Przegrzany silnik
-
Witam. Jestem posiadaczem tico. Wiem, że temat był poruszany na forum, ale proszę o radę bo problem jest szczególny.
Mianowicie wymieniłem rozrząd, pompę wody oraz termostat. Wszystko było świetnie, ale jadąc ekspresówką ok. 90km/h nagle temperatura silnika zaczęła wzrastać, aż doszła do czerwonej kreski, przy czym jechałem przy włączonym wentylatorze. Zatrzymałem się, odczekałem, i okazało się, że płyn w chłodnicy był.
Dzisiaj (tj. 30.01.2011, wiem, że niedziela... :P) odwiozłem auto do mechanika i moment tj. ok. po 5 km wskazówka weszła blisko czerwonej kreski tym razem wentylator się nie załączył. Później odczekaliśmy i raz wentylator się załączył (co nic nie dało bo silnik się nie "schłodził") a wskazówka doszła na czerwoną kreskę i później już się nie załączał ani razu:/ Węże od chłodnicy: górny (zimny, później po wyłączeniu wentylatora ciepły), natomiast dolny ciepły cały czas.
Wiem, że bardzo dużo informacji podaje, ale chcę dokładnie określić sytuację. Jutro mechanik się tym zajmie.
Proszę was o jakieś porady, wskazówki. Czujnik wentylatora, nowy termostat popsuty, bezpiecznik? Dziękuje pozdrawiam -
Jak górny wąż po nagrzaniu silnika jest zimny to termostat najprawdopodobniej się zaciął w pozycji zamkniętej(mały obieg pracuje)
-
Pewnie mechanik założył jakiś zamiennik termostatu zamiast oryginał i ten zaciął się i nie otwiera.Trzeba rozebrać i założyć spowrotem stary lub zamówić oryginał GM lub verneta francuskiego.