kiedyś korzystałem z tego opisu, to nie mój opis, znaleziony w necie:
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA REGULACJI : Ustaw bieg jałowy - kręć śrubą regulacyjną na reduktorze tak , aby ustawić jak największe obroty - co będzie świadczyć o najlepszej palności mieszanki. Poznaj zakres wkrętu regulacyjnego ale tylko w zakresie kiedy silnik pracuje na biegu jałowym i uzyskuje najwyższe prędkości obrotowe i najwyższą kulturę pracy i ustaw wkręt reg. bardziej wykręcony dawka gazu bardziej bogata - silnik zimny będzie stabilniej pracować i będzie ciągnął od najniższych obrotów (ustawienie dawki biegu jałowego skoryguj jeszcze na zimnym silniku - po 1 min pracy) Natomiast główny układ zasilania ustaw w ten sposób że uchyl przepustnice tak aby silnik miał wyższe obroty np. 4000 prm . Tylko warunek jest jeden - to uchylenie musi być stałe , czyli najlepiej podłożyć klocek pod pedał gazu i niech go ktoś przyciska do tego klocka ale ze stała siłą , lub połóż na pedale gazu ... cegłę :-) Kiedy już obroty będą stałe - nieważne czy 4000 czy 4500 , ważne żeby były w tym zakresie , odkręcaj śrubę regulacyjną na registrze do momentu kiedy obroty przestaną rosnąć. Wtedy dawka gazu w stosunku do zasysanego powietrza będzie najbardziej palna czyli najbardziej efektywna. Jeśli dalej będzie odkręcana śruba regulacyjna na registrze to obroty powinny maleć ze względu na za bogatą mieszankę. Czyli wskazane jest ustalić wkręt regulacyjny registra na początku największych uzyskiwanych obrotów - ustawienie skorygować podczas próby drogowej. Nie przestrasz się kiedy wyjdzie na to że będziesz musiał wykręcić wkręt regulacyjny na registrze na maxa - szczególnie kiedy jest zastosowany duży mixer . Nic w przyrodzie nie ginie , żeby autko jechało trzeba dać mu pić i wcale nieprawdą jest że przykręcając mu główną dawkę gazu na registrze będzie nam mniej gazu palił. Bzdura. Ze względu na to że gaz ma 108 OKT można nieco podnieść ciśnienie sprężania i zwiększyć kąt zapłonu o jakieś 5 stopni , ale ostrożnie z tym planowaniem głowicy....wszystko zależy od tego jaki stopień sprężania ma nasz silnik jeśli 9 to możemy zdjąć do 2 mm materiału jeśli 10 to 1 mm. Zadbajmy również o to , aby nasz układ ssący zasysał jak najchłodniejsze powietrze , ale tak żeby nie wpadało ono rozpędem do rury obudowy filtra.