Kupiłem tico 98' i problem z mega obrotami PROSZE O POMOC
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2010, 15:08 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:53
Witam właśnie
problem polega na tym iż po nagrzaniu silnika nie przestaje wyć po prostu włącza się
wentylator.A sprawdziłeś prawidłowość działania elementu woskowego urządzenia rozruchowego, oraz prawidłowość ustawiania się przepustnicy ?
-
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2010, 17:25 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 20:53
nie nic nie sprawdzałem nawet nie wiem od czego zacząć. Uruchomiłem go dziś chodzi tak jakby cały czas na ssaniu wiatrak sie włącza po dłuższej pracy silnika nawiew wieje ciepłym powietrzem ale tikuś dalej na bardzo wysokich obrotach.
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2010, 18:49 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:53
nie nic nie
sprawdzałem nawet nie wiem od czego zacząć. Uruchomiłem go dziś chodzi tak jakby
cały czas na ssaniu wiatrak sie włącza po dłuższej pracy silnika nawiew wieje
ciepłym powietrzem ale tikuś dalej na bardzo wysokich obrotach.Postaram się jutro po obiedzie odezwać, bo teraz muszę jechać
Czy masz Skype'a ?
Pozdrawiam. -
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2010, 19:04 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:53
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2010, 19:06 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:53
-
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2010, 19:34 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 20:53
przepustnica wygląda jak na foto nr 6
po dodaniu gazu otwiera się i schodzi na dół lecz na tych wysokich obrotach jest w położeniu jak na foto nr 6 -
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2010, 19:48 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:53
przepustnica
wygląda jak na foto nr 6
po dodaniu gazu
otwiera się i schodzi na dół lecz na tych wysokich obrotach jest w położeniu jak na
foto nr 6Na zimnym czy nagrzanym silniku ? Bo tak powinno być na zimnym silniku !Położenie przepustnicy przy gorącym silniku powinno mieć położenie takie jak na fot.5 !
-
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2010, 21:25 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 20:53
napewno na zimnym silniku tak jest a jak na ciepłym hmm.... Sprawdze jutro
-
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 20 lis 2010, 12:02 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 20:53
Wprowadziłem was w błąd na zimnym silniku nie jest tak ja na foto nr 6. Po odpaleniu silnika przepustnica jest delikatnie otwarta około 1cm natomiast po nagrzaniu silnika przepustnica otwiera się całkowicie ale auto nadal pracuje na ssaniu.
Moim zdaniem ssanie wogóle się nie wyłącza i na ssaniu ma za wysokie obroty kręcenie srubką regulującą obroty na ssaniu nie przyniosło żadnych zmian
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 20 lis 2010, 18:04 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:53
Wprowadziłem was w
błąd na zimnym silniku nie jest tak ja na foto nr 6.I to jest pierwsza nieprawidłowość.Przy zimnym silniku ssanie jest włączone a przepustnica powinna być w takim położeniu jak na foto 6.czyli poziomo.A jak jest rzeczywiście ?
Po odpaleniu silnika
przepustnica jest delikatnie otwarta około 1cmJeżeli silnik jest jeszcze zimny to przepustnica powinna leżeć tak jak na foto.6
Przepustnica może być trochę uchylona pod warunkiem że silnik został wcześniej częściowo trochę rozgrzany.natomiast po nagrzaniu silnika
przepustnica otwiera się całkowicieI tak powinno być !Przepustnica powinna znaleźć się w położeniu pionowym, tak jak na foto.nr 5.
ale auto nadal pracuje na ssaniu.
Nie może pracować na ssaniu, bo jak sam piszesz przepustnica jest otwarta, co jest rownoznaczne z wyłączeniem ssania.Może masz cały gaźnik rozregulowany ? Sprubój trochę wykręcić śrubę wolnych obrotów i zobacz czy w ten sposób uda się zmniejszyć obroty rozgrzanego silnika.Jeżeli nie , to to samo zrób ze śrubą regulacji ssania.
Obroty powinny zmniejszyć się do ~ 1000-1100 obr/min..Bardzo ciężko tak regulować na odległość, nie widząć ani nie słysząc silnika.W normalnych warunkach można to zrobić w ciągu 10 min. Czy możesz zrobić fotki położenia przepustnicy zimnego silnika i po nagrzaniu silnika(jak się włączy wentylator) ?Moim zdaniem ssanie
wogóle się nie wyłączaSam piszesz że przepustnica się otwiera do pionu, co znaczy że ssanie sie wyłącza !!
i na ssaniu ma za wysokie obroty kręcenie srubką regulującą
obroty na ssaniu nie przyniosło żadnych zmianMasz jeszcze drugą śrubę regulacyjną wolnych obrotów-sprubój ja wykręcić.Wygląda na to że cały gaźnik jest rozregulowany. Myślę że trochę potrwa taka regulacja
Ale czy sie uda...... -
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 20 lis 2010, 20:24 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:53
A może jest to samo co w przypadku kolegi Lares-a?
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 21 lis 2010, 13:16 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:53
A może jest to samo
co w przypadku kolegi Lares-a?A co masz na myśli ?
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 21 lis 2010, 13:27 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:53
-
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 21 lis 2010, 14:14 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 20:53
Czyli najpierw spróbować regulacji długości ssania ?
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 21 lis 2010, 14:23 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:53
Czyli najpierw
spróbować regulacji długości ssania ?Najpierw to przydałby się zdjęcia z tych okolic jak na fotce z wcześniejszego mojego postu na zimnym silniku i rozgrzanym.
Na regulację przyjdzie czas jak się rozpozna "chorobę" -
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 21 lis 2010, 17:00 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:53
To jest tylko moje
gdybanie ponieważ nie widzę tego na żywo.Niestety potrzebujący Kolega nie przesłał żadnych fotek.
Tak to jest z radzeniem na ślepo. -
jahur Użytkownik archiwalnynapisał 21 lis 2010, 19:43 ostatnio edytowany przez jahur 11 sie 2016, 20:53
Witam.
Przepraszam ,ze się wtrącę bo czytam i czegoś nie rozumiem.
Czy tu jest odwrotnie jak w innych autach????Tzn chodzi mi o położenie przepustnicy, normalnie to pod wpływem dodania gazu przepustnica się otwiera a tu przy normalnej pracy silnika po nagrzaniu i nie dodawaniu gazu przepustnica jest otwarta???
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 21 lis 2010, 19:46 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:53
Witam.
Przepraszam ,ze się
wtrącę bo czytam i czegoś nie rozumiem.
Czy tu jest
odwrotnie jak w innych autach????
Tzn chodzi mi o
położenie przepustnicy, normalnie to pod wpływem dodania gazu przepustnica się
otwiera a tu przy normalnej pracy silnika po nagrzaniu i nie dodawaniu gazu
przepustnica jest otwarta???Słowo klucz...przepustnica rozruchowa
-
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 21 lis 2010, 20:25 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 20:53
jutro po pracy zrobie zdjęcia i dodam
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 21 lis 2010, 20:44 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:53
Słowo
klucz...przepustnica rozruchowaMyślałem że na wcześniejszych moich fotkach widać dokładnie o jakiej przepustnicy mowa.
16/42