Problem przy skręcaniu kierownicą


  • Użytkownik archiwalny

    Mam pytanie dotyczące tego iż przy powolnym ruszaniu i skręcaniu kierownicą w lewo bądź prawo słychać stukanie.Nie są to na pewno przegłuby bo były wymieniane.Czy to coś z układem kierowniczym?Przy szybkim ruszaniu nie słychać już tych stuków.

    Nadmienie, iż przy ruszaniu kierownicą na postoju w lewo bądź prawo słychać po prawej stronie charakterystyczne stukanie.Ostatnio zauważyłem że na kostce brukowej słychać stukanie czy może być to coś związane z problemem opisanym wyżej, czy może jest to wahacz bądź coś z układu kierowniczego?


  • Użytkownik archiwalny

    Qurcze . ciężko stwierdzić tak na odległość. Zawsze to się wiązało z przegubami.

    Możesz zrobić próbę, oczywiście jak masz takowa możliwość bo troszkę śniegu spadło hihih.

    Podnieść autko skręcić kierownicę, wrzucić na luz i wtedy pozaglądać, ruszając kołem i będąc przy nim może coś zlokalizujesz a jeśli nie tzn , że to coś jest pod obciążeniem.


  • Użytkownik archiwalny

    Przyczyną takiego stukania może być wyrobiona teflonowa tulejka w maglownicy. Tulejka tania tylko z wymianą kiepsko, ze względu na brak miejsca. Na forum temat dość dobrze opisany.


  • Użytkownik archiwalny

    Przednie amortyzatory-jeden kręci kierownicą na postoju,drugi obsłuchuje ,dotyka rękoma i jak sie potwierdzi to trzeba rozebrać i wymienić łożyska i inne tulejki- przynajmniej przesmarować.


  • Użytkownik archiwalny

    Tak jak pisze @ted - najprawdopodobniej zatarły się łożyska górne amortyzatorów przednich. Najlepiej wymienić na nowe + nowe gumy i uszczelki. Mam podobny problem i jeżdżę tak już rok czasu


  • Użytkownik archiwalny

    W tico nie ma łożyska jako takiego, jest tylko teflonowa podkładka ślizgowa, nazywana w sklepach motoryzacyjnych łożyskiem ślizgowym.


  • Użytkownik archiwalny

    Co do stuków w układzie kierowniczym do głowy przyszło mi jeszcze jedna myśl, a mianowicie luz może być spowodowany wyrobieniem się zębnika w maglownicy. Luz na zębniku można kasować dokęcając biała teflonową śrubę w maglownicy.



  • W tico nie ma
    łożyska jako takiego, jest tylko teflonowa podkładka ślizgowa, nazywana w sklepach
    motoryzacyjnych łożyskiem ślizgowym.

    Racja. W matizie jest lozysko, kiedys mialem nawet w rece w sklepie daewoo. Ciekawe czy te czesci mozna stosowac zamiennie w tico


  • Użytkownik archiwalny

    W matizie jest lozysko, kiedys mialem nawet w rece w sklepie daewoo. Ciekawe czy te czesci mozna stosowac zamiennie w tico

    A tego to nie wiem, ale ta podkładka wydaje się być wieczna u Mnie ma 250 tyś. i jak zmieniałem amorki to nie widziałem żadnych oznak zużycia.


Log in to reply