Tłoczek hamulcowy do wymiany ?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Mam kilka pytań.

    1. Dzisiaj zabrałem się do czyszczenia tłoczka, bo w poniedziałek się zapiek, strasznie na fotkach pokazane stan tłoczka, rdze wypolerowałem ,
      ale niestety z tymi "sznitami" zaznaczyłem na fotkach, niewiem co zrobić. Czy tłoczek nadaje się jeszcze do ponownego użycia ?
    2. Czy uszczelkę trzeba usunąć na "chama" czy delikatnie , bo niechce odejść ?
    3. Co zrobić z tą zdzą koło uszczelki w korpusie tłoczka? zaznaczyłem na fotce..
      A niechce żeby mi zostały kawałki uszczelek bo się strasznie przykleiło. a póżniej mozolne czyszczenie.


  • Użytkownik archiwalny

    Tłoczek do wymiany razem z uszczelką i osłonaprzeciwkurzową. (jak będziesz potrzebował namiary na sprawdzonego sprzedawce na alle)
    Reszta do czyszczenia w płynie hamulcowym


  • Użytkownik archiwalny

    No cóż pewnie tłoczek do wymiany raczej ale to koszt ok 50zł. To chyba lepiej kupić cały zacisk używany ale wiadomo dobry. Można i spróbować na krótki czas wyczyścić i złożyc spowrotem. Mi zapiekł się jeden i wystarczyło rozebranie i przeczyszczenie. Nawet uszczelki i osłony gumowej nie zmieniałem.


  • Użytkownik archiwalny

    Cytat:

    No cóż pewnie tłoczek do wymiany raczej ale to koszt ok 50zł. To chyba lepiej kupić cały zacisk używany ale wiadomo dobry. Można i spróbować na krótki czas wyczyścić i złożyc spowrotem. Mi zapiekł się jeden i wystarczyło rozebranie i przeczyszczenie. Nawet uszczelki i osłony gumowej nie zmieniałem.

    Ja już mam kupować, nigdy nie kupuje używek. mi się zapiekł z lewej strony to mu wstrzyknąłem płynu hamulcowego i pomogło , ale i tak będę jeszcze do lewego zaglądał jak zrobie prawy.

    Na prawą stronę niestety nie pomogło, i dla tego rozebrałem 2 x 50 zł to mały wydatek, ale szkoda wydawać jak można wypolerować tłoczek i wymienić uszczelki i osłonki.


  • Użytkownik archiwalny

    Cytat:

    Tłoczek do wymiany razem z uszczelką i osłonaprzeciwkurzową. (jak będziesz potrzebował namiary na sprawdzonego sprzedawce na alle) Reszta do
    czyszczenia w płynie hamulcowym

    1. Czy uszczelkę i osłonę trzeba usunąć na "chama" czy delikatnie , bo niechce odejść ? a nie zostaną kawałki uszczelek bo się strasznie przykleiło ?

  • Użytkownik archiwalny

    Cytat:

    Tłoczek do

    wymiany razem z uszczelką i osłonaprzeciwkurzową. (jak będziesz potrzebował
    namiary na sprawdzonego sprzedawce na alle) Reszta do
    czyszczenia w
    płynie hamulcowym

    1. Czy uszczelkę i
      osłonę trzeba usunąć na "chama" czy delikatnie , bo niechce odejść ? a
      nie zostaną kawałki uszczelek bo się strasznie przykleiło ?

    Wyciągnij i wydłub resztki z rowków
    Znaczy że konkretnie się to zapiekło


  • Użytkownik archiwalny

    Tłoczek do wywalenia. Radze orginalny kupić.


  • Użytkownik archiwalny

    A ja tam wole kupic używkę ale za to oryginał a nie jakiś tandetny zamiennik. Teraz musiałem wymienić piastę z przodu bo wyrobiła się przez łożyska. Nowa w sklepie 90zł a oryginał 120. A kupiłem całą zwrotnicę z dobrą tarczą, łożyskami za 65zł a do tego mniej roboty z zakładaniem i rozbieraniem.


  • Użytkownik archiwalny

    No tak jest jak sie podrube kupi. To samo ostatnio z pompką paliwa miał kolega 3 szt zamienników i wszystkie ciekły. Kupił orginał i śmiga.


  • Użytkownik archiwalny

    Cytat:

    Wyciągnij i wydłub resztki z rowków
    Znaczy że konkretnie się to zapiekło

    No niestety czasami tak bywa. Tłoczek wypolerowany , pewnie pójdzie spowrotem do montażu, rys nie ma, rdza usunięta przez polerowanie.


  • Użytkownik archiwalny

    Cytat:

    A ja tam wole kupic używkę ale za to oryginał a nie jakiś tandetny zamiennik. Teraz musiałem wymienić piastę z przodu bo wyrobiła się przez łożyska. Nowa w sklepie 90zł a oryginał 120. A kupiłem całą zwrotnicę z dobrą tarczą, łożyskami za 65zł a do tego mniej roboty z zakładaniem i rozbieraniem.

    Żadnych używek , brat też kupował oryginalny , używany i daleko na tym nie zajechał.. zadnych używanych, to nie jest dobra rada.


  • Użytkownik archiwalny

    Tłoczek do wywalenia. Radze orginalny kupić.

    wezmne to pod uwagę jutro jeszcze druga strona, sprawdze odrazu, dla spokoju,..


  • Użytkownik archiwalny

    Tylko org. KOREA


  • Użytkownik archiwalny

    wezmne to pod uwagę
    jutro jeszcze druga strona, sprawdze odrazu, dla spokoju,..

    Jak kupisz orginał to wcześniej go przesmaruj smarem do tłoczków cylinderków jak masz to będzie długo służył.


  • Użytkownik archiwalny

    Jak kupisz orginał to wcześniej go przesmaruj smarem do tłoczków cylinderków jak masz to będzie długo służył.

    mam paste do tłoczków.


  • Użytkownik archiwalny

    mam paste do
    tłoczków.

    To nie jest dobra pasta


  • Użytkownik archiwalny

    To nie jest dobra pasta

    , zestaw naprawczy M.in.K kupiony jutro jak z RZES przyjade to sie zajmnę.


  • Użytkownik archiwalny


    , zestaw naprawczy M.in.K kupiony jutro jak z RZES przyjade to sie zajmnę.

    U mnie z przodu i z tyłu nic nie obciera, a hamulec jest strasznie mocny także nic nie ruszam


  • Użytkownik archiwalny

    Masz obie uszczelki do niego?


  • Użytkownik archiwalny

    Masz obie uszczelki do niego?

    Mam obie uszczelki tylko, jak mi się już uda z osłoną zewn. przeciwkurzową ją załoożyć to za fiksa niechce wejść, tłoczek w nową uszczelkę wewnętrzną.
    a starej nie ędę wkładał jak mam nową..


Log in to reply