Czujnik paliwa z rezerwą a podłączenie konrtrolki
-
Witam po dłuższej nie obecności na forum.Mam pytanie do kolegów.Sprawa dotyczy czujnika w zbiorniku paliwa.Byłem zmuszony wymienić zbiornik na nowy.Z nim otrzymałem czujnik z sygnalizacją rezerwy.Do tej pory był starego typu.Pod tylną kanapą jest wiązka przewodów : żółty + zielony +czarny.Do tej pory podłączony do tej wiązki był przewód żółty idący do czujnika.Czarny to masa pojazdu.Po podłączeniu zegar na tablicy ma normalne wskazania.Jest problem jak rozwiązać sprawę kontrolki rezerwy.
-
Patrząc na schemat to do "baku" powinny iść 2 kable + masa,
1 KABEL - oznaczony YR czyli YELLOW-RED (ŻÓŁTO-CZERWONY) - podłączony do wskaźnika poziomu paliwa
2 KABEL - oznaczony GY czyli GREEN-YELLOW (ZIELONO-ŻÓŁTY)- do lampki rezerwy .
Nie wiem ile kabelków wychodzi z twojego czujnika paliwa, z mojego jeden 9ale nie mam czujki rezerwy)
Zakładając że masa to bak i karoseria, to swój kabelek od czujnika rezerwy podłącz do tego zielono-żółtego, później trzeba już szukać we wtyczce przy zegarach, podłączyć do niego żaróweczkę a drugi przewód do "+" np kontrolki ciśnienia oleju (tak jest na schemacie elektrycznym) wydaje mi się że jednak bez schematu tego nie ogarniesz bo do zegarów dochodzi dużo przewodów -
Z tego czujnika wychodzą trzy przewody. 1.żółto-czerwony 2: czarny 3:zielony.W książce Trzeciaka pisze że na tablicy przyrządów nie ma lampki rezerwy paliwa.Posiadam zainstalowaną diodę w tablicy przyrządów .Tylko nie jestem czy ten przewód rezerwy będzie przewodem plusowym .W której kostce można się doszukać tych przewodów z wiązki pod tylną kanapą.
-
Z tego czujnika
wychodzą trzy przewody. 1.żółto-czerwony 2: czarny 3:zielony.W książce Trzeciaka
pisze że na tablicy przyrządów nie ma lampki rezerwy paliwa.Posiadam zainstalowaną
diodę w tablicy przyrządów .Tylko nie jestem czy ten przewód rezerwy będzie
przewodem plusowym .W której kostce można się doszukać tych przewodów z wiązki pod
tylną kanapą.Nie szukaj w książce, pod siedzeniem tylko na starym forum poszukaj jak to podłączyć. Tam wszystko jest opisane.
-
Instalacje wykonałem .Przewód czujnika rezerwy podpięty do minusa diody,zasilanie kontrolki czujnika oleju do plusa diody.Przy wskazaniu jedna kreska od zera dioda miga.