Czy to sprzegło ?
-
Witam
Zauważyłem dziwna rzecz podczas jazdy, np z 2biegu na trzeci i gaz w podłogę to autko tak jakby sie nie zbierało i buczało jakby miało obroty wysokie a nie rwało do przodu, jak popuszczę gaz i naciskam go równomiernie do przyśpieszania autka wtedy rwie do przodu. Najbardziej zauważyłem to na 3 biegu czy to objawy ślizgania sprzęgła.
Sprawdzałem sprzęgło znanym sposobem zaciągałem ręczny dałem na bieg 3 i próbowałem ruszać to auto zgasło.
-
Jesli silnik się nie rozpędza, to sprzęgło ok.
Drugi test potwierdza moją opinię.
-
Witaj.
Już nie długo zaboli po kieszeni.
Się już szykuje powoli wymiana.
W poprzednim tiktaku tak miałem to pojeździłem chyba nie całe 2 miesiące.
I do wymiany.
W aktualnym też się powoli tak robi -
ile kosztowała cie wymiana ? Widze że kompletne sprzęgło w internecie można kupić za 150zł
Oby nie tak szybko i tak wszystko co jest robione tym autem to maks 4-5 tysiące rocznie wiec myślę że jeszcze chwilkę wytrzyma. -
Samo sprzęgło kosztowało coś koło 300.
Nie pamiętam ile dokładnie bo jeszcze kupiłem olej do skrzyni.
A jeszcze wtedy pracowałem w warsztacie i miałem dostęp do tańszych części noi sam sobie wymieniałem.
Za wymianę w tico braliśmy chyba 150.
Tylko nie bierz taniego za przeproszeniem g....
Polecam valeo albo sachs.
np.:http://motoallegro.pl/sprzeglo-kompletne-daewoo-matiz-tico-valeo-i1402638337.html
Ja wziąłem valeo i było dobrze do zaliczenia rowu. -
U mnie było w październiku zmieniane sprzęgło...
jak jeździłem i kończyło się sprzęgło to przy dużym wciśnięciu gazu właśnie tak było że samochód się nie rozpędzał a obroty szły do góry i wtedy już się okazało że łożysko oporowe było rozleciane. Bałbym się jeździć na takim że autko w pewnym momencie stanie. Oczywiście jeszcze przed tym rozleceniem łożyska po odpaleniu piszczał, później cały czas prawie piszczał aż później na autostradzie zamęczyłem sprzęgło.Mnie wymiana sprzęgła wyszła następująco:
- części ok 320 zł (też valeo)
- robocizna chyba 200 zł
- i 20 zł doliczyli sobie bo już mi guma pękła pod lewarkiem (ten element gumowo metalowy) i mi śrubą przykręcili do karoserii tą blachę na dole i na razie lewarek się pięknie trzyma (i nawet bardzo nie drga tylko słychać jak ta śruba drga i troszkę brzęczy ale można tam z gumami przy śrubie pokombinować - jak coś to mogę zrobić zdjęcie) więc tego elementu nie wymieniam i polecam takie poprawienie lewarka bo ciężko dostać ten elem. gumowo-met. i trochę chyba jest z tym roboty...
acha i jeszcze jedno mi zrobili przesmarowali te wszystkie cięgna także lewarek lekko chodzi.
Acha jeszcze mi poprzerywali przewody paliwowe (jak przełączyłem z lpg na benzynę to mi waliło benzyną) dopiero to musiałem poprawić a lało się po cewce dobrze że nowa jest i nie miała przebicia. - bo musieli unieść silnik jak dochodzili do skrzyni i nie chciało im się odłączać przewodów paliwowych.
-
Witam
U mnie takie objawy występowały przy ślizganiu się sprzęgła. Za nowe zapłaciłem 160 zł firmy Valeo. -
Witaj.
Jak nie masz jeszcze kasy to profilaktycznie możesz jeszcze podciągnąć linkę sprzęgła (mocowana od dołu okolice przedniej belki chłodnicy itp).
To na jakiś okres pomoże.
Ale i tak cię nie ominie wymiana. -
Witam
Zauważyłem dziwna
rzecz podczas jazdy, np z 2biegu na trzeci i gaz w podłogę to autko tak jakby sie
nie zbierało i buczało jakby miało obroty wysokie a nie rwało do przodu, jak
popuszczę gaz i naciskam go równomiernie do przyśpieszania autka wtedy rwie do
przodu. Najbardziej zauważyłem to na 3 biegu czy to objawy ślizgania sprzęgła.
Sprawdzałem
sprzęgło znanym sposobem zaciągałem ręczny dałem na bieg 3 i próbowałem ruszać to
auto zgasło.Jeśli pedał sprzęgła "bierze" wysoko, to można jeszcze sprawdzić czy popuszczenie sprzęgła na lince o np. dwa obroty nakrętki (przy skrzyni biegów) pomoże.
-
pedał bierze wysoko jutro śrubuje o 2 obroty go zluzować. Mam nadzieje ze jeszcze chwile wytrzyma. Autko robi około 7km dziennie
-
pedał bierze wysoko
jutro śrubuje o 2 obroty go zluzować. Mam nadzieje ze jeszcze chwile wytrzyma. Autko
robi około 7km dzienniePowinien brać w połowie długości skoku pedału.
Jeśli po zluzowaniu będzie szarpać przy próbie ruszania (nie da się łagodnie ruszyć), to wróć do poprzedniego ustawienia.
-
zluzowałem o 2 obroty ale bierze nadal wysoko ale można płynnie ruszyć. Pedał bieże około 2cm przed koncem.
-
zluzowałem o 2
obroty ale bierze nadal wysoko ale można płynnie ruszyć. Pedał bieże około 2cm przed
koncem.Dalej muli przy przyspieszaniu? Bo generalnie o to mi chodziło.