Witam

Od czasu jak nabyłem Swifta 1,3gs 8v, 95r ma on dziwne objawy przy wciskaniu pedału gazu.

Problem pierwszy jest następujący:

Podczas jazdy na biegach 3, 4, 5 (natężenie zjawiska maleje wraz z rosnącym biegiem) i lekkim
wciskaniu pedału gazu silnik zachowuje się niepłynnie. Przez pierwsze powiedzmy ok 2 cm
wciśnięcia pedału w ogóle nie reaguje (choć pracuje poprawnie), aż w pewnym momencie
"startuje" i zaczyna kręcić szybciej niż by się od niego często oczekiwało. Np trudno jest
jechać po płaskim, na czwórce z prędkością 60 km/h. Bez gazu - zwalnia, lekko wciśnięty -
nic się nie dzieje, bardziej wciśnięty - dostaje za dużą według mnie dawkę paliwa i zaczyna
przyspieszać pomału do 70.

Przeczytałem trochę z szukajki i mam kilka typów: czujnik położenia przepustnicy, silnik
krokowy, kopułka, filtr paliwa wymieniałem tydzień temu. Dodam, ze tester wskazuje kod 12
czyli wszystko ok. Jak to diagnozować?

Drugi problem jest inny, ale być może związany z awarią tego samego urządzenia:

Podczas jazdy na niskich biegach i nieznacznie wciśniętym pedalem gazu (tak żeby już silnik
kręcił, ale nie przyspieszał) auto przez chwilę jedzie poprawnie i nagle silnik szarpie, by
po chwili dalej pracowac poprawnie. Jak kontynuować jazdę w podobny sposób - zjawisko
powtarza się. Nie ma tego zjawiska gdy nie wciskać gazu, nie ma też gdy zdecydowanie
docisnąć pedał gazu i przyspieszyć. trudno jednak po osiedlu grzać 40km/h na dwójce...

Gdzie szukać problemu? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.

To normalne zjawisko jeśli sie dzieje to w okolicy 1700 obr/min
Bierze się to z tego, że w tym zakresie prędkosci obrotowej sterownik silnika przełącza sie miedzy hamowaniem silnikiem a normalna jazdą i stąd biorą się takie "szarpania".
Jednak przyjżałbym sie dokładnej regulacji TPS'u - napewno nie zaszkodziłoby.

Pozdrawiam!