ale w trasie się człowiek zaczyna przy 130km/h wnerwiać i szukać 6 biegu... Niestety bez rezultatu
Hamulce: duże tarcze z przodu, tarcze z tyłu. W połączeniu z dobrą oponą można przy hamowaniach wylecieć przez przednią szybę Jestem pod wrażeniem. ABS w sumie też działa nie najgorzej bo reaguje naprawdę przy mocnych blokach a nie "profilaktycznie" jak w niektórych autach...
Wnętrze: prostota bez zbędnych bajerów. Ale dzięki temu wszystko bardzo funkcjonalne i bez pretensji. Kierownica w skórce dobrze leży w dłoni ale drażni plastik na jej dole... Mogli go sobie darować i dół też zrobić w skórze... Brakuje regulacji kierownicy w poziomie. Fotele mogłyby schodzić nieco niżej... Źle się sięga po pasy... Za to wyposażenie mnie cieszy - w końcu trochę wygody przy zachowaniu drapieżności ze starego Gti
Zawieszenie: czyli najlepsze na koniec! Po prostu zakochałem się Jak dla mnie genialne! Auto jedzie jak po szynach, bardzo neutralnie i przewidywalnie. Czasem miałem wrażenie, że już przeginam w zakręcie a Sport brał to bez zająknięcia i prowokował na więcej Nie spodziewałem się że w seryjnym kompakcie będzie aż tak dobrze. Zaryzykuje, że seryjny zawias i prowadzenie jest lepsze niż w moim przerabianym i obniżanym Gti Ujęcie gazu albo lewa noga powoduje, że Swift jak na komendę bardzo ładnie zacieśnia nam zakręt. Jak dla mnie rewelacja i największy atut Sporta
Z usterek to standardem jest padanie seryjnego katalizatora nawet przy niewielkich przebiegach. Objawia się przez Check Engine - najczęściej w trasie. ASO bez problemów wymienia na gwarancji więc warto się zainteresować przed zakupem czy był zmieniany
Generalnie polecam - bardzo fajny, zwinny śmigacz na miasto. W trasy już nie koniecznie ze względu na skrzynię
Zajrzyj też na fajny artykuł Parucha na stronie http://powercars.pl/