Problem przy skręcaniu kierownicą
-
szymkowiak83 Użytkownik archiwalnynapisał 28 lis 2010, 21:55 ostatnio edytowany przez szymkowiak83 11 sie 2016, 20:54
Mam pytanie dotyczące tego iż przy powolnym ruszaniu i skręcaniu kierownicą w lewo bądź prawo słychać stukanie.Nie są to na pewno przegłuby bo były wymieniane.Czy to coś z układem kierowniczym?Przy szybkim ruszaniu nie słychać już tych stuków.
Nadmienie, iż przy ruszaniu kierownicą na postoju w lewo bądź prawo słychać po prawej stronie charakterystyczne stukanie.Ostatnio zauważyłem że na kostce brukowej słychać stukanie czy może być to coś związane z problemem opisanym wyżej, czy może jest to wahacz bądź coś z układu kierowniczego?
-
jahur Użytkownik archiwalnynapisał 29 lis 2010, 19:43 ostatnio edytowany przez jahur 11 sie 2016, 20:54
Qurcze . ciężko stwierdzić tak na odległość. Zawsze to się wiązało z przegubami.
Możesz zrobić próbę, oczywiście jak masz takowa możliwość bo troszkę śniegu spadło hihih.
Podnieść autko skręcić kierownicę, wrzucić na luz i wtedy pozaglądać, ruszając kołem i będąc przy nim może coś zlokalizujesz a jeśli nie tzn , że to coś jest pod obciążeniem.
-
nowak007 Użytkownik archiwalnynapisał 30 lis 2010, 04:39 ostatnio edytowany przez nowak007 11 sie 2016, 20:54
Przyczyną takiego stukania może być wyrobiona teflonowa tulejka w maglownicy. Tulejka tania tylko z wymianą kiepsko, ze względu na brak miejsca. Na forum temat dość dobrze opisany.
-
ted Użytkownik archiwalnynapisał 30 lis 2010, 07:40 ostatnio edytowany przez ted 11 sie 2016, 20:54
Przednie amortyzatory-jeden kręci kierownicą na postoju,drugi obsłuchuje ,dotyka rękoma i jak sie potwierdzi to trzeba rozebrać i wymienić łożyska i inne tulejki- przynajmniej przesmarować.
-
grzegorzp4 Użytkownik archiwalnynapisał 4 gru 2010, 14:16 ostatnio edytowany przez grzegorzp4 11 sie 2016, 20:54
Tak jak pisze @ted - najprawdopodobniej zatarły się łożyska górne amortyzatorów przednich. Najlepiej wymienić na nowe + nowe gumy i uszczelki. Mam podobny problem i jeżdżę tak już rok czasu
-
nowak007 Użytkownik archiwalnynapisał 5 gru 2010, 11:51 ostatnio edytowany przez nowak007 11 sie 2016, 20:54
W tico nie ma łożyska jako takiego, jest tylko teflonowa podkładka ślizgowa, nazywana w sklepach motoryzacyjnych łożyskiem ślizgowym.
-
nowak007 Użytkownik archiwalnynapisał 5 gru 2010, 11:59 ostatnio edytowany przez nowak007 11 sie 2016, 20:54
Co do stuków w układzie kierowniczym do głowy przyszło mi jeszcze jedna myśl, a mianowicie luz może być spowodowany wyrobieniem się zębnika w maglownicy. Luz na zębniku można kasować dokęcając biała teflonową śrubę w maglownicy.
-
miechomiechonapisał 5 gru 2010, 12:48 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 20:54
W tico nie ma
łożyska jako takiego, jest tylko teflonowa podkładka ślizgowa, nazywana w sklepach
motoryzacyjnych łożyskiem ślizgowym.Racja. W matizie jest lozysko, kiedys mialem nawet w rece w sklepie daewoo. Ciekawe czy te czesci mozna stosowac zamiennie w tico
-
nowak007 Użytkownik archiwalnynapisał 5 gru 2010, 16:44 ostatnio edytowany przez nowak007 11 sie 2016, 20:54
W matizie jest lozysko, kiedys mialem nawet w rece w sklepie daewoo. Ciekawe czy te czesci mozna stosowac zamiennie w tico
A tego to nie wiem, ale ta podkładka wydaje się być wieczna u Mnie ma 250 tyś. i jak zmieniałem amorki to nie widziałem żadnych oznak zużycia.
9/9