Różnica pomiędzy jednym Tikiem a drugim w pracy silnika


  • Użytkownik archiwalny

    Szczerzetoniewiedziałemjakzatytuować, już mówię o cochodzi.

    Zająłem się ostatnio układem odpowietrzania skrzyni korbowej i stwierdziłem, że i jeden zawór PCV i drugi mam walnięty bo i jeden jak i drugi nie blokuje jednej strony tzn można w tą i z powrotem dmuchać. To jedna sprawa, zaciekawiło mnie jednak coś innego.
    Przy naszym starym Ticusiu bez katalizatora, przy właczonym silniku i ściągniętym wężyku z pokrywy zaworów, słychać i odczuwa się takie wydmuchy z tego króćca w pokrywie zaworów.

    Zaś jak sprawdzałem to samo przy tym nowym z katalizatorem, wydmuchów się nie odczuwa i nie wiem jak to ugryźć??

    Czy ten i drugi objaw jest normalny czy coś jest nie tak??


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdź kompresje na poszczególnych cylindrach i podaj wyniki
    A przebiegi jakie mają?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Uważasz. że to jest powodem? To jeśli tak to auto które ma słabe albo w ogóle niema wydmuchów ma słabą kompresję a co za tym idzie silnik wtedy byłby słaby a w cale tak nie jest.
    Na dzień dzisiejszy moc ma większą od tego starszego, zwija się jak diabli.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Uważasz. że to jest
    powodem? To jeśli tak to auto które ma słabe albo w ogóle niema wydmuchów ma słabą
    kompresję a co za tym idzie silnik wtedy byłby słaby a w cale tak nie jest.
    Na dzień dzisiejszy
    moc ma większą od tego starszego, zwija się jak diabli.

    Przy minimalnych przedmuchach i braku ich kompresja jest dobra.
    Przy przedmuchach kompresja trochę spadnie na cylindrze.
    Mocy nie wyczujesz na wyczucie
    Pomiar i suche dane są odniesieniem w jakiej kondycji jest silnik.
    Poza tym silnik się zużywa
    Sam to czuje u siebie,no ale cóż na blacie już prawie 200kkm.
    Jak będę miał dostęp do sprzętu to z ciekawości zmierzę,ale nie oczekuje cudów.


  • Użytkownik archiwalny

    To żeś mnie pocieszył qur....
    A jak to się objawia? Jak to działa że pojawiają się te wydmuchy.


  • Użytkownik archiwalny

    To żeś mnie
    pocieszył qur....

    Ale nie ma co się narazie przejmować skoro jeździ
    Poza tym zrób pomiary,bo jak narazie to bijemy pianę.
    Jakie masz tam przebiegi bo do tej pory nie napisałeś.

    A jak to się
    objawia? Jak to działa że pojawiają się te wydmuchy.

    Jeśli pomiary ciśnienia wykazują w jednym lub kilku cylindrach ciśnienie znacznie niższe, od ciśnienia znamionowego, to mówi się o małej (słabej) kompresji. Może to oznaczać nadmierne zużycie pewnych elementów uszczelniających komorę spalania.


  • Użytkownik archiwalny

    Hm wiesz nie pytaj się mnie o przebiegi, ten właśnie starszy Ticuś ma licznik 5 cyfrowy a obecnie ma ok 90tysi więc nie wiadomo, może ma 190tys.


Zaloguj się, aby odpowiedzieć
 

Wygląda na to, że twoje połączenie z Zlosniki.pl zostało przerwane. Proszę czekać, gdy staramy się je odnowić.