[moje auto]Suzuki Swift GL 1.0 5d '93r.
-
Jak będę miał
zmienione to Ci napiszę dokładnie ile siadło z przodu, a ile z tyłu.ja mam na tył od gti jak coś, nie wiem jak z litrówką, ale wysokość mi auto nie siadło bardziej po wymianie sprężyn od 1,3 8v na gti
Wymiana samych sprężyn to prosta sprawa jak się okazało - odkręciłem amortyzator,
wahacz na maxa w dół, później trochę popukałem młotkiem, podważyłem i sprężyna wyszła smileA gdybyś miał ściągacz do sprężyn, który wart jest pewnie z 20zł to byłoby jeszcze łatwiej, fajna sprawa
-
ja mam na tył od
gti jak coś, nie wiem jak z litrówką, ale wysokość mi auto nie siadło bardziej po
wymianie sprężyn od 1,3 8v na gtiNajśmieszniej będzie jak u mnie tył się podniesie po wymianie.
-
Najśmieszniej
będzie jak u mnie tył się podniesie po wymianie.u mnie sie podniósł, nie jest tak źle, a prowadzi sie lepiej
-
A wiec tak, podszlifowalem ta czesc poszycia ktora jest zagieta pod katem 90stopni do srodka nadkola, o jakies 3,4mm i nadal lekko trze na wertepach i zakretach. Az dziwne ze takie przesuniecie jest...
-
-
Awięc pochwalę się,
29 czerwca mojej-naszej:D-pomarańczowej strzale strzeliło równe 20 latekMoje gratulacje!
-
Z związku, że do pracy ciskam rowerem to postanowiłem zakonserwować podwozie. Tzn. te miejsca gdzie jest goła blacha, wszelkie łączenia, i wiadoma sprawa tam gdzie już troche rdza sie pojawiła. Najpierw postawiłem sobie autko jakieś 20-30cm wyżej na stojakach. Potem walnąłem elegancki wózeczek do poruszania się pod autem (kawałek deski osb i 4 kółka). Na początku przy pomocy szczotki drucianej i szpachelki zdrapywałem luźną rdzę i brud. Potem czyszczenie i odtłuszczanie gdzie się da Następnie ogniska korozji i miejsca skorodowane pokryłem R-STOPem. Na koniec wszystko pokryłem 2 warstwami lakieru asfaltowego(tak się zwie ten wynalazek). Konserwacja podwozia objęła również progi, ponieważ źle zrobiłem to podczas remontu to baranek odpadł. Zdjęcia jakieś to może w tym tygodniu
Up date fotek:)Uploaded with ImageShack.com
Uploaded with ImageShack.com
Uploaded with ImageShack.com
Uploaded with ImageShack.com -
Fajny pomysł.
Co do wykonania to w którą konkretnie kostkę wpiąłeś przewód zasilający? (masz możliwość zrobienia zdjęcia?)
Jak otworzysz drzwi to podświetlenie zapala się tylko po jednej stronie drzwi? -
Fajny pomysł.
Co do wykonania to
w którą konkretnie kostkę wpiąłeś przewód zasilający? (masz możliwość zrobienia
zdjęcia?)
Jak otworzysz drzwi
to podświetlenie zapala się tylko po jednej stronie drzwi?
jak dobrze pamiętam to plusa wziąłem z chyba z zasilania centralnego zamka
Niestety, aż tak bajerancko niezrobiłem Ale jeste ok zresztą zobaczysz jak spocik wypali -
Troszkę pokombinowałem u siebie z podświetleniem w drzwiach, ale coś mi nie wyszło. Jak otworzę drzwi to się pali lampka w podsufitce, ale nie palą się diody w drzwiach. Z kolei jak zamknę drzwi, to zapalają się ledy (a lampka w podsufitce gaśnie).
-
Troszkę
pokombinowałem u siebie z podświetleniem w drzwiach, ale coś mi nie wyszło. Jak
otworzę drzwi to się pali lampka w podsufitce, ale nie palą się diody w drzwiach. Z
kolei jak zamknę drzwi, to zapalają się ledy (a lampka w podsufitce gaśnie).hmmm a to ciekawe , a plusa skąd brałeś?
-
hmmm a to ciekawe
, a plusa skąd brałeś?Sam się wziął. Teraz jak na to patrzę na spokojnie, to wczepiłem się w kabel do minusa z podsufitki. mk5 ma zupełnie inne krańcówki w słupkach i to mnie zmyliło. Przy odrobinie czasu poprawię to - już wiem jak.
A Ty masz już auto na chodzie?
-
Sam się wziął.
Teraz jak na to patrzę na spokojnie, to wczepiłem się w kabel do minusa
z podsufitki. mk5 ma zupełnie inne krańcówki w słupkach i to mnie zmyliło.
Przy odrobinie czasu poprawię to - już wiem jak.
no na to wygladalo ze w nowszym sa inaczej krancowki:DA Ty masz już auto
na chodzie?
Tak jest, w piatek godzina 21:42 odpalil:D -
Witojcie Rozrząd już dawno zrobiony, wszystko ok. Do zrobienia został tlko uszczelniacz wału korbowego ale to kiedy indziej. Ostatnio myślałem co kolejnego trzeba wymienić. W pierwszej kolejnośći tłumik środkowy plus rura do końcowego bo furczy i świszczy dziwnie przez te dziury w tłumiku środkowym Z związku z tym kilka kwesti, czy polecacie jakiegoś gościa od tego(z allegro np)? Póki co mam na oku na motointegratorze coś Druga sprawa to czy polecalbiyście wywalenie katalizatora i wstawienie tylko samej puszki?
Następnie myślę, że na wymianę zasługują bębny i okładziny. Okładziny wybrałem koshiyamy a bębny to jakieś w przystępnej cenie z motointegratora Chcę też odświeżyć kolor zacisków i bębnów ale chcę farbę na pędzel a nie w sprayu, czy znacie jakąś dobrą firme?Japierwotnie użyłem zestawu firmy FOLIATEC(120zł kpl) ale chyba źle wyczyściłem bo już mocna rdza wylazła. Mój brat kupił hamerraita młotkowego malnął zaciski i się trzyma już kilka lat(Mitsubishi Sigma) Też o tym myślałem ale w Castoramie niema pomarańczowego.
W planach jest również wymiana całych przewodów hamulcowych w końcu to stare jak cholera
Póki co ostatnio do głowy wpadł mi do głowy pomysł jak zregenerować tapicerkę na drzwiach. W moim przypadku płyta MDF w wielu miejscach była pozalewana, a jak wiadomo płyta MDF rozwarstwaia się i traci sztywność pod wpływem wilgoci. Spinki, zwłaszcza na dole drzwi nie trzymają się płyty i wyłażą. Chce zrezygnować z płyt MDF a zastosować spienione PCV Materiał jest świetny bo odporny na wode i łatwy w obróbce. Po zdemontowaniu płyty wystarczy, że ją odrysujemy na płycie PCV wytniemy wyżynarką, porobimy otwory na spinki i inne i gotowe Całość chce obszyć Skajem(ekoskórą lub czymś takim) dwukolorowym. Dół czarny i środek pomarańczowy. Myślałem o jakiś wstawkach na pomarańczowym materiale ale niemam pomysłu za bardzo na to. Koszt wyjdzie ok 120zł na całe auto no plus zszywki Poniżej wrzucam projekt wyglądu drzwi. Jak macie jeakieś sugestie to czekam na nieNiestety nie udało mi sie wyczarować koloru bardziej pomarańczowego stąd taki dziwny odcień
Uploaded with ImageShack.com -
Możesz przepikować ewentualnie jeszcze tak jak ja albo przeszyć czarną nicią jakiś pasek czy obramówkę (tak jak ja)
-
takie plastiki na dół (ten dolny drzwi) jest w standardzie suzuki, czy dorabiany?
-
Chodzi Ci o kieszeń w drzwiach przednich? Oryginał Chyba tylko polskie 'bieda edition' ich nie miały
-
Chodzi Ci o kieszeń
w drzwiach przednich? Oryginał Chyba tylko polskie 'bieda edition' ich nie
miałynie, o ten podłużny plastik na dole idący przez całe drzwi
-
To nie jest plastik, tylko taki jakby... skaj? Z tego co kojarzę, to był w sedanach 1,3, a np w GL'u japońskim cały boczek poniżej plastiku górnego był z tego materiału.
-
Fajnie będą wyglądać takie boczki
Co do wywalenia katalizatora, to trzymaj ori puchę kata ile możesz
Środkowy tłumik z Allegro (producent Polmo Ostrów) wytrzymał mi 2 lata, teraz na wiosnę założyłem kolejny środkowy wraz z końcowym.
Na Motointegratorze (czyli Intercars) podejrzewam, że też mają tłumiki tego samego producenta i pewnie drożej
Zapłaciłem za obydwa tłumiki z wieszakami ok. 180 zł z przesyłką, więc niedrogo i znowu ze 2 lata posłuży...
Do łączenia kata z tłumikiem środkowym polecam użyć podkładki do wydechu od Poloneza Caro - najlepiej 2 sztuki na łączeniu. Oryginalny pierścionek Suzukowski nie uszczelni tego jak trzeba. Jedna uszczelka od Caro to koszt 3 zł w pierwszym lepszym sklepie moto